סיוט באוטובוס מבאר שבע לערד: " 'זוז ממני, אני אכסח אותך!'

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('70354d84-0631-4ea8-96ee-a4729aa7c0a7','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('70354d84-0631-4ea8-96ee-a4729aa7c0a7','/dyncontent/2022/9/29/6d85e308-fcfa-410d-ae1c-105b97c61e18.jpg',15320,'מכללת השף אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

תושבת באר שבע המתינה שעתיים וחצי בתחנת האוטובוס, וגם שיחותיה למוקד השירות לא הניבו תוצאות "התקשרנו כמה פעמים והאוטובוס לא מגיע. זה פשוט ביזיון" וגם: האזינו לתקרית האלימה במהלך השיחה למוקד השירות

"מהשעה 19:00 ועד 21:30 בערב חיכיתי בתחנת האוטובוס" כך מספרת עינת (שם בדוי), תושבת העיר באר שבע שהמתינה אמש במשך שעתיים וחצי לקו 388 מבאר שבע לערד "על המסך בתחנה לא מצוין על שום שינויים, גם לא באפליקציה".

 "שעתיים וחצי חיכיתי בתחנה". צילום: פרטי

אחרי המתנה של יותר משעה וחצי, התקשרה עינת למוקד השירות של חברת מטרופולין "אמרו לנו שיגיע אוטובוס ב21:15, והוא הגיע בסוף רק ב21:30! בזמן הזה כבר חיכו בערך 150 אנשים בתחנה". אך גם שהגיע האוטובוס, לא היה מדובר בישועה "אנשים התחילו להידחף ולריב, תינוקות נמחצו, זקנות נמחצו" תיארה עינת. "רק באתר שלהם היה מצוין בצד על השינויים, איך מבוגרים אמורים לדעת? מי שלא מחובר לאינטרנט לא מגיע לו לדעת מתי האוטובוס מגיע?".

איך אנשים אמורים לדעת שיש שינויים אם לא מופיע? צילום מסך

עינת, זועמת ומתוסכלת, צלצלה מספר פעמים למוקד שירות הלקוחות של חברת מטרופולין. באחת השיחות למוקד השירות נשמעים ברקע קולות המריבות בין הנוסעים שהמתינו שעות לאוטובוס "זוז ממני! אני אכסח אותך!" נשמעת אחת הנוסעות ברקע, בהמתנה שהפכה לנסיעה מהגיהנום.

מחברת "מטרופולין" נמסר בתגובה: "כמדי שנה, מושפע ענף התחבורה הציבורית מחגי המגזר המוסלמי, שכן מחסור בנהגים ניכר בכל הארץ. השבוע חל חג העיד אל אדחא, ובעקבותיו נוצרו שינויים ושיבושים במפת התחבורה הציבורית הארצית. הודעות אודות השינויים הצפויים יצאו מבעוד מועד באמצעי התקשורת, ובמקביל נערכה מטרופולין עם מוקד טלפוני מתוגבר למתן מענה לנוסעים בזמן אמת, שכן השינויים התרחשו באופן דינאמי ותדיר. אנו מצרים על אי הנוחות שנגרמה לנוסעים, ובטוחים כי עם סיום החג תחזור המערכת לסדרה".

התחבורה הציבורית בישראל משותקת

לא מדובר רק בחברת מטרופולין, תלונות בנושא התקבלו גם בגין תדירות האוטובוסים בחברת "דן באר שבע", כפי שתיארה אמש תושבת העיר וכתבה בפייסבוק "משעה 20:55 עמדתי בתחנה של קו 5 בנווה זאב לתחנה המרכזית, 50 דקות חיכיתי ובסוף לקחתי מונית" כתבה. "בטבלה היה כתוב שהאוטובוס יגיע עוד 6 דקות, אחר כך 25 דקות, אבל לא היה".

ב"דן באר שבע" מסרו בתגובה כי הופצה הודעה באתר החברה "ע"פ אישור והנחיית משרד התחבורה. בעקבות חג הקורבן אשר יחול בימים שלישי - חמישי, בין התאריכים 21-23/08, ישתנו לוחות הזמנים של קווי התחבורה הציבורית בעיר. לתשומת לבכם השינויים כוללים בין היתר: ביטול קו 112, קו 32 יופעל לאחר השעה 18:00 בתדירות של 40 דקות לשני הכיוונים. התעדכנו באתר האינטרנט ובמוקד הטלפוני 3527*". 

לא מדובר במקריות, אלא תופעה חוזרת בכל שנה בתחבורה הציבורית, בתקופת החגים המוסלמים. בשל החג, יוצאים המוסלמים לחופשה, כמו יהודים בחגינו שלנו, מה שמפחית באופן ניכר את כמות הנהגים בשטח, וכיו"ב את תדירות הקווים.

התחבורה הציבורית משותקת. צילום: שרון טל

חברות התחבורה הציבורית, "דן באר שבע" ו"מטרופולין" הודיעו באתרי האינטרנט שלהן ובעמודי הפייסבוק, על כך שצפויים שינויים בתדירויות הקווים בשל חג העיד אל אתחא, אך שינויים אלו, שלא מופיעים באפליקציות הנסיעות ולא על הלוח בתחנה, גורמים לחוסר נעימות רבה בקרב הנוסעים, שנאלצים להשתמש בתחבורה הציבורית ללא ידיעה מתי זו תגיע, אם בכלל.

לא רחוק היום בו גם בבאר שבע רוב ההתניידות תיעשה בתחבורה ציבורית דרך אוטובוסים או רכבת קלה. אך כאשר מצפים מנוסעים כה רבים לוותר על הרכב הפרטי לטובת תחבורה ציבורית, יש לקחת בחשבון שבלא מעט ימים בשנה ישנם שיבושים בתחבורה הציבורית, בין אם בשל חגים יהודים ומוסלמים, בשל שביתות ומחאות של העובדים, או בשל עבודות תחזוק, שיפוצים ותשתיות.

אוזלת יד בטיפול בתחבורה הציבורית בישראל, ונוסעי התחבורה הציבורית נאלצים לספוג כל פעם מחדש. הגיע הזמן לפתרון. צילום: שרון טל

המושפעים מכך באופן ישיר הם נוסעי התחבורה הציבורית שנאלצים להידחק ולסבול בדרכם למחוז חפצם. מן הראוי שנוסעי התחבורה הציבורית, לא יהיו אלו שישלמו מחיר כפול, גם את מחיר הנסיעה - הכלכלי והנפשי, וגם את מחיר אוזלת היד של המדינה, שמעדיפה למנוע עבודות על גשר בשבת ולפגוע בציבור הנוסעים והנהגים, במקום לטפל כראוי בסוגיית התחבורה הציבורית בישראל.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6917e009-673d-45a2-9663-2cf37a3a67c5','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה