אלו שהולכים ואלו שבאים: מי צפוי לרוץ בבחירות הבאות למועצת העיר באר שבע?



לאחר שסקרנו באופן מקיף את מצב העניינים של חברי המועצה הנוכחיים ובדקנו מי נשאר, מי הולך ומי מתנדנד - כעת יצאנו לבדוק מי יהיו הפרצופים החדשים במועצת העיר באר שבע. מיו"ר סניף ישראל ביתנו בבאר שבע, חבר המועצה שמתכנן קאמבק וגם - האם הקהילה הגאה באמת תשלח מועמד?

הלמן, קייט ובננו. קרדיט - מגמה ירוקה/הבית הגאה/שי שמואלי/ תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

הבחירות המקומיות, שמתקיימות בכל 5 שנים, מביאות עימן בדרך קבע פרצופים חדשים אל תוך הרשויות. אותם פרצופים, חלק מוכרים יותר, חלקם פחות - יהפכו בחודשים הקרובים למוכרים במיוחד ברחובות העיר באר שבע. לפני כשבועיים הבאנו בפניכם כאן בבאר שבע נט סקירה ראשונית של חברי מועצת העיר באר שבע הנוכחיים, ובחנו את מצב העניינים הנוכחי. 

בעוד רובם הודיעו שבכוונתם להישאר, יש כאלו שטענו כי טרם החליטו ועל פי דיווחים שונים יש גם כמה חברי מועצה בכירים (דוגמת סגן ראש העיר ומחזיק תיק ההנדסה, טל על על) שככל הנראה יעזבו בסוף השנה. בתוך כך, לעומת אלו שיעזבו, או שמא אפילו לא ייבחרו שוב - בחודשים האחרונים החלו מספר אישי ציבור ופעילים חברתיים להכריז על מועמדותם למועצה. 

אחת מהן היא כמובן ג'ולי קייט, תושבת העיר. קייט, שמכהנת גם בתור ראש סניף ''ישראל ביתנו'' בבאר שבע - הכריזה עוד בחודש נובמבר האחרון על כוונתה להתמודד מטעם המפלגה. מי שמכהן כעת בתור נציג ''ישראל ביתנו'' הוא סלבה רוזנברג, כך שבעצם מועמדותה של קייט הינה הכרזה, גם אם לא מוצהרת, על חילופי מקום במועצה. 

קייט, ששימשה בעבר אף כחברת מועצת מיתר, הינה עובדת סוציאלית בהכשרתה ובשנה האחרונה היא עברה יחד עם משפחתה להתגורר בבאר שבע. כעת היא מתכוננת להתמודד על כיסא בשולחן העגול.

בזמנו, התראיינה קייט לבאר שבע נט והצהירה על כוונותיה: ''אני מתכננת לקדם את תחום הרווחה, כאשר הדגש הוא על פיתוח הקהילה, הקמת מרכז חוסן בעיר, מענים חדשניים שחסרים לנוער במצוקה ומניעת אבדנות. לא עיסוק בפלסטרים של סעד אלא פיתוח מערכתי מבורך, אשר גורמי המקצוע הרבים משוועים לו''.

קייט יחד עם אביגדור ליברמן. קרדיט - דוברות ישראל ביתנו (תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א')

מלבד קייט, עוד תושב העיר שהכריז על מועמדותו באופן רשמי הוא יצחק הלמן. מי שכיהן בעבר בתור מנהל אגף איכות סביבה ויו"ר וועד עובדים בעיריית באר שבע, עזב את הרשות המקומית לפני מספר שנים ולאחרונה הכריז שוב על כוונתו להתמודד על מקום במועצת העיר.

הלמן בן ה-71, נשוי פלוס שלושה וסב לשלושה נכדים, הקים לפני מספר חודשים את סיעת "עיר שלנו -בחירה שלנו" ואם נשפוט על פי פרסומיו ברשתות החברתיות, נראה כי נושא איכות הסביבה הינו בין הנושאים העיקריים במצע של הסיעה.

מעבר לפעילותו הציבורית, עוסק הלמן גם בייעוץ עסקי. בנוסף, הוא מכהן כמנכ"ל עמותת "Ecocity Beer Sheva".

יצחק הלמן. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

מועמד נוסף ששמו עולה שוב ושוב בשבועות האחרונים, הוא של חבר וועדת הביטחון והפעיל החברתי - יהודה בננו. כאמור, בשנתיים האחרונות פעל בננו ללא הפסקה בפן הציבורי, זאת לאחר שהקים את ארגון "תושבים למען הנגב".

בננו בן ה-37, איש עסקים מוכר ותושב באר שבע, אמנם מכחיש נכון לעכשיו את כוונתו להתמודד, אך קשה שלא להבחין במסרים השונים שעולים בפרסומים בדף הפייסבוק הפרטי שלו. פנינו לבננו עצמו על מנת לברר האם השמועה נכונה, וכך נמסר לנו בתגובה מטעמו: "מעל לשנתיים שיהודה בננו וחברי ארגון תושבים למען הנגב פועלים במספר מישורים להעלאת המודעות לבעיית הביטחון והמשילות בעיר ובאזור, ונפגשים עם כל גורם רלוונטי, לרבות בכנסת ובממשלה, לפתרון".

עוד נמסר: "ההצלחה וההערכה לה זוכה יהודה כיו"ר הארגון, מריצה בשבועות האחרונים חרושת שמועות באשר לכוונותיו בבחירות המוניציפליות הקרובות. כשיהיה מה לעדכן, נעדכן".

יהודה בננו. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

מלבד שלושת המועמדים, במהלך החודשים האחרונים החלו לצוץ דיווחים אודות התארגנות יוצאת דופן של שני קבוצות שונות ברחבי העיר. הראשונה היא כמובן זאת של קהילת הלהט"ב - נכון להיום, ישנם אלפים מתושבי באר שבע שנחשבים לחלק מהקהילה הגאה, כשבאופן רשמי ישנם מאות פעילים שעובדים בעמותות השונות שנוגעות בנושאים הקשורים ללהט"ב. עם זאת, במשך השנים הייצוג של הקהילה נעשה בידי אחרים בכל הקשור לקבל ההחלטות בעירייה, ורק בשנים האחרונות החלו לקבל פעילים מתוך הקהילה תפקידים רשמיים בעיריית באר שבע. 

אי אפשר כמובן להתעלם מכך שעד 2016 לא היה מצעד גאווה בבאר שבע, שכן נרשמה התנגדות רבה מצד גורמים שונים בעירייה ואף בקהילה הדתית בעיר. עם זאת, במשך השנים הפכה באר שבע לאחת הערים היותר ליברליות בישראל, ובסקרים שונים שנערכו בחמשת השנים האחרונות ניצבת באר שבע במקום גבוה במיוחד. 

אז מי יהיו שליחי הציבור של הקהילה הגאה למועצת העיר? טרם ברור לגמרי, ומגורמים רשמיים בקהילה נמסר כי הנושא נמצא כרגע בשיחות ראשוניות ואין כרגע משהו קונקרטי על השולחן. עם זאת, אי אפשר להתכחש לעובדה שהמצביעים הפוטנציאליים מהווים כוח אלקטורלי אדיר, שיכול להשפיע ברצינות על מאזן הכוחות במועצת העיר, שנוטה כעת כמעט בחציו למפלגות הדתיות.

קרדיט: הבית הגאה

קבוצה נוספת שמתאגדת בימים אלו היא של פעילי איכות הסביבה בעיר. בשנים האחרונות, החלה לעלות המודעות לנושא ברחבי העיר, כאשר מי שלרוב מוביל את דעת הקהל אלו הם פעילי "מגמה ירוקה", לצד פעילים חברתיים נוספים. לאחרונה אף חיברה עיריית באר שבע את אגף איכות הסביבה עם מחלקת שפ"ע, מה שגרר ביקורת רבה מצד תושבי העיר. נכון להיום, מעטים חברי המועצה אשר נושא איכות הסביבה הינו חלק מהאג'נדה שלהם, ומצד לא מעט תושבי באר שבע מדובר בנושא חשוב מאין כמותו. 

אנחנו כאן בבאר שבע נט סיקרנו לא אחת מחאות שונות שהתקיימו בנושא, בין אם זה מחאת הצל - שקראה לרוביק דנילוביץ' לפעול באופן רחב יותר למען הנושא. כעת, מדיווחים שהגיעו לבאר שבע נט, נראה כי אותה התארגנות נמצאת כעת בחיתוליה, וטרם ברור האם תעשה פנייה למועמד חדש שירוץ מטעם הסיעה הירוקה או שלמעשה יתחברו הפעילים לסיעה קיימת.

פעילי ''מגמה ירוקה'' בהפגנה מול העירייה. קרדיט - צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה