"מבאר שבע באנו לשנות את העולם": אלפים בפתיחת קמפיין הבחירות של רוביק דנילוביץ'



רוביק דנילוביץ' פתח אמש את קמפיין הבחירות שלו והתייחס גם לנושאים הבוערים בעיר "רוצים שיהיה פינוי-בינוי, אבל עדיין אין כדאיות כלכלית" אמר ודיבר רבות על החזון לפיתוח העיר "אסור לפחד מהשינוי. עם הפנים קדימה אל 2030".

למעלה מ-2,000 תומכים ותושבים נכחו אמש באירוע פתיחת קמפיין הבחירות של סיעת "דרך חדשה" בראשות ראש העיר רוביק דנילוביץ'. את הערב פתח ראש העיר עם נאום מקיף בו התייחס לנושאים הבוערים בעיר בעקבות השינויים של השנים האחרונות: השכונות הוותיקות, העסקים, התנועה ומצוקת החניה, וגם על התוכניות לעתיד העיר באר שבע. 

אלפים בפתיחת קמפיין הבחירות של רוביק דנילוביץ'. צילום: אודי אבן חיים

"משהו גדול קורה בעיר באר שבע"

בפתח נאומו אמר ראש העיר "נולדתי, גדלתי והתחנכתי בעיר הזו. בעבר היו אומרים עלינו 'עיר של גמלים, חיות הנגב'. לאורך כל התקופה התגבשה בי התפיסה שביום מן הימים אנחנו הדור שנולד והתחנך בעיר ניקח את המשימה להוביל את העיר קדימה. זו המשימה הלאומית הגדולה והחשובה שלנו. אני לא רק ראש עיריית באר שבע, אני שליחה של מדינת ישראל בנגב, ויחד איתי הרבה אנשים. כולנו באים מאהבה".

דנילוביץ' התייחס לשינוי שעברה העיר באר שבע בעשור האחרון בראשותו "הייתם צוחקים עליי לפני 10 שנים אם הייתי אומר לכם שחברות ישקיעו מיליארדים בבאר שבע. אם הייתי אומר לכם שבבאר שבע יוקם איצטדיון חדש, מהטובים במדינת ישראל. שלראשונה אחרי הרבה מאוד שנים, תוקם קריית ידע. מי היה מעלה על דעתו שענקיות הטכנולוגיה כמו IBM לוקהיד מרטין ועוד 100 חברות בינלאומיות יהיו כאן בנגב? בבאר שבע?" אמר ראש העיר אולם הדגיש "אסור לנו לנוח על זרי דפנה". 

מי היה מאמין לפני 10 שנים שיהיה בבאר שבע פארק הייטק. צילום: יח"צ

"תמיד יהיו אנשים ממורמרים"

כפי שפרסמנו ביום שישי האחרון, הפעיל החברתי יהודה אלוש הודיע כי החליט להתמודד על ראשות עיריית באר שבע כאקט מחאתי, ובשבועות האחרונים משמיע לא מעט ביקורת נגד ראש העיר ברשתות החברתיות. 

במהלך נאומו התייחס רוביק גם לביקורת המופנית כלפיו ברשתות החברתיות ואמר "יש כאלה שחיים יותר מדי בפייסבוק, אני רוצה לומר לכם שהעולם לא בפייסבוק, המציאות שונה לחלוטין, תמיד יהיו אנשים ממורמרים. שכל מה שנעשה לא יהיה להם טוב" אמר והוסיף "אני מבין עד כמה אכפת לכם, אנחנו נדע להקשיב ולתקן".

"מה עם השכונות הוותיקות?"

במהלך נאומו התייחס דנילוביץ' לנושאים הבוערים בעיר "הרבה תושבים שואלים על התחדשות עירונית. מה יהיה עם השיכונים בשכונות הוותיקות? רוצים לראותן יותר מטופחות. צריך להבין שאלו חלק בתים פרטיים, וחלק של משקיעים מחוץ לעיר ודירות של עמידר. כל פעם שנערמת שם אשפה באים אלינו בטענות.

בשכונות האלו יש שפ"פ – שטח פרטי פתוח שהוא באחריות הדיירים ולנו כעיריה אסור לפי החוק לגעת בהם, אלה החצרות של הבניינים. גם כאן לא שקטנו והלכנו למשרד להגנת הסביבה, אמרנו שהחוק מגביל אותנו. יצאנו בפרויקט מיוחד להיכנס לשפ"פים ולטפל בהם ביסודיות. התחלנו בדרך מצדה וכך זה ימשיך לאט לאט אל תוך השכונות. אני מקווה שהתושבים יהיו חלק מאיתנו. רוצים למצוא את הנוסחה שתשקם את השכונות" הסביר דנילוביץ'.

פרויקט מיוחד לטיפול בחצרות הבניינים בשכונות הוותיקות. צילום: שרון טל

עניין נוסף אליו התייחס הוא ריבוי השיכונים בשכונת הוותיקות, המשוועים לפינוי-בינוי "ערך הקרקע נמוך, צריכים על כל יחידת דיור לבנות 7 יחידות כדי שתהיה כדאיות כלכלית ליזמים. בשנים האחרונות העיר הפכה יותר אטרקטיבית ויותר יקרה, והיחס מצטמצם".

המטרה בעתיד היא ליצור כדאיות כלכלית לפינוי-בינוי הסביר דנילוביץ' "אנחנו בוחנים ובודקים, לא רוצה שבכל העיר יהיו רק מגדלים אבל בלי חניה, בלי מוסדות חינוך ובלי שטחים ירוקים. מנסים להוביל תהליך, הקמנו מנהלת התחדשות עירונית כי אכפת לנו מהשכונות הוותיקות. אין כאן הוקוס פוקוס. אנחנו רצים למרחקים ארוכים ובעזרת השם גם נצליח".

השכונות הוותיקות משוועות לפינוי בינוי, אך זמן רב נותר עד לכדאיות כלכלית. שכונה ג'. צילום: שרון טל

גם בנושא החניה והתנועה הוסיף דנילוביץ' "כשהייתי ילד, הייתה מכונית אחת על כל שלוש משפחות. היום יש שלוש מכוניות לפעמים למשפחה אחת. יש גבול לכמה אפשר להרחיב כבישים ומקומות חנייה. צריך להניח את התשתיות ולבנות את העתיד בשביל הילדים שלנו".

עם הפנים קדימה ל-2030

דנילוביץ' הזכיר שוב ושוב את מטרופולין באר שבע כאזור הביקוש הבא של מדינת ישראל, והתייחס לשינויים הצפויים בעתיד "אנחנו מסמנים יעדים, נפגשים עם משקיעים ויזמים, ומראים להם שעל כל חברה וכל מפעל שיקימו כאן הם ירוויחו כסף. בעשור האחרון הכנו תשתית לדברים הבסיסיים שחשוב לנו לעגן בעיר שלנו" אמר והוסיף כי "העיר תימדד בסופו של דבר ביכולת שלה להשתנות, אסור לפחד מהשינוי אם אנחנו שולטים בו ומובילים אותו".

"אסור לפחד מהשינוי". קו הרקיע של באר שבע משתנה. צילום: שרון טל

שני שינויים גדולים נוספים הצפויים בעשור הבא בעיר באר שבע הם הקמת בית חולים חדש וחניכת הרכבת הקלה. בנאומו הדגיש דנילוביץ' את המהלכים הרבים שנעשו כדי להשיג תקציבים מהמדינה "לא פשוט היה לשכנע את המדינה להקים כאן בית חולים נוסף. סורוקה תמיד יהיה בית החולים המרכזי בנגב, יחד עם זאת, חייבים שתהיה כאן תחרות, תעשה רק טוב לסורוקה, עוד כלים, השקעות, רופאות ורופאים. לא הסתפקנו בקרקע של 300 דונם כמו שביקשו, ראינו את ההזדמנות לנגב ולמדינת ישראל וייעדנו 1,700 דונם, כדי להקים בית חולים נוסף וגם קריית מחקר רפואית. יש כאן הזדמנות להוביל חדשנות בתחום הטכנולוגיה, והזדמנות ענקית לעיר הזו. בית חולים נוסף זה עוד 3,000 מקומות תעסוקה, והאוניברסיטה שמכפילה את עצמה זה גם עוד 2,500-3,000 מועסקים" העריך דנילוביץ' ואמר כי את אבן הפינה לבית החולים החדש, צפויים להניח כבר בחודש הבא.

"בית חולים נוסף זה עוד 3,000 מקומות תעסוקה. חייבים שתהיה כאן תחרות". המרכז הרפואי סורוקה. צילום: שרון טל

עוגן נוסף אליו התייחס דנילוביץ' הוא הרכבת הקלה "כשחתמנו עם מדינת ישראל על הסכמי הגג זו לא הייתה החלטה פשוטה, החלטה שמדירה שינה של ראש עיר וקברניטי העיר, צריך להביא תוך 10-15 שנים 80-100 אלף תושבים חדשים. כשהעלינו את נושא הרכבת הקלה בפני המדינה ומשרד התחבורה, הרימו גבה, אמרו שאין לנו פקקים ותנועה כמו בגוש דן. אנחנו הסתכלנו קדימה, על העתיד. לשמחתי הרבה מדינת ישראל הקצתה מיליארדים להקמת רכבת קלה בעיר באר שבע". אמר דנילוביץ'.

הרכבת הקלה בדרך לבאר שבע. צילום: עמוד הפייסבוק של רוביק דנילוביץ'

"לכל אחד ואחת מאיתנו מרכיב חשוב. אנחנו חייבים להעז ולחלום את החלומות הכי משוגעים, להכריח את עצמנו לדמיין את העתיד, או שלא נהיה רלוונטיים. אני והקבוצה הנהדרת יחד איתי רוצים להמשיך ולשפר ולעשות. אין לנו את הפריבלגיה לעצור. באנו לעבוד קשה, אנחנו מכאן מבאר שבע, הולכים לשנות את העולם".  

מבאר שבע באנו לשנות את העולם. צילום: אודי אבן חיים

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה