"עניין של זמן עד שיקרה אסון נוסף ברחוב"

setImageBanner('0118341a-a613-472a-8da9-ea281a37989e','/dyncontent/2020/8/6/46a1d3f5-af7d-46f0-82f7-bfe3c3258e24.jpg',11223,'',525,78,false,33743);

תושבי רחוב אטד בשכונת נווה נוי בבאר שבע טוענים כי ישנה סכנה למשתמשי הדרך בעקבות מהירות הנסיעה של הנהגים והם קוראים לשים פסי האטה ברחוב שיסייעו לתחושת הביטחון שלהם לפני שיקרה אסון נוסף

"מאז ומתמיד הרחוב הזה שהוא הכביש הראשי של השכונה, מועד לפורענות. אנשים טסים שם, נוסעים במהירות מוגזמת. זה עניין של זמן עד שיקרה אסון נוסף", כך סיפרה ל'באר שבע נט' ד', תושבת הרחוב. ד' ותושבים נוספים מתלוננים על מצבו של רחוב אטד בשכונה נווה נוי בבאר שבע. לטענתם הנסיעה ברחוב מסוכנת למשתמשי הדרך, בעבר התרחשו תאונות דרכים במקום ואף פעוטה בת שנתיים נהרגה מפגיעת רכב לפני כשנה וחצי.

רחוב אטד בנווה נוי. צילום: יהלי אוזן

"אין סוף תאונות, אנשים טסים שם. אופנוענים, טרקטורונים, רכבים רגילים... אני צריכה להתפלל לצאת בשלום מהרכב. הכביש הוא גם דו נתיבי וגם החנייה מותרת משני צידי הכביש. במשך השנתיים האחרונות נכנסו בי כשהרכב חנה במשך 3 פעמים! הרכב שלי ספג ירידות ערך רבות", סיפרה ד', "לא פעם החניתי את הרכב וכמעט דרסו אותי ביציאה למרות שיצאתי בשיא הזהירות מהרכב. גם מעבר החצייה הוא להמלצה בלבד, אנשים פשוט טסים שם. רבים התלוננו ולאף אחד לא אכפת. גם אבדות בנפש לא גרמו להם להתעורר".

התושבים טוענים כי הרכבים נוסעים במהירות מופרזת ולא נותנים זכות קדימה כך שמתרחשות תאונות דרכים רבות. לא פעם הולכי רגל יוצאים מהרכבים או חוצים את הכביש ועלולים להיפגע מרכב שחולף במהירות כששדה הראייה מוגבל. הם מבקשים למצוא פתרון ולשים פסי האטה לאורך הרחוב, כדי להוריד את מהירות הנסיעה של הנהגים ולאפשר מעבר בטוח להולכי הרגל ומשתמשי הדרך. "פניתי לא פעם ולא פעמיים לעירייה קיבלתי תשובה שיעבירו את זה לאגף התחבורה ויחזרו עם תשובות, כבר שנתיים ולא חזרו. חייבים פסי האטה, המצב מסוכן מאוד, פשוט בלתי נסבל ומפחיד", מוסיפה ד'.

לא פעם קורות תאונות ברחוב אטד. צילום פרטי

פסי האטה בדרכים מהווים אמצעי יעיל ונפוץ למיתון מהירות הנסיעה של כלי הרכב, ובכך תורמים לשיפור הבטיחות. עיקר היישום של אמצעי זה הוא ברחובות המגורים ובסמוך למוסדות ציבור המיועדים לאוכלוסיות רגישות בתחום הבטיחות, כגון: בתי ספר, מתנס"ים וכדומה. להתקנת פסי האטה יכולה להיות אחת משתי מטרות: הורדת מהירות הנסיעה לאורך קטע דרך או אזור, או האטה נקודתית במקומות מיוחדים כגון: ליד מעבר חציה להולכי רגל, ליד בית ספר, בהתקרבות לצומת. התושבים ברחוב אטד בנווה נוי מרגישים כי אין דרך אחרת לשמור על הביטחון מלבד הצבת פסי ההאטה.

 רחוב אטד בנווה נוי. צילום: יהלי אוזן

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה:

"ראשית, לצערנו הרב תאונת הדרכים בה הייתה מעורבת הילדה אינה קשורה כלל לנושא המצויין. מבדיקת ספירת מהירות ברחוב אטד אותה הזמינה העירייה בסוף שנת 2017, נמצא שאין כל הצדקה להתקנת פסי האטה. הבדיקה שערכו אנשי מקצוע בוצעה בשני חתכים ברחוב הנ"ל.

יש לציין, בשנים האחרונות עיריית באר שבע ביצעה בציר רחוב אטד אלמנטים לריסון תנועה הכוללים בין השאר מעגלי תנועה, הגבהת הצומת וכן צמצמה משמעותית את חתך הרחוב על חשבון ביצוע "אזניים" המסדירים מפרצי חניה דבר אשר הביא להאטת המהירות בצורה ניכרת. על כן, נכון להיום אין צורך בהוספת אלמנטים נוספים כדוגמת פסי האטה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה