הם משלנו: מצטייני הרמטכ"ל ליום העצמאות ה-73 למדינת ישראל

$(function(){setImageBanner('0d9d6d57-76b2-46c5-b8f2-c02819835ea1','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

גאווה מקומית: לרגל יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל העניק הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אות ותעודות הצטיינות לקצינים ונגדים מצטיינים ביניהם גם תשעה מצטיינים מבאר שבע ויישובי הדרום. תעשו כבוד למצטיינים!

אות הצטיינות הרמטכ"ל ותעודות הצטיינות הוענקו ל-60 קצינים ונגדים מיחידות צה"ל השונות, לרגל יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל, על תרומתם הבולטת ביחידותיהם ועל היותם דוגמה ומופת כמפקדים בצה"ל. בין המצטיינים אפשר למצוא גם חיילים וחיילות מבאר שבע והדרום שמעניקים לנו גאווה גדולה!

 

הכירו את נגדת הנשקייה ובונקר בקריית ההדרכה, סמ"ר מורן מיכאל, מצטיינת הרמטכ״ל לשנת 2021.

מורן היא חיילת בודדה, בת 22 ומתגוררת בבאר שבע. שנות לימודיה היו עבורה מורכבות ובמהלכן עברה שינויים רבים. בין היתר עברה במהלך תקופה זו בין מקומות שונים בארץ. בתום הלימודים בתיכון, היא החליטה לעשות שינוי בחייה, ויצאה לשנת שירות בתנועה "אחריי", שם למדה איך להוביל ולהשפיע על בני נוער, שחלקם חוו קשיים בהסתגלות כמוה. שנת השירות הייתה מהותית ומשמעותית עבור מורן ועיצבה את התפיסה שלה על החיים.

"הגעתי למסקנה שאין דבר מהותי יותר מלהדריך אנשים ולעזור להם לעזור לעצמם", אמרה סמ"ר מורן. עם תובנות אלה, החליטה לצאת ולהתגייס למערך תומך הלחימה, וזאת במטרה לפקד על טירונים ולסייע להם לעבור את תחילת דרכם בצה"ל. 

המפקדת שלה במהלך ההכשרה במערך היוותה דמות לחיקוי בעבורה, שלא וויתרה עליה, למרות שלטענתה הייתה חיילת מאתגרת בתחילת דרכה, והיה לה קל מאוד לוותר למול קושי. אותה המפקדת הפכה להשראה עבורה, למפקדת שמורן עצמה שואפת להיות עבור פקודיה. השתיים עדיין שומרות על קשר קרוב.

למרות כל הקשיים, בסוף ההכשרה מורן קיבלה מצטיינת קורס ושובצה כמפקדת בבסיס הטירונות 'דותן' (מחנה 80). שירות החובה שלה היה משמעותי ומדהים כ"כ, ולכן היא החליטה להמשיך לשירות קבע בקריית ההדרכה, ותחתיה נמצאים כיום 16 חיילים. 

"אני אוהבת לפקד, לא משנה באיזו מסגרת. בשביל זה אני נשארת בצבא, וזו הסיבה העיקרית שלי לקום בבוקר. אני מאמינה שלכל אדם יש פוטנציאל, והתפקיד שלי הוא לא לשנות את הפקודים שלי, אלא לסייע להם להשתמש ביכולותיהם, וגם בחסרונותיהם, בצורה הטובה ביותר.

אני מאוד גאה לקבל את ההצטיינות מהרמטכ"ל, ושמחה שהמפקדים הבכירים יודעים להכיר בעבודת אנשי הקבע הצעירים. זה נותן לי מוטיבציה להמשיך בדרכי, למרות שהפרס הוא לא המטרה, אלא רק בונוס לעבודה שאנחנו עושים כאן כל יום."

סמ"ר מורן מיכאל. קרדיט דובר צה"ל

הכירו את מ"ע מעבדות בטייסת תחזוקה בבסיס רמון של חיל האוויר, רנ"ג מ' מצטיין הרמטכ"ל לשנת 2021.

מ' בן 48 המתגורר בבאר שבע, נשוי ואב לארבעה ילדים. מ' התגייס לצה"ל בתור שוחר, את מסלולו התחיל בביה"ס הטכני בעודו בכיתה ט'. מ' התגייס כטכנאי בבסיס רמון ואף לקח חלק בהקמה של הגף בו הוא נמצא כיום. 

עבור מ' זוהי סגירת מעגל, מ' גדל בבית צבאי, אביו היה איש קבע ושירת בבסיס בו משרת כיום, מחנה רמון, מ' גדל ומכיר את הבסיס מאז שהוא ילד. מ' גדל על ערכי אהבת האדם, נתינה, אהבת המדינה וחונך לבחירה בשירות משמעותי. 

הסיפור הצבאי משפחתי של מ' לא הסתיים עם הגיוס והשירות באותו בסיס בו אביו שירת, את אישתו הכיר גם בבסיס במסגרת שירותם הצבאי בשנת 1997, אישתו באותו הזמן הייתה חיילת יחד איתו ושירתה כטכנאית אלקטרוניקה. מפקדיו של מ' מתארים כי הוא מבצע את התפקיד מתוך נתינה, הגדלת ראש והמון אהבה. מ' מקבל את אות ההצטיינות מהרמטכ"ל לשנת 2021 בשל עשייתו המצויינת. 

רנ"ג מ'. קרדיט דובר צה"ל


הכירו את מ"פ בסיירת חרוב, סרן שמיל יגייב, מצטיין הרמטכ"ל לשנת 2021.

שמיל בן 27, תושב העיר באר שבע. שמיל עלה ארצה בשנת 1999 יחד עם אמו ואחותו. בסביבות גיל 13 התחיל "לאבד כיוון" לדבריו ובגיל 16 כבר נכנס לכלא. משם, נכנס למעצר בית ולמרכז יום כדי להתחיל תהליך גמילה, תהליך הגמילה לא צלח ומשם עבר למוסד גמילה נוסף- 'רטורנו' – שם השינוי התחיל.

שמיל התגייס לחוות השומר בגיל 20 ונלחם כדי לקבל שיבוץ של לוחם, עבר גיבוש ושירת בסיירת צנחנים. יצא לקורס מכ"ים ולאחר מכן לקק"ץ. בהתחלה לא איפשרו לו לצאת לקורס קצינים בגלל שנתוניו לא היו תואמים ובשל העבר שלו אך המפקד שלו נלחם עבורו עד שהצליח. לשאלה האם ההצטיינות מהווה סגירת מעגל, השיב: "בתור נער לקחתי את כל האנרגיה שלי למקומות לא טובים, ההצטיינות מוכיחה שאני יכול לקחת את עצמי למקומות טובים".

כיום, מעביר שיחות במוסד הגמילה בו שהה-'רטורנו', בחוות השומר ובארגון "אחריי" ומשתף את הסיפור שלו. לאחר שלא הייתה לו דמות שתכווין אותו כשהיה לו קשה. לו למצוא את עצמו כנער, הוא רוצה לגרום לנערים להבין שזה אפשרי להשתנות ולהגשים את עצמך. בנוסף שמיל התחרה באליפויות איגרוף בארץ ובעולם וזכה בפרס אלוף ישראל ומקום שני באירופה ב2013 בתחום האגרוף.   

כיום שמיל הוא מפקד פלגת אלון בסיירת חרוב של חטיבת כפיר שנחשבת לסיירת מהמובחרות בצה"ל. משמיתה של פלוגתו היא להיות חוד החנית ולהוביל את ההגנה בטרור. כיום הסיירת תופסת קו בחטמ"ר בנימין שנמצא בגזרת יהודה ושמרון. כחלק מתפקידה של הפלוגה היא לדאוג לתושבי האיזור, למנוע פעולות טרור ולהרתיע את האויב.

סרן שמיל יגייב. קרדיט דובר צה"ל

 

הכירו את סגן מפקד טייסת 107, רס"ן ב', מצטיין רמטכ"ל לשנת 2021.

ב' בן 32, נשוי עם ילד, במקור מגבעתיים וכיום גר בחצרים. אשתו, יעל, היא נווטת קרב, והשניים הכירו כשהיו מ"כים של אותה הכיתה בקורס. למשפחתם קשר אדוק לחיל האוויר; אחיו של ב' גם הוא סגן מפקד טייסת, בטייסת 181, וסבה של אשתו היה טייס שנפל במהלך מלחמת יום כיפור.

ב' התגייס ביולי 2007 לחיל האוויר ועבר את קורס הטיס בהצלחה. הוא שובץ כנווט קרב על מטוס מסוג F-16 ושובץ בבסיס רמון. הוא ביצע תפקידים שונים במטה המבצעי, וכן תפקדים פיקודיים בשטח. במסגרת התפקידים השונים, ב' לחם במבצע 'עמוד ענן' ו'צוק איתן'.

את תפקידו הנוכחי ב' ממלא כבר שנתיים, ובשנה הבאה יצא להכשרת פיקוד ומטה של הצבא האמריקאי. בנוסף, הוא מתנדב בתנועת "אחריי" בשכונת מצוקה.

רס"ן ב'. קרדיט דובר צה"ל


הכירו את מפקד מחלקת תקשוב ביחידת מחסני חירום, רס"ם משה, מצטיין הרמטכ"ל לשנת 2021. 

משה גדל והתחנך בחיפה, ולמד בבית הספר היסודי 'עלייה' ובתיכון בעירוני א'. הוא למד בכיתת ספורט ואף זכה בתואר אלוף הארץ במרוץ אישי במשוכות. משה בן 39 ומתגורר במצפה רמון, נשוי ואב לשלושה ילדים. את אשתו הכיר בצה"ל במסגרת שירותם הצבאי, ויחד הם מגדלים משפחה לתפארת. משה רכש את השכלתו האקדמאית בטכניון כהנדסאי אלקטרוניקה, ובשנת 2001 התגייס לחה"א, ושובץ בבסיס הטכני לקורס המשך. 

בשנת 2008 מפקדו הישיר המליץ לו לעבור למחלקת התקשוב, ומשה החליט לקבל את המלצתו ולעבור לתחום שונה וזאת על מנת לשים דגש על פיתוחו האישי. בשנת 2012 קיבל את הפיקוד על המחלקה. 

משה מספר שמבצע את תפקידו מתוך שליחות, וזה משהו שהוביל אותו לאורך כל שירותו הצבאי. זה דוחף אותו לבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר, ולכן הצטיין בתפקידיו לאורך כל הדרך, וזו אינה הפעם הראשונה בה משה זוכה באות הצטיינות - בעבר אף היה מצטיין מפקד חיל האוויר. משה מספר שהוא מרגיש שהמשימה הגדולה שלנו כצבא העם, ושהעבודה עם אנשיו הם שמובילים אותו.

"אני מחוייב למשימת היחידה שלי ולאנשיי, איני רואה במשימה ובפקודיי כנפרדים, אעשה הכל עבור אנשיי ועבור ביצוע משימתנו ולהביא לניצחון צה"ל", הוא אומר. בנוסף לעשייתו במסגרת הצבאית משה מתנדב בקהילה עם אוכלוסייה קשת יום באזור מגוריו עקב התפרצות נגיף הקורונה. 

רס"ם משה. קרדיט דובר צה"ל

 

הכירו את מ"פ פלוגת האש בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, רס"ן אוריאל ביבי, מצטיין הרמטכ"ל לשנת 2021.

אוריאל התגייס בשנת 2013 לגדוד 890 של צנחנים, עבר קורס מ"כים, וקורס קצינים ולאחר מכן היה מ"מ במסייעת 890. לאחר מכן הפך להיות סמ"פ בהכשרות בבא"ח מחזור נובמבר 2016, יצא לחל"ת, התחתן עם נחמה ואז עשה קורס מ"פים ופתח את מחזור מרץ 2018 בבא"ח. 

במשך שנה שלמה, יצא אוריאל להיות מפקד מגמת אלון (אחראי על האימונים בחטיבה). נמצא בתפקידו הנוכחי מחודש מאי האחרון, על התפקיד הוא מספר: "התפקיד מאתגר, ומוציא ממני את המיטב".

אוריאל עתיד לצאת ללימודי רפואת חירום בבאר שבע. יש לו שתי אחיות, אחת עשתה שירות לאומי והשנייה הייתה מש"קית חינוך בחטמ"ר בנימין. אוריאל למד במכינת 'עצמונה', הוא נשוי לנחמה ויש להם ילדה בשם יערה בת שנה ושלושה חודשים. הם מתגוררים ביישוב 'שלומית' שליד כרם שלום. 

כאשר שאלנו את אוריאל על מעמד קבלת ההצטייינות אוריאל מתאר כי הוא נרגש מהמעמד ומהזכות. אוריאל אוהב לשחק כדורסל ובעיקר לטייל עם המשפחה, הוא התנדב במד"א ועשה קורס חובשים לפני הצבא ומשתדל לעשות משמרות מדי פעם. הוא לקח חלק בסיוע בבני ברק, היה שם שלושה שבועות. "אומרים שטקס ההצטיינות השנה בסימן אחווה והסיוע בבני ברק הכי מסמל אחווה. לעבוד עם תושבים שאין להם קשר לצבא זה משמעותי מאוד. הפלוגה שלי לקחה חלק בתחרות חנוכיות בהולת הרבנות הצבאית, חברה מבני ברק שנחשפו לזה שלחו לי הודעות ושאלו כיצד אפשר לסייע כדי שהפלוגה תזכה בתחרות".

רסן אוריאל ביבי - צילום דובר צה"ל


הכירו את נגד היחידה בשייטת 3 והלוחם ימי בספינת אח"י אלה, רס"ר אושרי בן חמו, מצטיין הרמטכ״ל לשנת 2021.

רס"ר אושרי בן חמו, בן 30 נשוי ואב לשלושה, אושרי מתגורר עם משפחתו במיתר. הנתינה למדינה אינה נעצרת באושרי, אשתו עדן היא מפקדת תחום אופטיקה בבה"ד 20 תחת חיל הטנ"א. אושרי מתכנן להמשיך בשירות הצבאי ועתיד בקרוב לצאת ללימודים.

בינואר 2009 אושרי הגשים את חלומו והתגייס לתפקיד לוחם ימי, בסיום המסלול שובץ אושרי כלוחם ימי באח"י תרשיש ולאחר מכן המשיך לשירות קבע בתור נגד מחלקה ומפקד תותח. אושרי לקח חלק בפעולות מבצעיות מורכבות רבות על רובם לא ניתן לפרט, בנוסף אושרי לקח חלק במבצעים 'עופרת יצוקה', 'עמוד ענן ו'וצוק איתן'.

כאשר שאלנו את אושרי ממה מוביל אותו בתפקידו אושרי מתאר כי האנשים, אושרי מאמין כי כל חייל צריך להרגיש בטוח בספינה וכי יש לו גיבוי " אני מאמין שאין זכות גדולה יותר מלפקד, להוביל ולהשפיע על אנשים, אהבת האדם היא נר לרגליי ואני דואג תמיד, בכל עשייתי לתת לעמיתיי ופקודיי תחושה כי יש להם גם - אני שם בשבילם".

רס"ר אושרי בן חמו. קרדיט דובר צה"ל

 

הכירו את קצינת האחזקה בטייסת 119, סרן דון, מצטיינת הרמטכ"ל לשנת 2021.

דון בת 26 ומתגוררת בבאר שבע. משרתת כיום בבסיס רמון של חיל האוויר כקצינת אחזקה. במסגרת תפקידה דון אחראית על ההאנגרים של המטוסים ועל התחזוקה השוטפת שמטרתה לשמור על כשירות מבצעית. דון התגייסה לתפקיד טכנאית דרג א', מתוך רצון עז להמשיך לתרום לצה"ל היא נלחמה ע"מ לצאת לקצונה בעקבות נתוניה אשר אינם היו מתאימים לקצונה. 

דון מתארת כי אחד מן העקרונות המובילים אותה הוא האמונה באדם, זאת קיבלה ממפקידה. תהליך היציאה לקצונה אינו היה פשוט עבורה כפי שתואר אך אמונת המפקד שלה בה, הדחיפה וההתעקשות אשר הובילה אותה ליציאה זכורה לה ולמדה ממנה המון. 

כששאלנו את דון מה ייחודי בתפקדי שלה היא ענתה במילה אחת עוצמתית - "משמעות", ופירטה: "בסופו של דבר תחזוקה וחימוש נכון של המטוסים מאפשרת לטייסים לעשות את עבודתם וכל טעות יכולה לעלות בחיי אדם, על כן אני יודעת שהעבודה שלי ושל חיילי קריטית לבטחון הטייסים, ביצוע המשימה ושמירה על ביטחון מדינת ישראל, על כן אנו מבצעים אותו בצורה הטובה ביותר והמקצועיות ביותר". 

דון היא הראשונה ממשפחתה שיצאה לקצונה. בנוסף לעשייתה המשמעותי היא מתארת כי החיילים הם מה שנותנים לה את הכוח והמוטיבציה בתפקידם, היא עושה הכל עבור לפתח אותם מקצועית ויותר חשוב אישית: "לפני הכל אני מאמינה שמפקד צריך לפתח את החיילים שלו ואת הביטחון העצמי שלהם".

סרן דון. קרדיט דובר צה"ל


הכירו את ראש מדור בודדים ביחידת מופת, רס"ן נטלי חן מצטיינת הרמטכ"ל לשנת 2021.

נטלי בת 36 נשואה ואם לשלושה ילדים, מתגוררת בכפר אורנים, גדלה בבאר שבע ולמדה בתיכון מקיף, א' בעיר. במסגרת לימודיה התיכוניים הרחיבה ביולוגיה וכימיה.נטלי בעלת תואר ראשון במדעי המדינה ומשאבי אנוש בבר אילן ובנוסף בעלת תואר שני במנהל עסקים ומשאבי אנוש במכללת פרס

נטלי התגייסה בשנת 2004, לאורך כל שירותה בצעה תפקידים ליבתיים בעולם הטיפול והדאגה לתנאי המשרתים . בזמן מבצע 'עופרת יצוקה' הייתה קצינת תנאי השירות בחטיבת הצנחנים וכיום היא ראש מדור בודדים ביחידת מופת.

כאשר שאלנו את נטלי אודות על ההצטיינות נטלי מתארת: "ההצטיינות עבורי זו אבן דרך משמעותית בייחוד בשנה הזו. השנה על רקע התפרצות נגיף הקורונה לקחתי חלק בהקמת המרכז לחיילים בודדים, מרכז כ"כ חשוב שעיקר העשייה בו היא דאגה לחיילים הבודדים שהשנה האחרונה הייתה קשה גם להם במיוחד".

נטלי נבחרה להיות מצטיינת הרמטכ"ל לשנת 2021 בשל עשייתה החשובה אשר מבצעת אותה תוך שימת דגש על ערכי אהבת האדם, אמפתיה, אשר מתבטא בכל תחום בחייה החל מהחיילים שהיא מטפלת בהם ועד הסגל והארגונים אשר היא עובדת מולם.

רס"ן נטלי חן. קרדיט דובר צה"ל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ed8564a4-fd66-4968-9445-03139b45cfc1','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה