עד המול 7 ומעבר לו

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6d172d62-dd06-4519-b161-033e2358f886','/dyncontent/2021/7/26/dd324c25-0cc4-4163-b23a-e80821241dd0.jpg',13164,'',525,78,true,33920);},7],[function() {setImageBanner('6d172d62-dd06-4519-b161-033e2358f886','/dyncontent/2021/7/29/694d8f10-2c55-4c08-8d91-6c1a9d8b5a5b.jpg',12633,'',525,78,true,33920);},7]]);})

תכירו את תומר לוי (25), סטודנט שנה א' ללימודי פוליטיקה וממשל וחינוך באוניברסיטת בן גוריון, והנפש הפועלת מאחורי מיזם חדש הנקרא "יומול 7", המאפשר הסעות חינם לסטודנטים (אבל לא רק) למרכז הקניות "מול 7". ולא, לתומר לוי אין שום קשר לרמי לוי.

באוקטובר האחרון עבר תומר לוי לבאר שבע מהעיר שוהם לקראת תחילתה של שנת הלימודים הראשונה שלו באוניברסיטת בן גוריון. את חווית הקניות הראשונה שלו בבאר שבע תומר לא שוכח, אין פלא, מאחר שהיא לא הייתה סימפטית במיוחד. הוא מצא את עצמו ואת שותפו לדירה הולכים ברגל ביום שמש חם במשך מספר דקות ארוכות עד לסופר הקרוב.

הם לקחו עמם תיק צ'ימידן ענק והעמיסו בתוכו את שלל המצרכים שקנו, כשאת הדרך המפרכת שעשו עד לסופר, הם היו צריכים לחזור חזרה- הפעם עם כמה קילוגרמים שהתווספו להם על הכתפיים. באותה שנייה הבין תומר כי על אף חוסר היעילות והנוחות המצויים בפתרון הקיים, זוהי בעצם אחת הדרכים היחידות והשכיחות של כלל הסטודנטים בבאר שבע לערוך קניות לדירותיהם.

כמה סטודנט צריך ללכת כדי לקנות חלב? תומר לוי

סטודנטים רבים נתקלים בקושי רב במציאת דרך יעילה, נוחה וזולה כדי לקנות מצרכים לדירותיהם, ומאחר שלרוב הסטודנטים אין רכב פרטי או אמצעי תחבורה ציבוריים המאפשרים הגעה נוחה למתחמי הקניות, הם נאלצים לצאת לא פעם ל"מסע לעבר האוכל", הכרוך בבזבוז זמן רב. פתרונות אחרים המצויים בפני סטודנטים אמנם נוחים יותר, אבל על הנוחות הזו הם משלמים לרשתות המזון מחירים מופרזים, אשר לא מטיבים עם הארנק הסטודנטיאלי. את הבעיה הזו זיהה תומר, והחליט שלא להיות אדיש כלפיה, אלא לצאת ולפעול למען מציאת פתרון שיקל על סטודנטים בעניין זה.

אחרי שהבנת שקניות בבאר שבע זו משימה כמעט בלתי אפשרית לסטודנט, מה עשית?

"הבנתי שלתושבים שגרים באזור של האוניברסיטה נוצר איזה צורך אמיתי, אז התחלתי לבדוק איזה מתחמי קניות יש באזור. אחר כך בדקתי מהם דרכי ההגעה למתחמים אלה, וראיתי שיש קווי אוטובוס למתחמים אבל הנסיעה בהם לוקחת המון זמן. ואז חשבתי לעצמי למה לא להקים קו ציבורי שמשרד התחבורה יממן כדי להקל גם על החיים של הסטודנטים וגם על החיים של התושבים. בסופו של דבר, משיקולים כאלה ואחרים, החלטתי ללכת עם הפרויקט על מתחם 'מול7'".

למי פנית?

"בהתחלה פניתי לחברת האוטובוסים שמפעילה את הקווים בבאר שבע, ובגלל שהחברה מפסיקה את הפעילות שלה בעיר בעוד חצי שנה, הפנו אותי למשרד התחבורה. אז פניתי למשרד התחבורה, גם במייל וגם בטלפון, והם המליצו לי לפנות לעיריית באר שבע, בטענה שהעניין נשמע להם 'גדול מידי' ולא בהכרח קשור אליהם".

אחרי חודש ההנהלה התקשרה ואמרה לי שהם סגרו חברת הסעות

נשמע שמעבירים אותך מיד ליד. איך הייתה התגובה של העירייה ליוזמה שכזו בעיר שלה?

"כשפניתי לעירייה נפגשתי עם אריאל דמרי, ראש אב לתחבורה ציבורית בבאר שבע. בהתחלה אריאל היה מאוד סקפטי ואמר שהסיכוי להרים פרויקט כזה הוא מאוד נמוך, בגלל שכבר היו יוזמות דומות בעבר שלא הייתה להם המשכיות או ביקוש. מיד אמרתי לו שלא יהיה סקפטי והצעתי לו לערוך סקר בקרב הסטודנטים. בחודש פברואר העליתי סקר לעמוד הפייסבוק "התקבלתי לאוניברסיטת בן גוריון", ובעצם שאלתי שם אילו ימים ושעות עדיפים על הסטודנטים כדי להגיע למתחם וכמובן שהם נשאלו מאיזה תחנות הסטודנטים מעדיפים לעלות. לסקר ענו יותר מ-1000 סטודנטים וזה משך "באז". מיד אחר כך קבעתי פגישה עם סגן ראש העיר, טל אל על, אבל היא נקבעה לשלושה שבועות אחריי תוצאות הסקר".

ולא יכולת לחכות?

"לא. לא רציתי שהנושא ייתקע ולא יתקדם וניסיתי לחשוב על עוד כיוונים ורעיונות. חשבתי שבמקום לתכנן קו אוטובוס ציבורי למתחם, פעולה שכרוכה בהמון המתנה ובהמון בירוקרטיה, אפשר לפתוח קו אוטובוס פרטי בחסות המתחם, שבעלי המתחם יממנו אותו, שזה בעצם איטנרס שלהם שיגיעו לקוחות. כבר באותו היום שלחתי להם מייל".

מה כתבת להם?

צוחק. "'היי, קוראים לי תומר לוי. יש לי הצעה עסקית בשבילכם. אם מעניין אתכם תחזרו אליי'. ביום למחרת התקשרה אליי מנהלת השיווק של המתחם, הילה רוזנברג, וקבענו פגישה. בפגישה הצגתי להם במסודר את הצורך והביקוש הקיים, את תוצאות הסקר שערכתי, ובעיקר הדגשתי את החשיבות בכך שההסעות יהיו ללא תשלום. ההתרשמות של הילה במפגש הייתה מאוד חיובית וכבר יום אחרי קיימנו שיחה עם מנהלת המתחם".

ברגע שהתחלנו להריץ את הפיילוט פרסמתי את היוזמה בפייסבוק

אז איך הרעיון ייצא מהכוח אל הפועל? הרי נדרשת פה עבודת תשתית רחבה.

"אני וחברה טובה שלי נסענו באוטו ובדקנו כמה זמן לוקחת הנסיעה, בדקנו איזה תחנות עדיפות לאיסוף, ממש ירדנו לפרטים. רציתי לעשות עבודת תשתית טובה גם כדי שלמתחם באמת תהיה סיבה מוצדקת להמשיך לממן את ההסעות אבל בעיקר שלתושבים תהיה חווית קנייה חיובית. קיימנו תהליך חשיבה משותף עם הנהלת המתחם, ואחרי חודש ההנהלה התקשרה ואמרה לי שהם סגרו חברת הסעות".

איך הסטודנטים הגיבו ליוזמה שלך?

"ברגע שהתחלנו להריץ את הפיילוט פרסמתי את היוזמה בפייסבוק. התגובות היות מאוד טובות ברובן".

ברובן?

"אין לי שום רווח אישי ביוזמה הזו, אבל כבר היו מי שחשבו שבגלל שקוראים לי תומר לוי אז אני מקורב לרמי לוי, כשברור שאין כל קשר. במהלך הדרך נתקלתי בהמון קשיים והמון פעמים קיבלתי 'לא', נתקלתי בהרבה בירוקרטיה ובהרבה 'תשלח לפה, תפקסס לשם'. גם קיבלתי המון תגובות שליליות של אנשים שטענו שזה לא בסדר מצידי שאני עוזר 'לממן' כביכול את הרשתות הגדולות ולא מסייע דווקא למכולות קטנות ועסקים קטנים".

מעצבן קצת.

"נכון, אבל לכל דבר יש יתרונות וחסרונות, ואנשים צריכים לחשוב איך אנחנו יותר יוזמים ומקלים על אופן הצריכה של התושבים. עד עכשיו יש יותר תגובות חיוביות מתגובות שליליות. גם היו לא מעט חברים טובים שעזרו לי להוציא את הפרויקט לפועל- אביעד כהן, דניאל הראל, איתי שבתאי ודוד אזורי. אמנם זו קלישאה, אבל אני מאמין שאם כל אחד יתרום מעצמו קצת בשביל החברה, אנחנו נוכל ליצור פה רקמה אנושית איכותית יותר".

'אם כל אחד יתרום מעצמו, נוכל ליצור רקמה אנושית איכותית יותר'. תומר לוי

ואיך קווי המיניבוס פועלים כיום?

"הקו פועל בכל יום שני בשעות 16:00, 18:00 ו-20:00, כשכל הסעה היא שעה וחצי. בדרך הלוך המיניבוס יוצא ממרכז אורן, משם למרכז מורים ומשם ישירות למתחם קניות. בחזור המיניבוס עובר בשכונות ג', ב', ד' ובאזור ו' הישנה. הקו פתוח לא רק לסטודנטים, כך שכל התושבים מוזמנים להסתייע בקווים אלה. רק תבואו!".

באר שבע נט

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('65350f7e-a3b4-49ad-ac1f-673b27e377fe','/dyncontent/2021/7/26/f393b752-947e-41c1-8d08-34d2d25e8857.jpg',13173,'',525,78,false,33922);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה