עלייה מדאיגה במספר נהגי הרכב ההרוגים בתאונות דרכים בערים



על פי נתוני עמותת אור ירוק נרשמה עליה של 60% בנהגי הרכב הפרטיים שנהרגו בערים בשנת 2019 לעומת שנת 2018, ומה לגבי באר שבע? ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לעודד רשויות למתן ולרסן את מהירות הנסיעה עד ל-30 קמ"ש כנהוג בערים רבות באירופה. צמצום המהירות יביא גם לצמצום תאונות הדרכים ויציל חיים"

18 נהגי כלי רכב פרטיים נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2019 לעומת 11 נהגים שנהרגו בערים בשנת 2018 – זינוק של כ-60%, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. 4,834 נהגים נפגעו בתאונות דרכים בערים בשנת 2019, כאמור 18 מהם נהרגו, 179 נפצעו קשה ו-4,637 נפצעו קל. בחינת הנתונים הכוללת גם את הכבישים הבינעירוניים חושפת כי בכל שנת 2019 נפגעו קרוב ל-10 אלף נהגי רכב פרטי ו-87 מהם קיפחו את חייהם.

בבאר שבע נפגעו 279 נהגי רכב פרטי בשנת 2019 בתאונות דרכים, ארבעה נפצעו קשה ו-275 נפצעו קל. לעומת שנת 2018 בה נפגעו בבירת הנגב 274 בני אדם בתאונות דרכים בערים, מתוכם הרוד אחד ו-10 פצועים קשה.

"התחום העירוני דורש מהנהגים יכולות נהיגה אחרות מאשר הכבישים הבינעירוניים", אמר ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, "נהיגה בתוך רחובות צפופים, עם ריבוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים מחייבים את הנהגים לריכוז מקסימאלי ויכולת קריאה של מפת הסכנות. למהירות הנסיעה יש קשר ישיר עם תאונות הדרכים ובעיקר היכולת להשפיע על חומרת הפגיעה".

באדיבות אור ירוק

אז מה עוד הוביל לכך? אחד מהגורמים הוא כנראה הצפיפות בכבישים שממשיכה לגדול. קצב הגידול בנסועה השנתית ובמצבת כלי הרכב גדול משמעותית מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחן. לעומת שנת 2000, הנסועה השנתית גדלה ב-73.2%, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-96.6%, ואילו שטח הכבישים גדל ב-50.7%, ואורך הכבישים גדל ב-21.2% בלבד.

בכל שנה מתווספים לכבישים כ-250 אלף כלי רכב פרטיים. הכבישים הפכו צפופים יותר ויותר בשנים האחרונות וכך גם הערים. בכל צומת עירוני גדל הסיכון לתאונת דרכים כאשר הקונפליקט בין משתמשי הדרך השונים לבין נהגי כלי הרכב הולך וגובר. בערים רבות באירופה הורידו לאחרונה את מהירות נסיעת כלי הרכב בכל הכבישים בעיר עד ל-30 קמ"ש. מתחילת שנת 2020 נהרגו 136 בני אדם בתחום העירוני ולמרות הסגרים הארוכים והירידה במספר כלי הרכב הנעים בכביש, מדובר בעליה בהשוואה ל-131 בני אדם שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה.

"ריסון ומיתון מהירות הנסיעה יובילו לכך שגם במקרה ונהג לא שם לב להולך רגל או לרכב אחר הוא יוכל לעצור בזמן או במקרה של תאונה התוצאה תהיה כזאת שניתן יהיה להתאושש ממנה", הוסף ארז קיטה, "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לעודד רשויות למתן ולרסן את מהירות הנסיעה עד ל-30 קמ"ש כנהוג בערים רבות באירופה. צמצום המהירות יביא גם לצמצום תאונות הדרכים ויציל חיים".

 

הערים המובילות בהיפגעות נהגי הרכב הפרטי

  • בירושלים נפגעו 564 נהגי רכב פרטי בשנת 2019 בתאונות דרכים, שלושה נהרגו ו-23 נפצעו קשה.
  • בחיפה נפגעו 391 נהגי רכב פרטי בשנת 2019 בתאונות דרכים, נהג אחד נהרג ו-14 נפצעו קשה.
  • בתל אביב-יפו נפגעו 343 נהגי רכב פרטי בשנת 2019 בתאונות דרכים, נהג אחד נהרג ו-13 נפצעו קשה.
  • בבאר שבע נפגעו 279 נהגי רכב פרטי בשנת 2019 בתאונות דרכים, ארבעה נפצעו קשה.
  • באשדוד נפגעו 198 נהגי רכב פרטי בשנת 2019 בתאונות דרכים, חמישה נפצעו קשה.
  • בפתח תקוה נפגעו 170 נהגי רכב פרטי בשנת 2019 בתאונות דרכים, ארבעה נפצעו קשה.
  • בחולון נפגעו 137 נהגי רכב פרטי בשנת 2019 בתאונות דרכים, נהג אחד נפצעו קשה.
  • בראשון לציון נפגעו 135 נהגי רכב פרטי בשנת 2019 בתאונות דרכים, חמישה נפצעו קשה.
  • באשקלון נפגעו 139 נהגי רכב פרטי בשנת 2019 בתאונות דרכים, שלושה נפצעו קשה.
  • ברחובות נפגעו 108 נהגי רכב פרטי בשנת 2019 בתאונות דרכים, שישה נפצעו קשה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה