האחיין, הקבלן והמועמדת מהפעם הקודמת: הבחירות בעומר יוצאות לדרך



הבחירות למועצה העשירה יתקיימו בעוד מספר חודשים, וכבר עכשיו ברור כי מדובר במאבק משולש שעלול להפוך למלוכלך בקלות רבה. בין המועמדים - האחיין של ראש המועצה הקודם, המועמדת מהבחירות ב-2018 והקבלן המצליח. מי יזכה לרשת את הכיסא של פיני בדש?

קרדיט - צילום פרטי, שרון טל, יח"צ, תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

בשנת 2018, אחת ממערכות הבחירות הלוהטות ביותר באזורינו התרחשה במועצת עומר. היישוב העשיר, שממוקם באופן קבע בראש רשימת היישובים היוקרתיים בישראל - הפך במרוצת השנים לקרקע פורייה עבור התנגשויות בין בעלי כוח כאלו ואחרים, ולמקום עלייה לרגל עבור פוליטיקאים שניסו למשוך את קולות הבוחרים.

בזמנו, מי שניצח בבחירות ובהפרש די זעום היה ראש המועצה הוותיק פיני בדש, שניצח את המועמדת סימה כחלון. בדש כאמור, נשען על קולות מצביעיו הוותיקים והאדוקים, זאת למרות נהירה לא מעטה של תושבים לעבר המחנה של כחלון. כעת, רגע לפני שבחודש הבא הוא כבר חוגג יום הולדת 71, הודיע האחרון באופן רשמי (אולי מתוך חשיבה שיהיה סיום עגום, לאור הבחירות הקודמות) - שהוא לא מתכוון להתמודד שוב בבחירות בכך, תסתיים אחת הקדנציות היותר ארוכות שנרשמו באזור. אבל מה משאיר בדש מאחוריו ומה יש למועמדים החדשים להציע?

ראשית, כדאי שנכיר את המועמדים. המועמדת הבכירה ביותר להחליף את פיני בדש בתפקיד, היא מי שגם התמודדה נגדו בבחירות הקודמות וכאמור הפסידה בהפרש קטן במיוחד. כחלון בת ה-53, מסתמנת כמי שאמורה לנצח בבחירות הקרובות, ובחודש האחרון היא פועלת במרץ בהכנת חוגי בית והגדלת מעגל התומכים שלה. בבחירות הקודמות, הבטיחה כחלון לחזק את תחושת הביטחון האישי ביישוב, להוסיף שבילי אופניים ולפעול בנושא החינוך.

המועמד השני הוא הקבלן והיזם יוסי כהן (כפי שפורסם לראשונה כאן בבאר שבע נט). מי שעלה לכותרות לאחר שביתו נפרץ מספר פעמים - היה בעבר אחד מתומכיה הגדולים של כחלון, אך לפני כשנה החליט להפריד ממנה כוחות ולנסות להתמודד בפני עצמו. כהן, איש אמיד לכל הדעות, יצא בעבר בקמפיין שמטרתו העלאת המודעות לנושא הנשק הלא החוקי בנגב, אך בצורה מעט שונה מהרגיל. כהן הוביל באותו הקמפיין את הקול שקורא לפתרון בעיית המשילות דרך שיתוף פעולה עם התושבים הבדואים, קול שחלק מהתושבים כינו "השפוי". על כך אמר בזמנו: "כל הוועדים למיניהם, שמגיעים ומלהיטים את השטח, מבחינתי גורמים לנזק גדול יותר. הפתרון הוא בשיתוף בין שני הקבוצות, ולא בהוספת שמן למדורה".

בראיון שערך למערכת האתר בתחילת השנה, סיפר כהן מדוע הוא מצהיר בלי פחד כי לדעתו הוא מתאים לכהן בראשות המועצה: "אני יזם, אני יודע להביא כסף. משרד הפנים מעודד יזמים להיכנס לפוליטיקה המקומית ומעודד ראשי ערים לעשות יוזמות, כי ככה בעצם היישוב יכול להתקדם ולהצליח. כיום אין יזמות ואין יוזמות בעומר, יש ארנונה ניקיון ופינוי אשפה ולא הרבה יותר מזה. בעצם היותי יזם במשך 30 שנה אני יודע להגיד אני הבן אדם הכי מתאים כרגע לנהל את היישוב, כי אני יודע לייצר יש מאין". לדעתו התושבים בעומר כרגע מחפשים: "יותר עשייה ופחות מעשייה".

המועמד השלישי, שחשוב לציין כי טרם הכריז על מועמדותו, אך רק מחכה לרגע הנכון - הוא ארז בדש, ראש מועצת נאות חובב. בדש, שבעבר כיהן במספר תפקידי מפתח בתעשייה המקומית, הינו אחיינו של פיני בדש, ובקרבתו כבר התחילו להכשיר את הקרקע מלפני מספר חודשים לאפשרות שהוא יתמודד. בדש עצמו שומר עדיין את הקלפים קרוב לחזה, אך נראה שמדובר רק בעניין של זמן עד שתגיע ההכרזה הרשמית. כזכור, בהודעת ההתפטרות שלו מתפקידו הקודם, ציין בדש כי הוא כעת מתפנה ל-''התמודדות עם אתגרי קידום יישוב מגוריו, עומר''. כך או כך, לבינתיים, יריביו למערכת הבחירות, החלו מצידם לנקוט בטקטיקות שונות, שכן מבחינתם התמודדותו הינה עובדה מוגמרת.

כאמור, כפי שכתבנו לא אחת בעבר, עיקר הבעיות שמעסיקות את תושבי עומר הן נושא הביטחות והחינוך. בנושא הראשון, שהפך גם לנחלת הכלל גם כאן בנגב, ניסו במועצה במשך השנים לטפל בכל מיני דרכים. בדש, שכונה לא אחת בתור ''השריף של הנגב'', לא הצליח גם הוא לעצור את שצף הפריצות שתוקפות את היישוב לא אחת. כזכור, רק בחג סוכות האחרון נרשמו ביישוב לא פחות מ-8 פריצות שונות, כאשר בנתונים שפורסמו בחודשים האחרונים, אף נחשף כי 52 תיקי חקירה נפתחו על פריצות ביישוב בשנת 2022.

קרדיט - צילום פרטי, שרון טל, יח"צ, תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

הגדר ההיקפית של עומר, כפי שתועדה בעבר. צילום מסך

חשוב לציין, כי בעומר ניסו לטפל בבעיה במספר דרכים, בין אם זה על ידי הקמת יחידת מתנדבים, עיבוי מערך השמירה ביישוב ועוד. ועדיין, נראה כי גם בבחירות הקרובות, הנושא המדובר יעמוד בראש סדר העדיפויות של המועמדים והמצביעים כאחד. הנושא השני, חינוך, מעסיק גם הוא רבים מתושבי העיר. הגדילה במספר התושבים ביישוב, הובילה לכך שלא מעט מבני הנוער בעומר לומדים מחוץ ליישוב.

בראיון שערכנו כאן במערכת האתר עם סימה כחלון בבחירות הקודמות, טענה האחרונה: ''צריך להגדיל את תקציב החינוך במועצה, לפתח תוכנית אסטרטגית, לתת מגוון חינוכי גם במקצועות השונים, בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. להקים בית ספר יסודי נוסף, יש לנו יותר מ-80 תלמידים שלומדים מחוץ ליישוב. את ההקמה של בית הספר החדש נבנה בהליך אסטרטגי מיד לאחר הבחירות. נדרש חזון חינוכי לעומר, וכל זה אעשה בשקיפות תוך שיתוף הציבור".

הכניסה לעומר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה