אלי לוי ירחיב את להבים? "צריך לחשוב על עוד 20 שנה"



להמשיך בהתפתחות ובהתרחבות היישוב להבים, לסגור את הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, ולהוביל את החזון לפיתוח היישוב בדגש על קהילתיות וחינוך. ראש מועצת להבים אלי לוי מספר בריאיון מיוחד על החזון שלו לעתיד היישוב להבים, כשברקע קרב מועד הבחירות לרשויות המקומיות.

היישוב להבים, הממוקם 10 דקות מבאר שבע, נחשב לאחד היישובים האיכותיים והיוקרתיים בנגב. בימים אלו היישוב חווה התרחבות עם שכונות חדשות, למורת רוחם של חלק מהתושבים, שחוששים מהרחבת היישוב ואובדן הקהילתיות. למרות ההתנגדויות להרחבת היישוב, ראש המועצה אלי לוי, רואה דברים אחרת "צריך להסתכל קדימה, על היישוב בעוד 20 שנה".

להבים מתרחבת. צילום: מועצת להבים

כפיר מימון יתמודד לראשות מועצת להבים

השלב הרביעי של מעבר צה"ל דרומה יוצא לדרך

חצה באדום בצומת להבים וגרם למות שלושה מנוסעיו

לוי מוותיקי היישוב להבים, גר בו משנת 86', ומכהן כ-18 שנה בתפקיד ראש המועצה. אחת הסוגיות הבוערות ביישוב כיום היא התרחבותו, כשבין היתר, היישוב עתיד לאכלס את משפחות קריית המודיעין 8200 "כל האזור הדרומי של שרונית הולך לטובת המשפחות של קריית המודיעין 8200 וחיל המודיעין. הכנו תשתית טובה מאוד בלהבים ואנחנו מקבלים תמורות ליישוב". אומר לוי. 

אתה לא חושב שהתושבים חוששים משינוי צביון היישוב? "לנהל ולתחזק יישוב זה לא בלחיצת כפתור. צריך לקחת את הדברים בפרופורציות נכונות. מסתכלים על מה קורה מסביבך מבחינה דמוגרפית. המדינה הולכת לכיוון איחוד יישובים. אנחנו ממשיכים עם צמודי קרקע ושטחים ירוקים, שומרים על הצביון של היישוב, ומשקיעים בחינוך ובקהילתיות. כל תושב בלהבים יש לו את הטלפון שלי, פתוח מול התושבים".

תנופת בנייה בלהבים. צילום: שרון טל

הוחלט להקים בלהבים מתחם דיור מוגן בבנייה בקומות, איך התושבים הגיבו לכך? "יש כאלה שאוהבים יותר ויש כאלה שפחות. הוגשו לא מעט התנגדויות. אבל לדעתי הרוב אוהב את זה. עזריאלי זכו במכרז של רמ"י להקים 350 יחידות דיור מוגן בקומות, משקיעים 440 מיליון שקלים בלהבים".

אתה מדבר על התרחבות היישוב להבים, שכבר כיום פקוק ביציאה ממנו, מתי נראה מחלף בלהבים?

"נפגשתי עם מנכ"ל נתיבי ישראל. באוקטובר צפויים לצאת למכרז להקמה של מחלף בלהבים, מהמכרז יקח בערך 15 חודשים". לדבריו של אלי, בשנת 2020 לכל המוקדם, לאחר שנים של הזנחה בנגב, צפוי להיחנך מחלף בלהבים שיקל משמעותית על עומסי התנועה באזור. עוד אומר לוי, שבמקביל להתרחבות של להבים, נושא התנועה לא חולף מעיניו "התנינו את היתרי הבנייה לשכונת משפחות קריית המודיעין ביציאה נוספת ליישוב".

בדרך למחלף בלהבים. צילום מתוך פייסבוק מועצת להבים

"לסגור את הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית"

אירועי הירי בכביש 40 היממו את תושבי מדינת ישראל בשבועות האחרונים, אך אירועים אלו לא מרגשים את אלי לוי "ממה כולם מתרגשים? קבוצה קטנה לא סרה למרות המשפחה, גם לא להורים או למנהיגות המקומית שלהם, רוב רובה של האוכלוסייה הבדואית היא טובה".

עוד אומר לוי "עד היום ממשלות ישראל פחדו לגעת בעניין הזה. צריך לסגור את הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית. תושב בדואי צריך להיות כמו כולם. מצד שני יש את עניין האכיפה, תיקח את אזור הנגב מבית קמה ומיתר דרומה כמה ניידות תראה בכבישים? למשטרה אין מספיק אמצעים וכוח אדם".

איך יבוא השינוי לדעתך? "זו צריכה להיות החלטה של ממשלה. אם הממשלה תשכיל להשקיע בנגב - בתשתיות, בתעסוקה, בתרבות וביישובים הקיימים, הנגב יוכל לפרוח".

"עד היום ממשלות ישראל פחדו לגעת בעניין הזה". צילום ארכיון

לסיכום אומר ראש המועצה, כי הוא מאמין בדרכו ודבק באמונתו לעתידה של להבים. הדרך להצלחה לדבריו טמונה ב"לחלום ולהוביל את החזון שלך בדרך הישר. להגיד את האמת שלך, גם אם לא מוצא חן בעיני אחרים. ברגע שתעשה את הדברים האלה, ההצלחה תגיע מעצמה".

בתוך כך, 162 ימים נותרו לבחירות ברשויות המקומיות, ר' המועצה המכהן אלי לוי עומד בימים אלו מול תחרות לא פשוטה כשמולו מספר מתמודדים: היזם כפיר מימון, עו"ד לימור לוגסי, עו"ד קובי נודלמן ושלומי שטרית. שם נוסף שנקשר בבחירות הוא של יוסי ניסן, שבבחירות הקודמות דורג במקום השני בבחירות בלהבים, אך הפעם אלו צפויות להיות מורכבות עוד יותר.

הריאיון המלא על סיפור חייו של אלי לוי שודר ביום שישי האחרון 18.5 בתוכנית "המשפיעים בדרום" ברדיו דרום, בהגשת כתבנו ב'באר שבע נט' שרון טל. לריאיון המלא:

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה