הערעור נדחה: סגן ראש העיר לשעבר הורשע בתקיפת שתי נשים והוטל עליו קלון



בית המשפט העליון התיר לפרסום את גזר דינו של עו"ד יגאל אוביישביץ', חבר המועצה וסגן ראש עיריית באר שבע לשעבר, שהורשע בתקיפת שתי נשים בנסיבות מחמירות. בית המשפט: "הקלון הוא קביעה שבהתנהגות של המערער נפל פגם מוסרי חמור". הערב: ישיבת הזדהות חברי המועצה במליאה.

עו"ד יגאל אובשייביץ', חבר מועצת עיריית באר שבע ולשעבר סגן ראש העיר, הואשם והורשע בתקיפה בנסיבות מחמירות של שתי נשים בשנת 2014. בעקבות הגשת כתב אישום נגדו באותם ימים, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', השעה אותו מתפקידו. אלא שבית משפט השלום בעיר החליט לא להרשיעו, ובפרקליטות דרום החליטו לערער לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שהחליט לסתור את החלטת בית משפט השלום. 

מצופה מאיש ציבור להוות דוגמה. צילום: מתוך אתר העיריה, שרון טל

לאחר שהורשע בבית המשפט המחוזי, גזר על אושייביץ' בית המשפט השלום עונש של מאסר מותנה, ופיצוי בסך של 45,000 ₪ לאחת הנפגעות. נוסף לכך הוטל עליו קלון בידי בית משפט השלום. אובשייביץ' החליט לערער על המיוחס לו בכתב האישום והתיק הוחזר לבית המשפט השלום למתן גזר הדין ולדיון בשאלת הקלון.

לבסוף ערעורו של אובשייביץ' נדחה בבית המשפט המחוז., כתוצאה מדחיית הערעור, נותר על כנו אות הקלון שהוטל על אובשייביץ' שמשמעותו מניעת המשך פעילותו בחיים הציבוריים. כפי שמצויין בסעיף 20 לפקודת העיריות (נוסח חדש): "פסולים לכהונה... (8) מי שהורשע בפסק דין שנהיה סופי לאחר שהחל לכהן כחבר המועצה בין אם העבירה נעברה או ההרשעה הייתה בזמן שכיהן כחבר המועצה ובין אם לפני שהחל לכהן כחבר מועצה, וקבע בית המשפט כי יש עם העבירה שבה הורשע משום קלון"...

בית המשפט המחוזי הותיר על הקלון על כנו. צילום: שרון טל

בית המשפט העליון התיר אמש לפרסום את גזר הדין של בית המשפט המחוזי בבאר שבע. בפסק הדין ציין בית המשפט המחוזי כי "אלימות ובמיוחד אלימות כמתואר בכתב האישום המתוקן ובנסיבות כפי שתוארו בכתב האישום המתוקן, יש עמה קלון ואיש ציבור הנוהג כך, לא יכול ולא רשאי לצפות לכך שבית משפט יקבע אחרת. הקלון הוא קביעה שבהתנהגות של המערער נפל פגם מוסרי חמור ובמקרה זה, לא ניתן לקבוע אחרת".

בית המשפט הוסיף "מכל אדם מצופה שלא ינהג באלימות ..., מאיש ציבור בנוסף לאמור, מצופה שישמש דוגמא לציבור, ממנו יראו וכך יעשו. בית המשפט חייב להוקיע התנהגות אלימה וחייב לכך שבעתיים כשמדובר באיש ציבור". את המדינה יצגה בהליך בביהמ"ש המחוזי עו"ד תהילה גלנטה מפרקליטות מחוז דרום (פלילי).  

חברי סיעת באר שבע ביתנו יתמכו במועמד פימה פיינבלום. צילום: שרון טל

אובשייביץ', חבר מפלגת באר שבע ביתנו, לא יוכל להמשיך לכהן בחיים הציבוריים. גם חבריו למפלגה, ולרי מגירוב ומשה בורוכוב, צפויים שלא להתמודד וכבר הודיעו על תמיכתם המנדטורית במועמד לראשות העיר פימה פיינבלום.

היום (רביעי) בשעה 18:00 תתקיים ישיבת המועצה במליאה, ובה גם יביעו חברי המועצה את שיוכם המפלגתי והזדהותם עם המועמדים לראשות העיר – רוביק דנילוביץ', משה ינאי, ופימה פיינבלום. את הישיבה נעביר בשידור חי דרך עמוד הפייסבוק שלנו, החל מהשעה 18:00. 

נתראה בישיבת המועצה האחרונה עד הבחירות. צילום: שרון טל

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה