צל"ש השבוע: מתנדבי 'המרכז להפגת הבדידות' של יד שרה

$(function(){setImageBanner('5938970b-8427-4728-804c-f886535c227c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

עשרות מתנדבים בבאר שבע פעלו ללא הפסקה כדי לסייע לכל הקשישים והתושבים הבודדים בעיר, ועזרו בכל הזדמנות. הכירו את מתנדבי באר שבע ב'מרכז להפגת הבדידות' של ארגון יד שרה

תושבי באר שבע והסביבה ידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים ומיזמים חברתיים שראויים לפרגון על עשייה חברתית מבורכת למען האחר. השבוע נפרגן למתנדבי באר שבע של 'המרכז להפגת הבדידות' שהקים ארגון 'יד שרה' בעיר, במסגרתו עשרות מתנדבים יצרו קשר טלפוני עם מאות בודדים וקשישים כדי לדרוש בשלומם. "אנו נעשה את המיטב והמירב לשמש אוזן קשבת להבנת המצוקות והפגת הבדידות", סיפרה ליהיא אברהם, אחראית הפרויקט.

ליהיא הפעילה עשרות מתנדבים שיצרו קשר טלפוני עם מאות בודדים וקשישים כדי לדרוש בשלומם, כאשר לא פעם המתקשרים גילו מצוקות קשות והמתנדבים השקיעו מאמצים כדי לעזור. "קבוצה זו "נולדה" לתוך המשבר שפקד אותנו ובכללו מצוקת הקשישים הבודדים בבאר שבע. קיבלנו רשומות של מאות קשישים ויצרנו איתם קשר. מעבר לשיחות דאגנו לכל החוסרים שהוצפו בשיחות הללו, אם זה מזון, סיוע נפשי, ציוד של יד שרה... הרגשנו שאנחנו מסייעים והיו תוצאות נהדרות. ראינו שאנשים כמהים לשיחות הללו, נוצרו קשרים מדהימים בין התושבים והמתנדבים", סיפרה ליהיא.

מתנדבי יד שרה, צילום פרטי

איך היו התגובות מצד התושבים בעיר איתם דיברתם?

"היו תגובות חיוביות מאוד, אנשים הודו לנו, זה מרומם את הרוח. גם המתנדבים חשו טוב, כשאתה יודע שאתה עושה משהו למען האחר, צריך להמשיך ולעשות למען האוכלוסייה המבוגרת והקשישים. שמענו למשל מאחת המתנדבות שסיפרה: באחת השיחות הראשונות שלי במסגרת המוקד להפגת בדידות, התקשרתי לאישה שמאוד שמחה לקבל את שיחת הטלפון, סיפרה שהילדים והנכדים פוחדים להגיע ומאד עצוב לה. היא מאוד שמחה שבכל זאת מתקשרים אליה ומבינים שיש צורך לדבר עם אנשים, אם לא לפגוש אותם לפחות לדבר איתם... היא התעניינה מהיכן אני ומה המקצוע שלי, כשאמרתי לה שאני גננת היא הציע שנשיר יחד שיר ילדות כדי שיהיו לה זיכרונות נעימים מפעם ושרנו יחד- זה ממש חימם את לבי, שמחתי שהיא הרגישה בנוח לבקש והבנתי שזה רומם את רוחה. הבנתי גם כמה היא מעריכה את השיחות האלה מטעם יד שרה, השיחה הזאת חיממה מאוד את לבי!".

מה החשיבות בעיניך של עשייה חברתית למען האחר?

"תחושת העשייה נובעת מתוך רצון לתרום לקהילה ובמיוחד לאוכלוסיות החלשות בחברה כגון קשישים. לתמוך בהם, להיות בשבילם, במקום שאחרים לא נמצאים. מדובר באוכלוסיות נשכחות, המתנדבים של יד שרה  הם ה"שופר" שלהם, שגרירים של נתינה וחסד. המתנדבים היוו כתף ומשענת תומכת משיחה טלפונית להתעניינות בשלומם ובפרט בימים אלה, להציע את השירות כיד מכוונת לו הם נדרשים ונזקקים. בכוונתנו להמשיך במיזם המרכז להפגת הבדידות לאור התוצאות החיוביות שהושגו , בסופן ניתן לראות שיפור באיכות חייו של הנזקק לנו. להתנדב ביד שרה ולהיות חלק ממערך המתנדבים במשפחת יד שרה זו זכות שניתנה לי. יד שרה כארגון זו אימפריה של חסד ולכן אני קוראת לכל מי שרוצה לתרום לקהילה ולחוש את תחושת הסיפוק מהעשייה המבורכת הזו להצטרף  לשורותינו, במגוון תחומים".

זו הזדמנות להגיד תודה למתנדבים המדהימים שבכל ימות השנה עושים למען האחר ובפרט בתקופה קשה זו: צילה גולדנברג, צילה ארד, אינסה, גר'ימי, ברוך דוד, דולב, אנה, חנה סלומון, רמי בן יעקב, צבי וויסלר, צופית, נעמי שאנן,  אבי וייס, מוריס סבח, מאיר אברהם, שולה סביר, רחלי סביר, בלה סריג, אורי מור, שרה מוניץ, שירלי שי, יונה מרגלית, אנה פונצבסקי, צופית עשהל, מיכל בר שאן, סבינה ספירשטיין, יהודית לישינסקי, טייב חנה, ג'ינה, גרינברג יחזקאל, סולו חיימברג, טל דגן, אלי אלון ושולמית אדרי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7a63db19-d540-4e34-ab24-9292d8ec6497','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה