צומת שמסכן חיים בשכונת דרום

$(function(){setImageBanner('bcf8c1bb-b9cb-4bbb-b6c8-2460f79b5eed','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

תושבים מרגישים כי הצומת בין רחוב ראובן לבין רחוב ההגנה בשכונת דרום מהווה סכנה עבור משתמשי הדרך. אי מתן זכות קדימה, אי ציות לשילוט ונסיעה במהירות מופרזת מובילים לתאונות דרכים שמסכנות חיים. כיצד ניתן לפתור את המצב ולמנוע את האסון הבא?

"אנו תושבי רחובות ראובן וההגנה בשכונת דרום נמצאים תחנת סכנה מתמדת ורצופת תאונות דרכים והתנגשות מכוניות ללא סוף. צומת ההגנה פינת ראובן הינו פצצה מתקתקת למוות קרב ובא". כך רשמו השבוע תושבי שכונה דרום ברשתות החברתיות. התושבים מספרים כי כבר שנים רבות שהצומת שבין רחובות ראובן וההגנה בשכונה מהווה סכנת חיים. הנהגים נוסעים במהירות מופרזת, לא נותנים זכות קדימה ולא עוצרים בתמרור עצור כך שמתרחשות תאונות דרכים רבות.

צילום פרטי

"ככל שהשכונה גדלה ויש יותר רכבים, הצומת יותר מסוכן וסואן. הנהגים לא נותנים זכות קדימה, נוסעים במהירות מופרזת, נוהגים בטרקטורונים ואופנועים, עושים דאווינים עם הרכבים שלהם... אנשים מתעלמים מתמרור העצור וממשיכים בנהיגה במהירות גבוהה", מספרת לנו איריס מדינה, תושבת הרחוב. "נפתחו באזור פארקים וגני ילדים וזה נהיה עוד יותר מסוכן. אנחנו כבר שנים מתריעים על הצומת הזה, עוד לפני שהיה תמרור עצור רכבים היו נכנסים לנו בשער של הבית וברכבים שלנו שחנו ברחוב".

איריס מספרת שהיא ותושבים אחרים פוחדים לצאת עם הילדים מהבית כדי לחצות את הצומת: "אני רואה את המהירות בה אנשים נוסעים וצועקת להם מהחלון שיש פה תמרור עצור. אנשים מתעלמים מהתמרור כי גם לא תמיד רואים אותו, זה מלחיץ. אני לוקחת את הילד כל בוקר לגן ויוצאת לפעמים מהבית באיחור בכוונה כי בשעות העומס סביב השעה שמונה בבוקר זה מפחיד". ברחוב ראובן אכן הוצב תמרור עצור ונכתבה המילה "האט" על גבי הכביש אך לדעת התושבים זה לא פתרון. "זה אפילו לא פלסטר. בשבוע האחרון היו שתי תאונות דרכים בפחות מ-48 שעות. ניידת משטרה שנסעה במהירות והתנגשה ברכב נכנסה בארון חשמל ליד הפארק. בנס אף אחד לא נפגע קשה, אבל מה יהיה בפעם הבאה?", אומרת איריס.

צילום פרטי

לדעת התושבים הפתרון הוא ברור, לשים מעגל תנועה או פסי האטה שיובילו לעצירה והאטה של כלי הרכב באזור. "חייב לשים במפרים לפחות 200 מטרים לפני הצומת או כיכר בצמת עצמה... אפילו מעברי חצייה מסומנים אין.. כרגע המצב מסוכן וזה לא יכול להימשך". פסי האטה בדרכים מהווים אמצעי יעיל ונפוץ למיתון מהירות הנסיעה של כלי הרכב, ובכך תורמים לשיפור הבטיחות. עיקר היישום של אמצעי זה הוא ברחובות המגורים ובסמוך למוסדות ציבור המיועדים לאוכלוסיות רגישות בתחום הבטיחות, כגון: בתי ספר, מתנס"ים וכדומה. להתקנת פסי האטה יכולה להיות אחת משתי מטרות: הורדת מהירות הנסיעה לאורך קטע דרך או אזור, או האטה נקודתית במקומות מיוחדים כגון: ליד מעבר חציה להולכי רגל, ליד בית ספר, בהתקרבות לצומת.

"זה עצוב, אנחנו השכנים שקרובים לצומת הפכנו להיות סוג של חמ"ל. איך שאנחנו שומעים את הבום ומבינים שהייתה תאונה, אנחנו כבר יוצאים מוכנים עם בקבוקי מים, עם טלפונים, מישהי מתקשרת למוקד, מישהי למשטרה, מישהי למד"א, מנסים לראות איפה אפשר לעזור, אם צריך לחלץ מהרכבים... זה מפחיד ולא נעים לנו לראות כל הזמן תאונות דרכים", משתפת איריס בתחושות. התושבים טוענים כי פנו בעבר לעירייה בבקשה לסיוע ומציאת פתרון אך נאמר להם שהעניין יטופל ויעבור לידי הגורמים הרלוונטיים. "אנחנו כל הזמן מתריעים ואומרים כמה הצומת מסוכן, די, זה לא יכול להימשך, צריך למצוא פיתרון", מסכמת איריס.

 צילום פרטי

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "אגף התנועה בשיתוף אגף אחזקה בודקים את האפשרות לבצע פסי האטה ברחוב ראובן לפני הצומת עם רחוב ההגנה".

ממשטרת ישראל נמסר כי שינוי תשתיתי מצוי בתחום טיפול ואחריות הרשות המקומית. בצד הזהירות הנדרשת ממשתמשי הדרך, משטרת ישראל תמשיך לפעול למען בטחונו של הציבור הנורמטיבי שומר החוק היכן שיידרש.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4f6e893e-f548-4b31-980c-39d29503c3e2','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה