מדו קיום ועד הקמת ועדי שכונות: הרשימה הערבית-יהודית הציגה את המצע שלה



הרשימה ההיסטורית, שהודיע על התמודדותה בבחירות הקרובות וגררה תגובות תומכות וזועמות כאחד - הציגה את המצע הרשמי שלה. הפרטים המלאים בכתבה

קרדיט - ניר אלון

הרשימה הערבית-יהודית למועצת העיר באר שבע, מפרסמת השבוע באופן רשמי את מצע הבחירות שלה. הרשימה החדשה, שאם מי ממועמדיה ייבחר ויעשה היסטוריה לכהן לראשונה בתור חבר מועצה ערבי, טוענת כי הנושאים המדאיגים ביותר עבורה נוגעים בעיקר לעניינים סוציאליים וחברתים, אך לא רק.

במסמך שפורסם לציבור עולה, כי העיקרון המנחה של הרשימה: שותפות יהודית ערבית – למען כל הקהילות והתושבים בעיר שותפות בין תושבים על כל הרצף הכלכלי, מהשכונות הוותיקות ומהשכונות החדשות, עולים וותיקים, צעירים ומבוגרים, נשים וגברים, מכל העדות, הזרמים הדתיים, והלאומים. לאור עיקרון זה, נשאף לייצוג מהותי ברשימה של כלל המרקם העירוני.

עוד נמסר, כי בנושא הדיור, תפעל הרשימה כדי לחזק את הקשר בין התושבים למרחב המגורים שלהם – ''נשאף לאייש תפקידים הנוגעים לניהול השכונות ע"י תושביהן ולהגדיל את האוטונומיה לניהול השכונות תוך מתן תמיכה מקצועית ולאור עקרונות דמוקרטיים שייתמכו ע"י אספות ואמצעים דיגיטליים נגישים. נצמצם את פערי השירותים והתשתיות בין השכונות. נקדם דיור הוגן ומגוון שיתאים לכל סוגי האוכלוסיה השונים בעיר – כולל דיור ציבורי למעוטי יכולת, דיור מוגן לוותיקים, מעונות לסטודנטים, ושכירות לטווח ארוך''.

בנוסף, טוענים ברשימה כי הם שמים דגש על תחום החינוך: ''נקדם חינוך עשיר ומעשיר לכולם, המשקף את המגוון התרבותי והלשוני בעיר ונותן לו מענה. נפעל לביטול הסללות בחינוך, ונתמוך בחינוך לסובלנות ודמוקרטיה, יצירתיות ומעורבות. נפעל לחיזוק הקשרים בין המוסדות האקדמיים לאוכלוסיות השונות בעיר. נפעל מול מוסדות המדינה לקידום שוויון בבריאות עבור תושבי באר שבע והנגב, ולסגירת פערי הבריאות בין הנגב למרכז הארץ. נקדם רפואה מבוססת קהילה, רפואה מונעת ואורח חיים בריא. נפעל לקידום רווחת כלל התושבים ומתן מענים למגוון הצרכים הקיימים בעיר ע"י מערכת רווחה קשובה ומכבדת הפועלת ברגישות תרבותית ולשונית''.

ומה בנוגע לשותפות עם שאר תושבי באר שבע? מבחינת הרשימה, העיקרון המשלים נוגע לשייכות ומעורבות -  ''נקדם סדר יום המבוסס על הצרכים האותנטיים המגוונים של כל הקהילות והתושבים בעיר. לבאר שבע אליה אנו שואפים יהיה גוון קצת שונה מזה של העיר המוכרת לנו – נהיה מעורבים יותר בהנהגתה והיא תרגיש כמו הבית של כולנו, שמשקף את כולנו ושכל אחד מאתנו שייך אליו''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה