"באה לעבוד": חדווה שקד, המתמודדת לראשות מיתר בריאיון מיוחד



בגיל 26 החליטה שהיא מקימה את בית חלומותיה, ובמהלך השנים הספיקה לנהל סוכנות רכב, לעבוד בהייטק ולהקים חברת נדל"ן מצליחה. לפני כ-5 שנים התמודדה לראשונה במישור הפוליטי ונבחרה לחברת מועצת מיתר וסגנית ראש הרשות. כעת היא מסמנת את ראשות המועצה כיעד הבא, מתחייבת לשקיפות ציבורית וגם לא חוסכת בביקורת. חדווה שקד בריאיון מיוחד

השם חדווה שקד מוכר ברחבי מועצת מיתר ומחוצה לה. לפני כ-5 שנים נכנסה לראשונה אל הפוליטיקה המקומית בתור חברת מועצת מיתר וסגנית ראש הרשות, ובבחירות הקרובות תתמודד לראשות המועצה. עליה יתחרו נוסף לשקד, גם ראש הרשות המכהן אבנר בן גרא וחבר מועצת מיתר שמעון פרץ. בריאיון עמה ל'באר שבע נט', מספרת שקד על ההחלטות שהובילו אותה אל העשייה הציבורית, ועל התוכניות שלה לעתיד מועצת מיתר.

חלמה בגדול כבר בגיל 26

חדווה שקד (46), נשואה לארז, אלוף ישראל באופני שטח ויוצא משרד הביטחון, ואם לשלושה - הילה (18) הדר (15) ורון (12). גדלה ביישוב עומר והתחנכה במקיף ו' בבאר שבע. לפני כ-20 שנה עברה ליישוב מיתר, כבר אז הייתה ידועה כחולמת בגדול "כשהתחתנתי חיפשנו דירה ורציתי לגור בבית פרטי כמו שגדלתי בעומר. הייתי רק בת 26 ובדיוק שיווקו מגרשים במיתר. ידעתי ששם אני רוצה לגור. חשבו שהשתגעתי. אמרו לי 'רק בת 26. כבר את רוצה וילה?'. שמתי לעצמי מטרה לבנות שם בית, ותוך חצי שנה סיימתי".

אותם ימים ניהלה שקד סוכנות רכב ולאחר נישואיה עבדה באבטחת איכות באזור התעשייה בעומר, אך נראה שלבנות בתים זה משהו שהתאהבה בו "מחירי הנדל"ן החלו לעלות משמעותית, והחלטתי למכור את הבית ולבנות בית חדש". בגיל 36, עם עבודה יציבה, החליטה חדווה לעזוב את עבודתה היציבה בהייטק, ולהקים חברה לניהול פרויקטים בתחום הנדל"ן " 'שוב את עושה את זה?' אמרו לי, כמו אז עם הבית הראשון. אמרו לי 'מה יש לך עכשיו שלושה ילדים, איך תבני שוב? מה רע לך בהייטק?' ". אך את חדווה זה לא הרתיע, ולמרות האתגרים, החליטה ללכת על המהלך. אולם היא מציינת, לא הייתה יכולה לעשות זאת ללא תמיכת משפחתה "למזלי יש לי בעל תומך ומפרגן לאורך כל הדרך וזה לא מובן מאליו. בלי זה אי אפשר להתקדם".

חלפו השנים, חדווה שקד כאשת עסקים מצליחה נחשפת לדבריה לאתגרים רבים, ואט אט מוצאת עצמה בלב העשייה הציבורית במיתר "בגל המחאות הגדול ב-2011 הובלתי מחאה נגד "שופרסל שלי" בגלל יוקר המחירים בסופר שלהם במיתר וזה הצליח לתקופה מסוימת. הפסקתי במחאה כי זה פגע בעובדי הסופר, קיצצו להם בשעות העבודה".

חדווה שקד. התאהבה בלהקים בתים - והקימה חברת נדל"ן. צילום: פרטי

"לא חשבתי ללכת לפוליטיקה"

"באותה תקופה תושבים החלו לפנות אליי. למה שלא תתמודדי? אני חיה את החדשות אבל לא חשבתי ללכת לפוליטיקה. זה החל לחלחל. התחברתי לעמותת "כ"ן" – כוח נשים לפוליטיקה. פניתי אליהם ועברתי הכשרה בעמותה במשך שנה. מחברים אותך לתקשורת, לחברי כנסת וכו'. ב-2012 היו בחירות לכנסת ופנו אליי ממפלגת "יש עתיד" שאנהל את המטה שלהם במיתר, ועד היום אני חלק מהמפלגה, מקום 21 ברשימה. ב-2013 התמודדתי בבחירות למועצת מיתר, זכיתי במנדט ונכנסתי לתפקיד חברת מועצה וכסגנית ראש המועצה. בהתחלה הייתי חברת קואליציה. אחריות ציבורית מאוד כבדה. אי אפשר שלא להעביר תקציב לדוגמה, זה משפיע על כל התנהלות היישוב. בהמשך לא הצלחתי לקדם מהלכים לטובת היישוב מול אבנר, ועברתי לאופוזיציה". 

אילו מהלכים הצלחת להוביל כחברת מועצת מיתר?

"לקחתי על עצמי אחריות על שלוש וועדות – רווחה, תנועה, וספורט. כל היום שלי סביב זה, הכל בהתנדבות. במהלך הקדנציה יזמתי כמה פרויקטים. בתחום הספורט עשיתי צעדה גדולה של נשים למען ילדים, תהלוכה במעלה ההר, חוויה מדהימה, שכל ההכנסות ממנה נתרמו לסיוע למשפחות אומנה. הקמנו עם עוד כמה נשים קבוצת כדור רשת נשים של "מאמאנט" ובמשך שנתיים עשינו גם מירוץ אופניים קהילתי". לדברי שקד, המירוץ השלישי נבלם בידי ראש המועצה "אחרי שנתיים, אבנר לא נתן לי לעשות שוב את המירוץ כי זה מקדם אותי פוליטית".

חדווה שקד "אבנר בן גרא, איפה היית 10 שנים?". צילום: יח"צ

במסגרת תפקידיה כאחראית על וועדת הרווחה הצליחה שקד גם לגייס תקציבים רבים: "הצלחתי להשיג תקציב של כ-164 אלף שקלים קבועים ממשרד הרווחה, ולהגדיר את בית גיל הזהב מועדון מועשר. זה בעצם תקציב נוסף לחוגים, ארוחות בוקר, והסעות לטובת בני גיל הזהב".

אחד הנושאים הבוערים עליו שוקדת שקד, הוא נושא התשתיות והתנועה במועצת מיתר וסביבתה "ידענו שכביש 6 מתקרב וצריך להכין תשתיות בהתאם. ניסיתי להוביל מהלך להרחבת נתיבים בכביש הסמוך למחלף מיתר, ולקדם בנוסף גם יציאה בעוקף היישוב כרמית, שם יש כיום כיכר ופקקים איומים. המטרה הייתה לטפל בעומסי התנועה עד צומת שכונת רמות, ולהוריד את העומס בצומת שוקת". גם כאן, אומרת שקד "חלק מהמהלכים שניסיתי להוביל בנושא התנועה במועצה נבלמו בידי בן גרא כי הוא רואה בזה איום פוליטי עליו".

"בן גרא, איפה היית 10 שנים?"

לדברי שקד, העומסים בכבישים הסמוכים למיתר הפכו בלתי נסבלים, אך רק לקראת הבחירות "נזכרים" שצריך לטפל בכך "צריך לקדם את נושא צומת שוקת במיידי ולא רק בשנת בחירות. מ-2004 הוחלט לקדם את שוקת, הגיע הזמן לעבור מכותרות בעיתונים למעשים. עכשיו בן גרא מקדם את צומת שוקת? פתאום דואגים למחלפים? בן גרא, איפה היית 10 שנים?". לדבריה "על אבנר הייתה חובת ההוכחה. אם מסתכלים על שינוי צריך להסתכל על באר שבע, לראות איך רוביק גרם למדינה להבין שיש כאן הזדמנות, ובנה עיר חדשה ב-10 שנים. עכשיו יש כאן הזדמנות להוביל את מיתר קדימה".

טענות נוספות שמפנה חדווה אל ראש המועצה המכהן אבנר בן גרא, הן בנושא התקציבי "מיתר זה יישוב צמוד גדר, אבל ברמה התקציבית אנחנו לא מקבלים הקלות כמו יישובים אחרים צמודי גדר. למה צריך להגיע למצב של גירעון תקציבי? יש הזדמנות לפתח את מיתר בעזרת תוכנית עבודה כלכלית מסודרת ולא להיות מועצה שהיא נטל על התושבים".

"אם מסתכלים על שינוי, צריך להסתכל על מה רוביק עשה ב-10 שנים בבאר שבע" בתמונה: רוביק דנילוביץ' וחדווה שקד. צילום: פייסבוק

150 ימים לפני הבחירות, מה התוכניות שלך לעתיד מועצת מיתר?

"אני באה לעבוד, מכוונת לראשות המועצה. צריך לדאוג קודם כל לנושא התשתיות והתחבורה. לנושא הפקקים, אבל לא רק. גם לתחזוק מדרכות ומעברי חציה, הרחבת כבישים והקמת מחלפים. ניקח לדוגמה את היישוב כרמית, שהוא בלתי נפרד מהמועצה. שלושה קילומטרים של כביש פנימי ללא תאורה במשך שנים. אין גני שעשועים ביישוב כבר כמה שנים מאז שהוקם, זו בושה. צריך לדאוג גם לכרמית".

בנושא החינוך אומרת שקד "לרשות יש השפעה גדולה על החינוך בתחומיה. צריך להתייחס לחינוך במאת האחוזים. לשים את הדגש גם על החינוך הפורמלי וגם על הבלתי פורמלי. צריך להפוך את החינוך במיתר למצוין. חשוב למצוא פתרונות לילדים בשעות אחר הצהריים ולדאוג לפרויקטים חינוכיים".

עוד מציינת שקד את נושא השקיפות כערך עליון בעיניה "נושא השקיפות במיתר הוא קריטי ובולט בהיעדרו. הדוגמה הבולטת היא שדיוני המועצה לא שקופים ולא משודרים בשידור חי מהמועצה. אני מבטיחה לעבוד בשקיפות ובשיתוף פעולה עם התושבים, כדי שנוכל להחזיר ליישוב גם את תחושת הקהילתיות ולהוות אוזן קשבת לתושבים".

 פחות מ-150 ימים עד הבחירות. מימין לשמאל: שמעון פרץ, חדווה שקד, אבנר בן גרא. צילום: פייסבוק, יח"צ. צילום רחפן: אבי קבלו

כחלק מתוכניותיה, אומרת שקד, להוביל קריאות מוקד עירוני 106 דרך אפליקציית ווטסאפ "כשיש תקלה ביישוב קטן כולם רואים את זה, בין אם עץ שנפל, או מדרכה שבורה. צריך להנגיש את הטיפול לתושבי המועצה באופן הטוב ביותר. זה יהיה מהפכני".

שקד מסכמת "אני מביאה איתי שנים של קשרים, ניסיון ציבורי וניסיון עסקי ביצועי בפרויקטים מוכחים. גם בתפקידי הנוספים כסגנית לשכת המסחר והתעשייה וכיו"ר פורום נשים. כל חיי הייתה לי הנטייה לבצע דברים מאתגרים, וגם להצליח בהם. אני מביאה את הקשרים והניסיון שלי כדי לתרום לציבור, לתושבי מיתר. יש כאן הזדמנות אמיתית להפוך את מיתר לטוב וראוי יותר. איתי, זה אפשרי".  

שיהיה בהצלחה!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה