מחזור משכנתא - לפעמים זה פשוט משתלם

$(function(){setImageBanner('2453b0fc-9a9a-4f3e-be8b-4c267ebe4f77','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

המשכנתא היא ההלוואה הגדולה ביותר שרוב משקי הבית בישראל יקחו. בתמורה לתשלום הבנק על הדירה, אתם מחויבים לשלם סכום חודשי קבוע, לתקופה שהוגדרה מראש. לישראלים רבים יש פחד מלנסות לעשות שינוי בחוזה המשכנתא, מתוך חשש שמא הבנק יבטל את ההסכם לחלוטין על רקע הפרת חוזה. למרות החשש, חשוב לדעת לעשות מחזור משכנתא, לפעמים זה פשוט משתלם.

unsplah

שינויים במצב הפיננסי המשפחתי והאישי

מחזור משכנתא הוא למעשה פתיחה של הסכם המשכנתא המקורי לשינויים. למרות שהקונוטציה הראשונית של פתיחת הסכם משכנתא היא משבר כלכלי, לעיתים זו כלל לא הסיבה. מחזור משכנתא הוא כלי חשוב בין השאר מכיוון שהוא מאפשר לכם להתאים את המשכנתא שלכם אל המצב הפיננסי בו אתם נמצאים כרגע. ממש כמו ביטוח משכנתא שמופעל במצבי אסון לדירה או לאחד מהרוכשים, מחזור משכנתא הוא כלי שנועד לשמור עליכם. אחת הסיבות העיקריות לפתיחת הסכם המשכנתא, היא שינויים במצב הפיננסי המשפחתי או האישי. שינויים אלו יכולים להיות כמובן לטובה או לרעה. יתכן שנולד עוד ילד, ואתם מבינים שכדי לממן אותו בהמשך חייו תיאלצו להאריך את תקופת המשכנתא ולמזער את ההוצאה החודשית הקבועה. יתכן שאחד המפרנסים בבית איבד את מקום עבודתו, או קיבל קידום משמעותי שיאפשר לקצר את תקופת התשלום. בסופו של דבר, בדיוק כמו ביטוח משכנתא, מחזור משכנתא הוא כלי שפשוט חייבים לדעת לנצל.

 

ניצול חקיקה ונהלי בנק חדשים

משבר הדיור הוא אחד הנושאים הבוערים ביותר בפוליטיקה הישראלית. מאחר ומדובר בנושא בעל חשיבות כה רבה, ישנם ניסיונות רבים מצד המחוקק לעשות שינויים בהחזרי המשכנתאות. שינויים אלו יכולים לעיתים להפוך את ההסכם המקורי שחתמתם עם הבנק לפחות משתלם. לכן, גם אם אתם בעיצומו של תשלום המשכנתא, כדאי להיות מעודכנים על שינויי חקיקה בתחום. לעיתים, הבנק עצמו משנה את הנהלים הנוגעים להחזר המשכנתאות. נהלים אלו יכולים לכלול הורדת מחיר על עמלות בנקאיות, או שינויים בתוכנית ההחזרים כדי למשוך לקוחות משכנתא חדשים אל הבנק. אל תפחדו לדרוש מנציג הבנק לפרט את הנהלים החדשים בפניכם, ואם צריך פתחו את ההסכם המקורי כדי שתוכלו ליהנות מהם גם אתם. שלא כמו ביטוח משכנתא שמופעל רק במצבי חירום, מחזור משכנתא הוא כלי שניתן להפעיל בכל זמן בו אתם רוצים לשפר את מצבכם. 

 

חוסר יכולת לעמוד בהסכם המקורי

למרות שפעמים רבות מדובר בהזדמנות כלכלית גרידא, לעיתים קרובות הסיבה לבחירה במחזור משכנתא היא חוסר יכולת לעמוד בהסכם המקורי. הסכמי המשכנתא נחתמים מראש לשנים רבות קדימה, ולכן רק טבעי שחותמי ההסכם עשויים לטעות בצפי שלהם את עתידם הפיננסי. כאשר פותחים את הסכם המשכנתא על רקע חוסר יכולת לעמוד בהסכם המקורי, חשוב מאוד לעשות זאת מוקדם ככל הניתן. אל תגיעו אל המשא ומתן עם הבנק כאשר אין לכם שום יכולת מיקוח, כאשר אתם פסע מפשיטת רגל. ככל שתזהו את הבעיה יותר מהר, כך תוכלו להיטיב ולהתמודד עמה. כלים שחשוב להכיר בזמן ההתמודדות עם אי יכולת החזר משכנתא כוללים בין השאר משא ומתן אינטנסיבי עם הבנק בליווי עורך דין, או הפעלה של ביטוח משכנתא במקרה של מוות של אחד המפרנסים העיקריים או נזק לדירה עצמה.

 

איך להגיע לפגישה עם הבנק מוכנים?

כאשר חותמים על מחזור משכנתא, נכנסים לסבב שני של חתימת הסכמים עם הבנקים. כדי לעשות זאת בצורה נכונה, חשוב להבהיר לפקידי הבנק שאתם אנשים רציניים. נסחו תכנית פיננסית מסודרת, שתבהיר את יכולתכם לעמוד בהסכם החדש, וכך תוכלו לשפר את סיכויי ההצלחה שלכם.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0026b95a-f48e-4832-bb08-e6051e9d8b49','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה