בפעם הראשונה בהיסטוריה: רשימה ערבית יהודית הכריזה על ריצתה למועצה



לפני זמן קצר הכריזה רשימת "שותפות" (רשימה יהודית ערבית) על התמודדותה בבחירות הקרובות למועצת העיר באר שבע.

קרדיט: ניר אלון

במפגש שקיימו הערב חברי הרשימה בעיר העתיקה והתקיים בשפה הערבית והעברית, הוכרז כי רשימת "שותפות" תרוץ למועצת העיר בבחירות הקרובות. כמו כן הוכרזו היעדים אותם שואפת הרשימה להשיג.

נראה כי אחת ממטרות הרשימה העיקריות כפי שהצהירו הערב פעילים ברשימה הינה להחזיר את באר שבע למצב בו הייתה פעם, כלומר למצב שבו הייתה תחושת ערבות הדדית ושותפות בין כל הקהילות בבאר שבע, תחושה שלטענת פעילי המפלגה התרופפה עד מאוד: "ערבים ויהודים חיים באותו מקום אך לא באמת חיים ביחד ואנו כאן בכדי לבנות שותפות. רק שותפות בין התושבים מכל הרקעים תגדיל מעורבות, שכן רק מתוך השותפות יחושו התושבים בעיר תחושת שייכות שתדרבן אותם להיות מעורבים בקהילה". 

עו"ד שחדה אבן ברי חבר וועד בלשכת עורכי הדין מחוז דרום שפעל רבות למען חיים משותפים בנגב טען כי: "ישנה אווירה מזוהמת שמפיצה שנאה. שטפו את מוחם של תושבי הנגב על היעדר משילות וחוסר ביטחון אישי וסחבו אחריהם אנשים מפוחדים. רק הידברות ואמון הדדי תסיר החשש, תגביר הביטחון האישי ותביא להבנה והידברות מה שיחזק השותפות והאמון ותגרום לאווירה בטוחה בין היהודים והערבים שתאפשר להם לחיות יחדיו לאור חשש הדדי בין יהודים וערבים שקיים כיום". 

סלימאן אבו באדר, מרצה במחלקה לכלכה באוניברסיטת בן גוריון ומי שרץ למועצה במסגרת הרשימה טען בנאומו בכנס כי: "ערבים בב"ש מהווים פחות מ-10% אך משקלם הסגולי גדול פי כמה, מה שמתבטא בנוכחותם המשמעותית כרופאים, עו"ד, קבלנים וכו'. סלימאן הוסיף כי: "הגיע הזמן שההשפעה והתרבות הערבית יבואו לידי ביטוי בשטח לרבות בתי ספר ערביים (שלא קיימים כיום בב"ש). במצב הנוכחי כיום אני לא חש שייכות לב"ש מעבר לעובדה שיש לי כאן דירה ואת זה הגיע הזמן לשנות". 

בקי כהן קשת פעילה חברתית שמתמודדת אף היא ברשימה, טוענת בשיחה עם באר שבע נט ובנאום שנשאה באירוע: "תחושת הפילוג העמוק בחברה הישראלית מורגשת היטב לאור המצב הפוליטי הרגיש בו מצוייה מדינת ישראל. השסע שנוצר לא פוסח על היחסים בין החברה היהודית והערבית בב"ש. בב"ש של פעם הייתה תחושה של סובלנות, חיה ותן לחיות, בניגוד לתחושות אותן אני חווה כיום של קרע קשה בחברה הישראלית. כמו כן ישנה תחושה כי אין התייחסות לקהילה הערבית בב"ש ולצרכיה הייחודיים. כך למשל אין בבאר שבע כלל הצגות לדוברי ערבית". 

בקי בנאומה התייחסה גם למטרה הראשונית אותה תשאף הרשימה לקדם: "מלבד מרקם היחסים בין היהודים לערבים בבאר שבע, אנו רוצים נורא לקדם את נושא החיבור הקהילתי בכל שכונה ועשייה של תושבים למען תושבים. נשאף להתחיל ברמה העירונית כגון ועדי שכונות שמכירים טוב יותר את צרכיה הייחודיים של הקהילה בכל שכונה ועשויים לקדם השכונה בצורה מיטבית".

יעדים נוספים עליהם הכריזה הרשימה הערב: שותפות בין כל הקהילות, מדיניות העונה על צרכי התושבים היהודים והערבים, מעורבות התושבים בניהול השכונות, דיור הוגן ומגוון לכולם, שותפות בהתמודדות עם שינויי האקלים, מרחב עירוני תוסס פלורליסטי רב לשוני ומגוון, חינוך לסובלנות ולדמוקרטיה המשקף את מגוון התושבים בעיר, שירותי דת מלאים לכל הקהילות והדתות בעיר ויצירת שיח משותף בין תושבי העיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה