כפי שפורסם לראשונה בבאר שבע נט: סגנו של רוביק הכריז שיפרוש מהחיים הפוליטיים



אחרי 20 שנה של חברות במועצת העיר באר שבע - טל אל על, סגן ראש העיר ומי שמוכר בתור אחד השותפים הפוליטיים הוותיקים ביותר של ראש העיר, רוביק דנילוביץ', הכריז כי בסוף הקדנציה הקרובה יפרוש מהחיים הציבוריים. אל-על כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "לאחר 20 שנות חברות במועצת העיר באר-שבע, מתוכן שלוש קדנציות כסגן וכמ״מ ראש העיר, החלטתי כי בתום הקדנציה הנוכחית- אפרוש ואצא לפסק זמן מהחיים הפוליטיים".

טל אל על. קרדיט - עיריית באר שבע

אחרי 20 שנה שנה כחבר מועצה ו-30 שנה בשירות הציבורי, טל אל-על סגן ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ',  חבר בסיעתו "דרך חדשה" ומי שנחשב אחד האנשים הקרובים לו, מכריז כי יפרוש בתום הקדנציה מהחיים הפוליטיים.

טל יליד באר-שבע, נשוי לקרן ואב לשלושה ילדים. מכהן כמ"מ וסגן ראש העיר. מחזיק תיק ההנדסה, יו"ר ועדת תכנון ובנייה, יו"ר ועדת שימור אתרים ויו"ר ועדת תמרור. אל-על חבר מועצת העיר והנהלת העיר משנת 2003. בכהונתו כחבר מועצה התמקד בנושא פיתוח תשתיות עירוניות, תחבורה, תכנון ובנייה, קידום עסקים ושימור אתרים. טל הוא ממייסדי "מועצת הנגב". בעל תואר ראשון (BA) ותואר שני (MA) בתכנון ערים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. בוגר מכון מנדל למנהיגות חינוכית וחברתית בירושלים. בעל תעודת הוראה.

בעמוד הפייסבוק שלו, אל-על פרסם הודעה אישית לציבור בדבר פרישתו: "אחר 20 שנות חברות במועצת העיר באר-שבע, מתוכן שלוש קדנציות כסגן וכמ״מ ראש העיר, החלטתי כי בתום הקדנציה הנוכחית- אפרוש ואצא לפסק זמן מהחיים הפוליטיים. למעשה, מתום לימודיי בתיכון, לפני כ-30 שנה, הקדשתי את כל שנותיי לשירות הציבור; שנת שירות, שירות קרבי בצבא, עבודה במגזר השלישי ובאקדמיה ושליחותי הפוליטית והציבורית הארוכה. את החלטתי זו קיבלתי יחד עם רעייתי עוד לפני פרוץ מגפת הקורונה, לפני למעלה משלוש שנים, וכעת בהסכמת ובתאום מלא עם רה״ע, הגיע העת להודעה הרשמית". "בטוחני כי בחודשים הקרובים, עד תום הקדנציה, יהיו הזדמנויות רבות לסכם ולהודות לכל האנשים הרבים והמופלאים שליוו אותי במסע הארוך.אך בהזדמנות הזו, אבקש להודות תחילה לשלושה: לרעייתי קרן, אהובתי ושותפתי לחיים, לחברי היקר ואחי הגדול רה״ע רוביק דנילוביץ׳ ולמנהלת לשכתי ויד ימיני, האחת והיחידה, גלית פחימה בלעדיכם, לא הייתי משיג דבר. תודה".

לאחרונה, הושלמה תכנית המתאר הכוללנית של באר שבע, אותה הגדיר אל על לא אחת כ''מורשת שלו לעיר'' לאחר פרישתו.  התכנית, תחליף את תכנית המתאר הישנה של העירייה, שיצאה לפועל אי שם ב-1970. מאז, השתנתה העיר באופן דרסטי וכך גם צרכיהם של התושבים. עם זאת, התכנית הישנה כבלה את ידיהם של מהנדסי העיר השונים, אשר לא יכלו להוציא לפועל תכניות שונות במשך השנים. 

על פי התכנית, היעד העירוני החשוב ביותר בתוכנית הוא איחוי וציפוף השכונות הישנות שמרכיבות בטלאים את העיר. היעד הזה אמור לתת מענה לניתוק המשמעותי ששורר כיום בין השכונות כתוצאה מהתכנון המודרניסטי שהעדיף לבנות שכונות חדשות במרחב הכמעט אינסופי של הנגב. התוכנית מציעה תוספת של כ-34,000 יחידות דיור שיפוזרו בין השכונות הוותיקות, זאת לצד הרחבה של רשת הרחובות והסמטאות כדי לעודד תנועה רגלית ובתחבורה ציבורית לאומת רכבים פרטיים. המשמעות של הרחבת יחידות הדיור, לפי התוכנית, היא שבשנת 2030 יגורו בעיר כ-280,000 תושבים עם קיבולת ל-400,000 תושבים שבתקווה יגיעו בעשור שעוקב לו.

דנילוביץ' עם סגנו טל אל-על ונציגי צה"ל | צילום: דייגו מיטלברגכאמור, השמועות אודות מערכת היחסים בן אל על לרוביק הובילו לאין סוף שמועות בדבר עזיבתו של אל על. רק לאחרונה סקרנו כאן בבאר שבע נט את הקואליציה שמרכיבה את מועצת עיריית באר שבע, חודשים ספורים לפני הבחירות לרשות המקומית. אל על בעצמו הודה בדלתיים סגורות כי הוא עוזב, וכעת הגיע החותמת הרשמית.

על פי מקורבים לשניים, יחסיהם של דנילוביץ' ואל על קיבלו מכה אנושה לאחר שהאחרון סירב בתוקף להמשיך עם תכנית בניית שכונת ''רקפות''. בראיון בלעדי לבאר שבע נט, טען אל על בהתייחסו לפרוייקט הגג ובניית השכונות החדשות: ''אני התנגדתי ועדיין מתנגד להסכמים הללו. אמרתי את זה מעל כל במה אפשרית, והייתי בעמדת מיעוט, כי אני נאמן לאמת המקצועית שלי כמו שאני רואה אותה. אין לי שאיפות פוליטיות. אני מתכנן ערים במקצועי''.
טל אל על, רקפות ורוביק. קרדיט - דיאגו מיטלברג/ עיריית באר שבע

מבחינת אל על, "היציאה החוצה גרמה לעיר להתרחב ולא להיות מספיק קומפקטית''. לטענתו, ''בגלל המרחקים הגדולים, גם התחבורה הציבורית בעיר לא יעילה''. בעיות נוספות שגרמה ההתרחבות מחוץ לפאתי ליבת העיר, גרמה גם לבעיות ניקיון קשות, שכן לטענת אל על – "יש מאות קילומטרים של מדרכות וכבישים שצריך לתחזק. זאת מעבר לתשתיות המים והביוב הענקיות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה