ראיון ראשוני לבאר שבע נט עם שרלי סבח, מועמד לזכייה בפרס הגראמי היוקרתי

$(function(){setImageBanner('8e3c7f40-c692-4d28-911c-fd91ce00780d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

קשה היה להשיג את שרלי סבח (55) לראיון השבוע, כשכל העולם ואחותו רוצים כבר לראיין את הכוכב העולה ששמו הולך לפניו כבר שנים רבות, אבל עכשיו זה כמו שאומרת אופירה אסייג "שיא השיאים", רק כדי לשמוע מה יש לו לומר על המועמדות הבינלאומית והיוקרתית לזכייה בפרס גראמי כאלבום הטוב ביותר של השנה "The Search For Inner Piece", יחד עם חברי להקת 'Makams Places' בקטגוריית ניו אייג', שהחליט, בצניעותו המלטפת, שזה מוקדם לו מידי לדבר על עצמו. רגע לפני ההופעה הראשונית שלהם ב'אטלס שפירא' להשקת האלבום, שעליו עבדו החברים כשעה וחצי בלבד כמו קסם של משאלה, עם קובי ארד על הפסנתר, יוני דרור על כלי נשיפה ושרלי סבח על העוד - לא וויתרנו, אפילו קצת חפרנו, עד שהשגנו ראיון עם האיש המוכשר ושני חבריו ללהקה, בזמן חזרות מסיביות ומגובשות, כדי להכיר מקרוב את מי שהיה כוכב מוזיקלי בילדותו בבאר שבע, בענווה של משפחת סבח המוכשרת והמוכרת בעיר, כדי להכיר עוד נתח מעולמו. המסקנה: הגראמי מרגש אותם, אבל הם לא עושים מהגלאם כזה ביג דיל. מה שיותר חשוב להם זה ליצור ושאנחנו נהנה מהמוזיקה שלהם. ויש במה להתגאות.

צילום: פרטי

איך חגגתם את ההודעה הדרמתית בחייכם?

שרלי:  "חגגנו עם המשפחות שלנו, עשינו לחיים וזה הכי בסדר מבחינתי, מספיק. זאת רק מועמדות וזו זכות להיכנס לתוך הרשימה. זה  מרגיש יפה מאוד".

יוני: "לי באופן אישי חשוב שתהייה מוזיקה ופחות מה שיהיה עם הזכייה. זה מאוד נחמד לדעת שאתה מועמד, ואני מאוד בעד, אבל מה שחשוב לי באמת שיגיעו כמה שיותר אנשים להופעה. גראמי או לא, זה בסדר ואחלה, אבל חשוב לי לגעת באנשים. בניסיון החיים שלי, הרגעים הגדולים בחיים הם כשאתה מרגיש מעוצב וגורר אחריך קהל ששומע ואוהב את המוזיקה שלך ומצליח לתקשר איתך. שאנשים מתרגשים מהמוזיקה שלך".

מסתבר ששלישיית המוזיקאים המנצחת התחברו בתקופת הקורונה טיים, כשנוצר חיבור ספונטני וקוסמי שהוליד אלבום באופן מהיר כשכל אחד מביא את הטאץ' הייחודי והמקורי משלו. אלבום שאתה חולם עליו ונרקם בקלות לא מובנת ברגע אחד של מפגש ובאנרגיה מדבקת. מה שנקרא: כשזה זה, זה דפנטלי זה. ויש לזה הוכחה מנצחת, שהאלבום שלהם מוכרז כמועמד לפרס הגראמי היוקרתי והנחשב "זה היה מקרי כמו נס" שיתף שרלי בחיוך אופייני "קובי פנה אליי בפייסבוק וסיפר שהוא מוזיקאי שחי בארצות הברית, סיפר לי שהוא מגיע לארץ והציע שנעשה דיסק יחד. משם הכל התחיל. יוני הצטרף, עשינו בסף הכל שתיים שלוש חזרות, הקלטנו דיסק בשעה וחצי ומפה התגלגל הלאה. קובי הוא ישראלי אמריקאי פסנתקרן גאון שחי בניו יורק והוא נמצא בחופשת מולדת, ותוך חמישה ימים סגרנו הופעה שבה נאפשר לקהל לחוות את עצמנו. הופעה ראשונה. וכמובן איתנו גם יוני הענק"

מה מיוחד בכם?

יוני:  "באופן אישי, לי ולקובי יש ניסיון של מפגשים מוזיקליים, וברגע ששרלי הצטרף הייתה הבנה מעבר למילים עם הרגשה אנרגטית שזוכים לה ברגע. בחזרות גילינו שאנחנו לא צריכים לדבר הרבה, כי יש לנו בסיס טוב וזה קורה. זה רגע שאי אפשר לבנות, כי זה קרה באותו מפגש ברגע אחד שבו ניגנו"

 שרלי: "זה מפגש של נשמות חופשיות. לא עברנו תהליך של הפקה או חישבנו מה נעשה לפני מה - המוזיקה מובילה את הכל. וכל האנרגיות עשו רק טוב".

 קובי: "מחזק את מה ששרלי אמר. לפני ההקלטה יוני אמר שצריך לעשות שלושה ארבעה קטעים שייצאו ממש טוב ואפשר להבין את זה, כי זה דבר אנושי לתכנן. הגענו לסטודיו והמוזיקה פשוט זרמה, הרגשנו שהיא שלטה בנו במקום שאנחנו נשלוט בה. המוזיקה השתמשה בנו. זה הרגיש גם באלבום שלנו, כי יש בו משהו מיוחד בגלל שיש לו חיים משלו. כאילו לא ציפית לדחוף אותו ואנשים מגיבים".

 מתי ייצא האלבום השני?

 "רגע רגע,  צריך למצוא עוד שעה וחצי נוספות (צוחקים)"

בואו נכיר: שרלי גדל ונולד בבאר שבע עם כישרון בלב ובידיים.  אפשר לתאר אותו כזמר, כותב ומלחין שתמיד היה הכוכב של הבית ושל בית הספר היסוד ואף בתיכון, שמנגן בגיטרה ועד נגינתו בעוד. בגיל 13 לערך התחילה החיבה שלו לעולם המוזיקה כשניגן בגיטרה בשכונה עם שאול עובדיה, אבי איילת ואלכס פולק "מבחינתי הם היו המנטורים שלי" שיתף "בדרכם למדתי לנגן בעיר, זה היה סגנון הלימודים בבאר שבע".

משם הדרך היתה קצרה כדי שיכירו בכישרון שלו, וזו הסיבה שכבר 17 שנה הוא מנגן יחד ומלווה את הזמר שם טוב לוי ("עכשיו פחות בגלל הקורונה, אבל יחד הפקנו שלושה אלבומים, שירים ושתופי פעולה - הרבה דברים נפלאים") הופיע עם דוד דאור, ארקדי דוכין, כתב מוסיקה לתיאטרון ונחשף להרבה מוזיקאים "כתבתי הרבה שירים וחלקם גנזתי" שיתף שרלי "ובשנה אחרונה הלחנתי, הוצאתי דיסק עם שני הבנים שלי שהם גיטריסטיים מופלאים. דיסק שיצא בשנת 2020 ונקרא "סבח'ס- גשר המיתרים", בו מנגן הבן הבכור אילן דור והצעיר יאיר, שניהם נגנים נהדרים וזהו שיתוף פעולה מהגדולים בחיי."

צילום: פרטי

איזה סגנון  הדיסק?

"זו מוזיקה שהלחנתי לאורך השנים שנשענת על יסודות מוסיקה הערבית ובכלל כל הדברים שאני אוהב במוזיקה, כל תחנה מוזיקלית שביקרתי בה, שספגת ממנה את הכל - מורגש לתוך המוזיקה שיצרנו. הם מאוד מיוחדים, המוזיקה שלהם מאוד מיוחדת ששייכת להם. טביעת אצבע מאוד מיוחדת במה שהם עושים. שלושתנו מנגנים קטע שנקרא לייק פאדר לייק סאן, שאילן הלחין והוא נכנס לאלבום מאוד יפה"

 אז לשרלי ולאשתו רונית יש שלושה ילדים: אילן הבכור, שיר שהיא תזונאית ומנהלת פרויקטים בהייטק, יאיר הצעיר שהשתחרר מהצבא לאחרונה וכיום הוא עובד בסוג של הייטק. כולם מתגוררים בתל אביב, אבל השורשים האמיתיים מגיעים מהשכונה בבאר שבע בה גדל שרלי.

בין תפקידיו הרבים בתיאטרון הקאמרי אפשר לשים דגש מחמיא על הצגות מובחרות כמו ”ענבי זעם", "קפריסין", "תיקון חצות", ועוד. הוא חבר להקת קדים (שהשתתפה בהקלטת המוסיקה ב"סליחות") ויש לציין, שהמוזיקה אותה הלחין להצגה "סליחות", הינה עבודתו הראשונה בתיאטרון הרפרטואר. "אני כבר שנתיים לא בקאמרי" סיפר בראיון "הייתי מתפרנס כמנהל במה וכתבתי להצגות כמו סליחות של חנה אזולאי הספרי ובבמויו של שמוליק אזולאי הספרי, כתבתי ל'רב קמע", שזו גם הצגה של שמוליק, הצגה שלאגרית במיוחד שנולד ממנו אלבום. וגם אצלכם ברדיו דרום היו משמיעים בימי שישי בתוכנית לפני השבת. כיף לשמוע חגיגה של הצגה לקהל של מאזינים"

בחו"ל הופעת?

 "בטח, היינו בתורים באירופה, באסיה, יפן, סין, קוריאה, כל מיני".

 ואחד כמוך צריך להיות היום מפורסם בינלאומי עוד לפני שכולם קראו על הגראמי

 צילום: פרטי

 "אני לא עושה מוזיקה כדי להיות מתוקשר, כי אנחנו אוהבים מוזיקה ורוצים להתפתח מתוכה וליצור עניין. מה שחשוב במקצוע זה להמציא את עצמך ללייצר את עצמך, מאשר להתעסק בשטויות."

 כל החיים חלמת גראמי?

"תשמעי, זה מאוד מפתיע ועד עכשיו אני לא יודע איך מתייחסים לעניין הזה. אני צלע מתוך שלושה אנשים וזה חימם לנו את הלב. מרומם את הנפש שזה מגיע למקומות כאלה. האמת שהדיסק כבר זכה לפני באיזה פרס ב'גלובל מיוזיקל וורד', שזה גם מעניין ומחמם את הלב. עושה טוב ויש פה אחלה חבר'ה, יוני וקובי, שהמפגש בחיינו מרגיש שנקשרו בו כל החוטים כדי להוציא מרבד מושלם".

מה החלום שלך?

"החלום? אנחנו כל הזמן מגשימים חלומות. מה החלום של כל מוזיקאי? אני חושב שכל מוזיקאי שעולה לבמה, לא משנה כמה פעמים, הוא מגשים את החלום שלו. מבחינת להגשים את המוזיקה, זה לשבת בבית ולייצר מוזיקה. זאת התכלית. לשבת ולהרגיש שאתה מתפתח"

צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('dd786368-7fbd-4d1e-ad0b-362a345b8d83','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה