הבחירות המקומיות במיתר: האם שמעון מזוז יצליח לזכות בקדנציה נוספת כראש מועצה?



ראש המועצה המכהן ינסה בעוד יומיים להיבחר לקדנצייה נוספת לראשות מועצת מיתר. עוד לפני כן, תפסנו אותו לראיון בחירות קצר ולעניין: ''לכל אורך כהונתי לא חששתי להתחיל תהליכים ארוכים עם חשיבה לטווח ארוך שיטיבו עם היישוב בעתיד''

שמעון מזוז. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

שמעון מזוז, ראש מועצת מיתר מזה כחמש שנים - יתמודד ביום שלישי הקרוב מול לא פחות משלושה מועמדים שמעוניינים לתפוס את מקומו. מזוז, העומד בראש רשימת ''בתנופה'', הספיק עוד לפני כן לענות לשאלון הבחירות המהיר של באר שבע נט.

איך אתה מסכם את התקופה האחרונה?

''ראשית, אני לא מסכם. גם לפני שנבחרתי להיות ראש המועצה חייתי וגידלתי את ילדיי במיתר ותמיד הייתי פעיל בצורה כזו או אחרת בעשייה למען היישוב. אני חושב שהתקופה האחרונה הייתה מאתגרת במיוחד, כיוון שבנוסף לפעילות הענפה של המועצה בניהול היישוב, הצטרכנו לדאוג לביטחון היישוב והחזרתו המהירה למסלול החיים. התושבים גילו סולידאריות מחממת את הלב וקיבלנו לא מעט פניות מתושבים רבים שרצו לסייע כדי לוודא שאצלנו כולם בטוחים''.

''כראש מועצה יש לי אחריות. עליי לוודא שהביטחון של התושבים נשמר בצורה הטובה ביותר, ושהם מקיימים שגרה איכותית, נורמלית טובה ובטוחה. וכך פעלנו -  הן בכיתת כוננות מהטובות בארץ (אם לא הטובה שבהן), הן בהשקעה בלתי מבוטלת באמצעי ביטחון, הן באבטחת היישוב 24/7, הן במאמצים להשאיר את חיילי בני המקום על אף שחרורם ברוב היישובים, והן בשמירה על שגרה של מוסדות החינוך, פעילויות המתנ״ס ושירותי המועצה''.

''רק בזכות ההתנהלות הכלכלית של המועצה בראשותי במהלך הקדנציה האחרונה, יכולנו להרשות לעצמנו את ההשקעה הרבה בביטחון בזמנים קשים אלו. בשעה זו חשוב שיהיה מבוגר אחראי ומנוסה שאוחז בהגה הנהגת היישוב. אני רוצה לנצל את הבמה ולהשתתף בצער המשפחות וכמובן כולנו מתפללים לחזרתם המהירה של החטופים והחלמה מהירה לכל הפצועים. אנחנו מסתכלים קדימה באופטימיות גדולה''.

שמעון מזוז. קרדיט - דף פייסבוק

מה האני מאמין שלך?

''בראש ובראשונה אני מאמין שלכל אחד ואחת מגיע לחיות באיכות חיים ראויה המספקת לו את כל צרכיו - מחינוך ילדיו, נראות היישוב, פעילויות תרבות, דאגה לכלל הגילאים וכמובן לספק תחושת ביטחון ולדאוג שאכן כך יהיה, להעניק לתושבים את הטוב ביותר ולא פחות חשוב ללמוד בכל יום כיצד להשתפר, להקשיב לתושבים ולטפל בבעיות שמתעוררות. בעיניי ראש מועצה טוב נמדד במתן פתרונות נכונים ומהירים, כי כפי שאתם בוודאי יודעים, בעיות ותקלות הן חלק משגרת יומנו- השאלה היא כמה מהר מוצאים להם פתרון ראוי וטוב לטובת כל הגורמים- כך שכל אחד מקבל מענה מדויק''.

''ועוד דבר שחשוב לדעת: בעבודתי כראש המועצה אני מודע לזה שדברים מטבע הדברים לוקחים זמן, תהליכים – לא הכל קורה מיד ועכשיו, לכן לכל אורך כהונתי לא חששתי להתחיל תהליכים ארוכים עם חשיבה לטווח ארוך שיטיבו עם היישוב בעתיד''.

מה הנושא שהכי חשוב לדעתך לטיפול בו ביישוב?

''אני חושב שתמיד יש הרבה מאוד דברים שבהם יש לטפל, כמו כל דבר גם כאן מפאת ענייני תקציב אנחנו מתעדפים דברים ודואגים שהדברים הדחופים והחשובים ביותר יטופלו קודם. בראש ובראשונה דאגתי לתקציב מאוזן והשגנו תוצאות יוצאות דופן בצמצום של כמעט מלוא הגרעון''.

''יחד עם זאת השירות לתושב הוא מבחינתי דבר חשוב מאוד והשקענו לא מעט- כולל לשכור את שירותיו של היועץ המוניציפלי שנחשב לטוב בישראל מתוך רצון להעניק לתושבים רמת חיים איכותית וגבוהה. בנוסף, היישוב כרמית שהוא יקר לליבי יעבור תנופת עשייה ופיתוח, מנכ"לית המועצה, יעל, אף עברה לגור בכרמית ותלווה מקרוב את כל תכניות הבינוי, הנוי והגינון והתרבות בכרמית''.

''גייסתי למעלה מ-400 מיליון ₪ שאת כולם נשקיע במיתר וכרמית כדי לעשות טוב יותר, לכולם. אני חושב שכראש מועצה יש לי תמיד את היכולת לראות את "התמונה הגדולה" אבל אני בהחלט לא שוכח בכל יום שגם התמונה הגדולה ביותר מורכבת מהמון פרטים וחלקים וכל אחד חשוב לא פחות''.

מה תעשה בשונה מהקדנצייה האחרונה שלך?

''אני לוקח את נושא החינוך ושם אותו בראש סדר העדיפויות. אחרי שדאגנו למבנים חדשים ומתקדמים אנחנו פועלים בכל המרץ על מנת להקנות כלים ויכולות לילדים שלנו לקראת שוק העבודה החדש. למעלה מ-50% מהמשרות הקיימות היום לא יהיו בעוד עשור ולכן תפקידנו הוא להכין אותם בדרך הטובה ביותר לעתיד. עם חינוך מתאים ודרכים חדשניות ורלוונטיות''.

במידה ותיבחר או לא - האם תשקול להישאר בקואליציה או באופוזיציה?

''אין שאלה בכלל. לפני היותי ראש המועצה אני תושב מיתר למעלה מ-35 שנים. היישוב הזה יקר לליבי ולמשפחתי. אני קורא מכאן לכולם להצטרף אליי, לבוא ולפעול בעזרת כישוריהם למען הצלחת היישוב- כולנו חיים פה ואני מקווה שכמוני, גם יתר המתמודדים, רואים את טובת המקום לפני הכל''.

קרדיט - צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה