רשמי: הפעילה החברתית, ג'ולי קייט - תרוץ למועצת העיר באר שבע



קייט, ראשת סניף מפלגת ישראל ביתנו בבאר שבע - מודיעה באופן רשמי כי בשנה הבאה תתמודד על כיסא במועצת העיר באר שבע, ואף מכוונת גבוה מכך: להיות סגניתו של רוביק דנילוביץ'

ג'ולי קייט. קרדיט - שי שמואלי

כשנה לבחירות המקומיות בבאר שבע, והמירוץ למועצת העיר ולתפקידים הנחשקים מתחיל להתחמם. כעת, מודיעה אחת מהפעילות החברתיות המוכרות בעיר כי גם היא תתמודד על תפקיד במועצה - ג'ולי קייט, תושבת באר שבע בת ה-39, שמוכרת היטב לתושבי באר שבע בעקבות פעילותה כאחת ממקימות "הפורום לקידום הנגב".

קייט, ששימשה בעבר אף כחברת מועצת מיתר, עברה בשנה האחרונה להתגורר בבאר שבע וכעת היא מתכוננת להתמודד על כיסא בשולחן העגול ולקחת חלק בתהליך קבלת ההחלטות. פגשנו אותה לשיחה קצרה, לברר מה פשר המהלך ומה התכנון העתידי שלה.

מה גרם לך לרצות לרוץ עכשיו למועצה?

''כל חיי הייתי פעילה ומעורבת בקהילה בה אני חיה. כשאני מזהה שיש מגזרים רבים ללא ייצוג ואתגרים רבים שלא נפתרים זמן רב - אני מרגישה חובה מוסרית לגייס את כוחותיי ומרצי למען המטרה. אנשים מתרכזים רבות בבחירת השלטון המרכזי, אך לא בהכרח יודעים שהרבה מאוד מהסוגיות שנוגעות בחיי היום יום שלנו נקבעות ברמה המקומית - מתרבות ופנאי ועד שרידות עסקית, הבטי בטחון, מיסוי ועוד. מלבד ראש העיר, שמתעסק בניהול העיר ברמת המאקרו, חברות וחברי המועצה יכולים לרדת לרזולוציות מאוד מדוייקות, כל אחד בתחום עיסוקו, ולאתר פתרונות יצירתיים לבעיות שפוגעות באיכות החיים של כולנו.

את מכוונת יותר גבוה? אולי לסגנות ראש העיר?

''בהחלט. מעולם לא נבחרה בעיר הזאת סגנית שעמדה בראש רשימה עצמאית. יש לכך משמעות רבה, הן ברמת ''המודלינג'' עבור נשים אחרות והן ברמת היכולת לקבל החלטות עצמאיות, להשמיע קול של התושבים ולשנות מציאות. אם וכאשר הרשימה בראשותי תקבל מספיק כוח - אוכל לקבל את תפקיד הסגנית ולהקדיש את כל זמני אך ורק למען העיר והתושבים.

בתור מי שמייצגת את הקהל הרוסי בבאר שבע, מה תרצי לשפר?

''ראשית, אני מאמינה שמלבד הקהל דוברי הרוסית, אשר מהווה חמישית מאוכלוסיית העיר, אני מייצגת מגזרים נוספים שעד כה לא קיבלו ייצוג מספק - כעצמאית בעלת עסק ומלווה ארגונים ועסקים - אני מייצגת בעלי עסקים עם שלל המורכבויות בהן הם נתקלים בעיר. אני מדברת על עסקים ביתיים, אשר מתקשים לגדול בשל מדיניות מגבילה, את העסקים בעיר העתיקה, הנסגרים עקב הארנונה הגבוהה ומצוקת החניה, העסקים שסובלים מבעיית הפרוטקשן. את כל ההבטים האלה ניתן וחשוב לפתור וזו בדיוק כוונתי''.

עוד מוסיפה קייט - ''כמו כן, כעובדת סוציאלית בהכשרתי, אני מתכננת לקדם את תחום הרווחה, כאשר הדגש הוא על פיתוח הקהילה, הקמת מרכז חוסן בעיר, מענים חדשניים שחסרים לנוער במצוקה ומניעת אבדנות. לא עיסוק בפלסטרים של סעד אלא פיתוח מערכתי מבורך, אשר גורמי המקצוע הרבים משוועים לו. ואם נחזור לציבור דוברי הרוסית, שאני גאה להשתייך אליו ולחלוק את שתי הזהויות שלי כעולה וישראלית גם יחד, אני מאמינה שיש צורך עצום בהנגשה. יש בעיר תושבות ותושבים עולים והן אזרחים ותיקים, אשר לא מצליחים לצרוך מידע בשל אי ידיעת השפה. כמו כן, בתחום השירות קיים חוסר בדוברי השפה הרוסית ובהתאמה תרבותית לציבור, אשר לא פעם חושש מאוד לתת אמון ברשויות. זה דורש גישה רגישה מאוד. אני מקבלת עשרות פניות מאזרחים ותיקים שזקוקים לעזרה כל שבוע, ויחד עם קבוצת המתנדבים שלי מסייעת לכל אחד ככל הניתן. הטלפון שלי עובר מאחד לשני, כשאני מצליחה לעזור - זה סיפוק אדיר. לגעת באנשים זו זכות עבורי''.

יש לא מעט טענות שחברי המועצה "לא עושים כלום" ורק חלקם אקטיביים. איזה חברת מועצה את תהיי?

''ראשית, אדם צריך לשאול את עצמו מה הסיבה בגינה הוא רוצה להיבחר. עבורי תפקיד פוליטי הוא אמצעי לעשייה עבור התושבים. בעבר, כחברת מועצה במיתר, הצלחתי לעשות המון. הייתי מגיעה לכל ישיבה ומכנסת את הועדות בראשותי, פעלתי להשגת תקציבים ופתרונות חדשניים לטובת רווחת התושבים. היו גם ויכוחים ותהליכים שדרשתי לעצור. לעולם לא הסכמתי להיות "חותמת גומי". גם היום, ללא שום תפקיד רשמי, אני פועלת ללא הרף ונהנית מכל רגע. אז לשאלתך, אני אהיה חברת מועצה שתשמעו ממנה רבות ובעזרת השם והבוחר אוכל לשמש סגנית ראש העיר ולהקדיש את כל כולי עבור העשייה, ללא צורך לעסוק בשום דבר נוסף''.

חברי מועצת העיר. קרדיט - עיריית באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה