הפעימה השנייה של הרפורמה בתחבורה הציבורית בעיר יוצאת לדרך- המדריך המלא

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d274c631-709c-471b-a119-55c0cc424b3d','/dyncontent/2022/9/29/6d85e308-fcfa-410d-ae1c-105b97c61e18.jpg',15320,'מכללת השף אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('d274c631-709c-471b-a119-55c0cc424b3d','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

שישה חודשים לאחר שהחלה הרפורמה בתחבורה הציבורית בבאר שבע, נכנסת בשבוע הבא לתוקפה הפעימה השנייה בסדרת השינויים, שמטרתם להביא לשיפור השירות בעיר. כל השינויים והעדכונים- בכתבה הבאה

בשבוע הבא, 2.6.17, תיכנס לתוקפה הפעימה שנייה של חברת התחבורה הציבורית החדשה בעיר, "דן באר שבע", הפועלת בעיר כחצי שנה בלבד. השינוי, שהיה אמור להיכנס עוד בחודש מרץ האחרון, נדחה בשלושה חודשים והוא עתיד להביא איתו שינויים רבים במסלולי הקווים בעיר, במטרה לקצר את משך הנסיעות, לחבר שמונה נקודות מרכזיות בעיר, להגביר את תדירות הקווים ולשפר את רמת הדיוק והאמינות שלהם.

-

כבר מהיום (26.5.117) יפעל מערך שירות מתוגבר שיסייע לנוסעים להכיר ולהסתגל לשינויים. מערך השירות כולל עשרות דיילים שיוצבו בתחנות ברחבי העיר לאורך כל שעות היום, במטרה לסייע לעשרות אלפי התושבים הבאר שבעים שעושים שימוש בתחבורה הציבורית בעיר מדי יום. כמו כן, החל מהיום ובשבועות הקרובים גם שירות המוקד הטלפוני של החברה יתוגבר במוקדנים נוספים וחוברות מידע יופצו בכל הבתים בעיר.

לפי חברת "דן באר שבע", מודל התחבורה הציבורית הנוכחי, אותו ניתן לדמות למודל "פרח", מהווה דגם ישן של חשיבה, בה התחנה המרכזית היא מרכז העיר, בה מרוכזת רוב התחבורה הציבורית, ומכאן שלא פעם נאלצים התושבים לנסוע עד התחנה המרכזית בשביל להחליף קו שמגיע ליעדם. מעבר לחוסר היעילות של השיטה, היא גם גורמת לאי דיוקים בלוחות הזמנים, מה שיוצר כעס רב אצל התושבים.

במודל החדש, שייכנס לתוקפו בשבוע הבא, לא יהיה יותר צורך בקווים סיבוביים, על כן ניתן לדמות אותו למודל "רשת"- במעטפת העיר יהיו שמונה תחנות קצה, וביניהן נוסעים הקווים באופן תדיר, תוך שהם עוברים בשכונות, במרכזים המסחריים וכו'. משמעות הדבר היא שקווי האוטובוס מצטלבים אלו באלו בחלק מן התחנות, והנוסעים יכולים לעבור בין קווים ביעילות ולקצר את מסלולי הנסיעה ואינם צריכים לנסוע בכל מסלול הקו הסיבובי.

שינוי מבורך נוסף שנכנס לאחרונה בתחבורה הציבורית בבאר שבע, מטרתו גם לחסוך לכם כסף, בכך שהמודל החדש תומך "מעבר חופשי". כלומר, לקוחות המשלמים על נסיעה ברב-קו רשאים לעבור בין אוטובוס בטווח 90 דקות ללא כל עלות נוספת מעבר לעלות הכרטיס הנסיעה הראשונה.

עיקריי השינויים:

  • קו 2- הארכת המסלול לפארק הייטק ושיפור התדירות

  • קו 2א'- הגעה לבית הלוחם

  • קו 3- נסיעה בשני הכיוונים בשכונה ו', ביטול נסיעה ברחוב אלפסי, קו 18 יכנס לרחוב זה במקומו, נסיעה דרך הרחובות מבצע יואב ומצדה

  • קו 3א'- הדעה לעמק שרה ללא מעבר בעיר העתיקה

  • קו 4- קישור השכונות רמות האנדרטה ורמות ד' ליעדים מרכזיים בעיר (ללא מעבר בשכונה ג')

  • קו 4א'- הגעה לתיכון מקיף ז'

  • קו 5- קישור השכונות נווה זאב ודרום לתחנה המרכזית, קופ"ח ג', שכונה ג', ביה"ח סורוקה והאוניברסיטה. בנוסף, הגעה לבית העלמין החדש ושינוי במסלול בתוך שכונה ג' (קו 4 מבצע את המסלול)

  • קו 6- נסיעה לתחנה המרכזית דרך העיר העתיקה

  • קו 6א'- הגעה לעמק שרה, הגעה מהירה לתחנה המרכזית ללא מעבר בעיר העתיקה

  • קו 7- קישור בין אצטדיון טרנר, שכונה ד', ביה"ח סורוקה, התחנה המרכזית, שכונת נווה זאב ובית העלמין החדש

  • קו 8- קישור בין אצטדיון טרנר, מרכז אורן, ומזרח שכונה ד' לאוניברסיטה, לביה"ח סורוקה, לתחנה המרכזית, שכונה ט', גראנד קניות ושכונה י"א

  • קו 9- שיפור תדירות

  • קו 9א'- מסלול קצר יותר (ללא מעבר בעיר העתיקה)

  • קו 11- הגעה מהירה משכונת נחל עשן לביג, מחליף את קו 21 שבוטל- מסלול זהה בקטע שמנחל עשן ועד רסקו

  • קו 12א'- קו מהיר- פעיל גם בשעות אחר הצהריים (לכיוון אצטדיון טרנר) ואינו נכנס לעיר העתיקה

  • קו 13- הגעה לגראנד קניון, שכונה ט', תחנה מרכזית, קופ"ח ג', ביג ובית העלמין

  • קו 14- ביטול עצירה בתחנה המרכזית, הגעה לרכבת צפון

  • קו 18- שיפור תדירות הקו, הגעה לרחובות אלפסי, יעלים ושדרות סוקולוב

  • קו 22- הגעת הקו לאצטדיון טרנר, הגעה לתחנה המרכזית דרך שדרות רגר והעיר העתיקה

  • קו 23- מחליף את קו 40 (מבוטל), הגעה מהירה משכונת רמות הרכס למרכז אורן, ביה"ח סורוקה והתחנה המרכזית

  • קו 24- שיפור משמעותי של תדירות הקו

  • קו 25- איחוד המסלול עם קו המסלול 26 (מבוטל), הגעה לבית העלמין החדש, שיפור תדירות הקו וקישור שכונות ד', ו', י"א ונווה זאב לגראנד קניון

  • קו 26- בוטל!

  • קו 34- שיפור משמעותי בתדירות הקו, קישור כל שכונות רמות אלו לאלו, הגעה לרכבת צפון ולביג

  • קו 40- בוטל!

  • קו 112- קישור בין שכונות נחל עשן, ו' ו-י"א לדרך מצדה, ביה"ח סורוקה, תחנה מרכזית, מרכז הקניות "מול 7" והישפרו פלאנט. בנוסף, תהיה הגעה לפארק נחל באר שבע רק בהופעות (יש להתעדכן בפרסומים בהתאם).

-

יורי ברונשטיין, מנכ"ל דן באר שבע: "לאחר יותר מחצי שנה של פעילות, דן באר שבע גאה לעמוד בראש טבלת הביצועים של משרד התחבורה, ולספק תחבורה ציבורית מתקדמת לכ-80,000 נוסעים מדי יום".


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c96d7d10-937c-44aa-b2e8-c3f529901598','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('c96d7d10-937c-44aa-b2e8-c3f529901598','/dyncontent/2024/12/15/9d8d2386-821e-41e6-8d2c-0cea317f3fe9.jpg',18362,'קפאסה 0924 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה