למה תמונות אוכל מקצועיות משנות את כללי המשחק במסעדה שלך

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('87df89c7-24d6-4362-bcd7-c39a050e9837','/dyncontent/2025/3/23/eb94d27e-fb77-4bde-bd28-aac0ca83ed28.jpg',19232,'שוק איכרים יעדים 0325',525,78,true,39323,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('87df89c7-24d6-4362-bcd7-c39a050e9837','/dyncontent/2025/5/7/828c63be-2e89-4d86-856e-2ce152d24c79.jpg',19461,'טכנולוגית 0525 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7]]);})

כשלקוח מחפש מקום לאכול בו, לא משנה אם זה באינסטגרם, בגוגל, או בשלט על המדרכה - הוא קודם כול מסתכל.
מנה יכולה להיות גאונית, מתובלת נכון, עם חומרי גלם ברמה הכי גבוהה שיש. אבל אם התמונה שמלווה אותה נראית כמו צילום חפוז מהטלפון - הלקוח לא ירגיש את זה.

קרדיט התמונה: אלכס דונין

צילום מקצועי של אוכל הוא הרבה מעבר לאסתטיקה. הוא תרגום של טעם, ריח, מרקם ותחושת בית - לעולם שבו יש רק אור, צבע וקומפוזיציה.

במשך שנים אני עובד כצלם מזון עם שפים, קונדיטורים, בעלי ביסטרו, מסעדות שף, דוכני אוכל רחוב. לא משנה הגודל - המשותף לכולם הוא הרצון להעביר את התשוקה שלהם הלאה. והתשוקה הזו - לא עוברת דרך פלאש של פלאפון.

ההבדל בין "בסדר" ל"מהמם" טמון בפרטים. זווית הצילום. סוג התאורה. בחירה של רקע שמשלים את הצלחת ולא גונב ממנה. החלטה אם להשאיר את היד של השף בפריים, או אולי דווקא לטשטש את הסביבה ולתת למנה לדבר לבד.

צלם מזון מנוסה יודע לא רק איך לצלם, אלא מה להבליט. איך להפוך חומוס למשהו שאי אפשר לעמוד בפניו. איך לגרום לקינוח פשוט להרגיש כמו פיתוי בלתי נשלט.

זה לא קסם. זו הבנה עמוקה של תיאבון, של תודעה צרכנית, ושל הדרך שבה אנשים בוחרים לאן לצאת ולאכול.

עבור המסעדה שלך, צילום טוב הוא לא מותרות. הוא כלי עבודה. בדיוק כמו סכין חדה, תנור מדויק או צוות שירות מקצועי.

כי היום, במיוחד היום, התמונה שלך היא המפגש הראשון עם הלקוח. ובמפגש הזה יש לך שניות ספורות ליצור רושם. אם התמונה מרגשת, מושכת, מדויקת - הרושם יהיה חזק. אם לא - אתה פשוט שקוף.

פגשתי בעלי מסעדות שאמרו לי: "אני לא פוטוגני", או "האוכל שלנו טעים, לא מצטלם טוב". ואני אומר: כל אוכל מצטלם טוב - כשמצלמים אותו נכון.

העבודה שלי כצלם מזון היא לא רק להפעיל מצלמה. אני מתבונן. שואל שאלות. מבין את הרוח של המקום. האם הוא מהיר וצעיר? משפחתי? רומנטי? כל זה נכנס לפריים.

ראיתי שינוי אמיתי בעסקים. מסעדות שהיו קפואות מבחינה שיווקית - פתאום התחילו לנוע, למשוך, לבלוט. לא בגלל שהם שינו את התפריט. אלא כי סוף סוף ראו אותם.

בצילום טוב יש מחויבות. הוא לא מבטיח ללקוח משהו שאין - אלא חושף את מה שכן יש, בצורה היפה והכנה ביותר.

אז לפני שאתה מדפיס פלייר, קונה פרסום ממומן או מבקש מבן דוד שלך "לעזור קצת עם התמונות" - תשאל את עצמך: איך אתה רוצה שהמסעדה שלך תיראה בעיני מי שלא מכיר אותך?

אם התשובה שלך היא "כמו שהיא באמת - רק טוב יותר"
אז כן. הגיע הזמן להזמין צלם מזון.

 מאת: אלכס דונין צלם מזון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה