ההפגנות בדרום ממשיכות - הערב בב"ש המפגינים חוזרים למשכן

$(function(){setImageBanner('5f69311a-9897-43e3-b161-e016378b022a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

הערב (מוצ"ש) ההפגנה המרכזית בדרום כנגד הרפורמה המשפטית חוזרת למשכן לאומנויות הבמה בבאר שבע. בזמן שבכנסת מנסים להגיע לפשרות אנשי מחאת הנגב ממשיכים להפגין בצמתים ובערים השונים ומכריזים: "המאבק לחירות עוד לא תם">>>

בזמן שבכנסת מנסים להגיע להבנות בין הקואליציה והאופוזיציה, המפגינים ממשיכים להפעיל לחץ והתנגדות לממשלה. המחאה נגד הרפורמה המשפטית בבאר שבע ששברה שיאים, כאשר בזמן נאומו של לפיד כמות המפגינים על פי ההערכות שונות עלתה מעל ל10,000, מה שהפך אותה להפגנה הגדולה ביותר בהיסטוריה של הנגב. נדמה מכך שהמפגינים מעוניינים לא רק להתנגד לרפורמה, התנגדות שצלחה, אלא גם להביא בשורה ליברלית לבירת הנגב. שמענו בשבועות האחרונים ממארגני המחאה רצון להרחיב את נושאי המחאה לגזרות אחרות, כמו ההפגנה כנגד ביקורו של השר בן גביר בב"ש ובמקביל גם לקיים את ההפגנה השבועית כנגד הרפורמה.

הערב המפגינים מתכננים לחזור למסורת שהפכה אותם לתופעה שמשכה את בכירי האופוזיציה לדרום. בשעה 20:00 יצאו לצעדה מרחב ביהמ"ש למשכן לאומנויות הבמה, שם ייקיימו עצרת עם נואמים ואורח מוזיקלי. בין הנואמים הערב - אורית פרייברג מנהלת פדגוגית בתיכון 'כוכבי המדבר ואקטיביסטית בנושא חיזוק החינוך בדרם, ד"ר ת'אבת אבו ראס מנכ"ל שותף ב'יוזמת אברהם' שמקדמת שוויון ושותפות בין יהודים לכערבים בישראל ובנגב ויפעת הלל שמייצגת את הקולקטיב המזרחי-אזרחי. בולטים בהיעדרם הם הפוליטקאים הארציים והמקומיים, שלרוב לפחות אחד מהם מככב על הבמה בהפגנה בבאר שבע.

צילום מתן זמיר

במקביל, ההפגנות בצמתים ומול הבתים של ח"כים ושרים בנגב ממשיכות. כ- 10 הפגנות שונות התקיימו השבוע במוקדים שונים בדרום. בין השאר בגשר דבירה, שדה בוקר, קריית גת, גן יבנה ועוד. מוקד נוסף שהפך לפעיל במיוחד הוא ביתו של אבי דיכטר באשקלון, שהפך לזירת מאבק לאחר שדיכטר הביע תמיכה בהמשך חקיקת הרפורמה המשפטית ובנקיטת צעדים נגד מחאת הטייסים על הקריאה לסרבנות. איש העסקים וממקימי מחאת ההייטקיסטים נאם מול ביתו של דיכטר אתמול (שישי) ואמר: "אבי זה עוד לא מאוחר. אתה ובכירים אחרים בליכוד יכולים לעצור את מחול השדים הזה, שמטורללים גנבו את ההגה של המדינה". 

נכון לעכשיו טרם נודע לנו על התארגנות להפגנת ימין מול ההפגנה במוצ"ש. אך סביר להניח שגם אחת כזו תתקיים כמו בהפגנות האחרונות, גם אם באופן ספונטי ומצומצם. זאת לאחר ההצלחה היחסית של הפגנת הימין הקודמת שהגיעה לכ-500 איש וכמעט הפכה לעימות בין שני קבוצות המפגינים.

משה רדמן נואם מחוץ לביתו של השר דיכטר.

צילום: מתן זמיר

הפגנה בעבר מחוץ למדרשת בן גוריון. צילום: אילן בן שלום

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה