חוזרים לחדרי הכושר בבאר שבע בשגרת הקורונה



בשבוע שעבר נפתחו מכוני הכושר אחרי שהיו סגורים כמעט חודשיים. שמענו ממאמן כושר ומורה לחינוך גופני מבאר שבע על ההיערכות לחזרה לשגרה, השמחה לצד החששות בקרב המתאמנים והטיפים שחשוב שתדעו כדי לחזור לכושר בדרך הנכונה

תושבים רבים שמחו על החזרה לשגרה, במתכונת קורונה, וההקלה בהנחיות. רבים מהם שמחו עוד יותר בשבוע שעבר עם פתיחת חדרי הכושר והאפשרות לשוב ולהתאמן. חדרי הכושר בבאר שבע נסגרו לפני כמעט חודשיים, באמצע חודש מרץ, וכעת חזרו לפעילות תחת הנחיות וכללים שיסייעו לשמור על היגיינה ולמנוע הדבקה. לכבוד החזרה לשגרת האימונים, שוחחנו עם עידן אקזני, מאמן כושר אישי ומורה לחינוך גופני מבאר שבע ששיתף בתחושות עם פתיחת חדרי הכושר, החששות מצד המתאמנים והטיפים החשובים כדי לחזור לכושר כמו שצריך ולהימנע מפציעות.

צילום: shutterstock אילוסטרציה

"התקופה האחרונה לא הייתה קלה, פתאום ביום אחד הכל נעצר, הכל נסגר וכל מה שהיינו רגילים אליו משתנה, פתאום אין חדר כושר וצריך להתאמן עם מה שיש בבית", סיפר ל'באר שבע נט' עידן אקזני, בעל תואר בחינוך גופני ומאמן כושר אישי כמעט שמונה שנים. עידן גם עובד כמורה לחינוך גופני בבית ספר יסודי אשכול בבאר שבע. על תקופת הקורונה הוא מספר: "למאמנים היה קצת יותר קל כי עבדנו עם ציוד כמו trx שיש לחלקנו בבתים או מספר מצומצם של משקולות ועד אלתורים כמו תיק מלא בספרים כדי להוסיף התנגדות ומשקל וטכניקות אימון שונות. גם בבית היה חשוב לדמות את האימון כמה שאפשר לחדר הכושר".

"למתאמנים כמובן שהיה קצת יותר קשה, הרבה קנו משקולות וגומיות וניסו להתאמן בבית. רובם שמרו על שיגרת אימונים סדירה, אך אף פעם זה לא יהיה כמו בחדר כושר", מספר עידן, "כמובן עם המתאמנים האישיים שלי הייתי בקשר במהלך כל התקופה כדי לעזור, לכוון לייעץ מה ואיך לעשות כדי לשמור על שגרה כמה שאפשר". חדרי הכושר נפתחו כאמור ביום חמישי שעבר, תחת כללים והנחיות כמו פריסת אלכוג׳ל, הרחקת מכשירים כדי לאפשר מרווח, חיטוי של כל הציוד לפני אחרי ותוך כדי השימוש, הגבלות כניסה בחדרי כושר צפופים או בשעות עמוסות, בדיקות חום והצהרות בריאות. "פתיחת חדרי הכושר היא חיונית וטוב שזה קרה, כולנו רוצים לשמור על הבריאות ולהמשיך מאיפה שהפסקנו וחדרי הכושר עושים הכל כדי לאפשר זאת", מוסיף עידן, "הכל כמובן לפי הנחיות משרד הבריאות, הכל כדי לאפשר לנו להתאמן ולאמן בצורה הכי בטוחה שאפשר, אפילו המאמנים עם מסכות".

מאמן הכושר עידן אקזני. קרדיט: מתנאל בושרי

ראיתם בימים האחרונים את המתאמנים מגיעים לחדרי הכושר או שאתה עדיין שומע קצת חששות?

"רוב הציבור צמא לחדרי הכושר ורובו רוצה להגיע ולהתאמן. כמובן שיש חששות ממתאמנים בקבוצות סיכון ומהגיל השלישי וזה מובן, אך גם לזה יש פתרונות. בגרייט שייפ לדוגמא יש את המתחם החיצוני שפועל בגג מתחת לכיפת השמיים כך שגם שם אפשר להתאמן ולהוריד את הסיכון להדבקות. אני מניח שגם החששות האלה ייעלמו בעוד מספר שבועות".

איך אפשר לחזור לשגרת האימונים אליה היינו רגילים בלי להיפצע? חשוב לחזור לאימונים בהדרגה? תן לנו טיפים לחזרה על כושר

"לגבי החזרה לשיגרה צריך לזכור לחזור לאט ובהדרגתיות, גם אלה שהתאמנו בבית ובעיקר אלה שלא זה עדיין לא אימון כמו בחדר הכושר ובעצימות שלו. אני ממליץ את השבועיים הראשונים להקדיש לחזרה לעניינים, כלומר האימון צריך להיות ״קל מידי״ בלי עומסים גדולים וחשוב לתת דגש לטכניקה, בעיקר לתרגילים שלא ביצענו הרבה זמן ולהעלות עומסים בהדרגה. בתקופת חזרה לאימונים הגוף הרבה יותר רגיש לפציעות ואף אחד לא רוצה להיפצע ולהמשיך לשבת בבית ללא האפשרות להתאמן. אני גם ממליץ להציב מטרות בהתאם לכל מתאמן ושיגרה שבה הוא היה בחודשיים האחרונים, לתת זמן לגוף להתרגל מחדש לעומסים. לאלה שלא התאמנו בכלל- המטרה היא לחזור לשיגרת אימונים. טיפ אחרון והכי חשוב יהיה להתייעץ עם איש מקצוע, מאמן כושר מוסמך שידע לכוון אותכם למטרה שהכי מתאימה לכם ללא פציעות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה