קריאה למשרד התחבורה: השקיעו 100 מיליון ש"ח בכבישי הדרום, ומנעו את ההרוג הבא
22.12.22 / 14:30
ראש מכון ריפמן במכתב חריף לראשי משרד התחבורה - העבירו 100 מיליון ש"ח לטיפול בהחזרת השפיות לכבישי הדרום כפי שאתם נוהגים בערי המפרץ
בעקבות מקרים רבים של קטל בכבישי הדרום שהולך ומתגבר בחודשים האחרונים, שיגר חגי רזניק, ראש מכון ריפמן שהוקם על ידי בדואים ויהודים בנגב - מכתב חריף למנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק ולראשי המשרד.
במכתב, טוען רזניק כי במסגרת קול קורא שהוציא המשרד באמצעות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הועברו לאשכול המפרץ עשרות מליונים לקידום בטיחות דרך אשכול רשויות. בנוסף לכך, דורש רזניק להכניס את תכנית 11 הנקודות להחזרת השפיות לכבישי הדרום שגיבש המכון ולצד פעימה שניה של 100 מליון שקל שתוקצה לאשכולות האזוריים שהוקמו בנגב.
התכנית מבוססת על שילוב של הגברת אכיפה וענישה לצד בינוי של מערכות הסברה, חינוך ותשתיות טכנולוגיות. ברקע לדברים מקרים רבים של תאונות קשות בנגב כשרק בשבועות האחרונים התרחשו מספר תאונות קטלניות וטראגיות ביותר.
אז מה בעצם מציעה תכנית 11 הנקודות?
התכנית השאפנתית, שנכתבה לאחרונה עוסקת בארבעה מישורים עיקריים, בהם - חינוך, הסברה, תשתיות ואכיפה. בכל הקשור לחינוך, מציעה התכנית: התאמות תכניות הלימוד הן במערכי שיעורי הנהיגה והן במערכי בית הספר תוך בחינת תמריצים/תנאים להגדלת מודעות ובנוסף עדכון והתאמת התכנים בקורס נהיגה מונעת, יצירת פעולה אזורית במסגרת מערכים לא פורמאליים ושימוש ניידות הסברה, הקמת מסלולי הדגמה, כולל כניסה לבתי אב.
מבחינת הסברה, מציע המכון להוציא לפוכל קמפיין לאומי בדגש על רשתות חברתיות רלוונטיות המגובה במערך שגרירים. בנוסף לכך, רתימת סוכני שינוי – אנשי דת, ראשי משפחות, צעירים מובלי דעת קהל ולבסוף גם יצירת קמפיין חוצות בערבית ברשויות מקומיות, בדרכים בין עירוניות, באפליקציות רלוונטיות. במכון לא מתעלמים גם מנושא התשתיות, שמצבו בדרום הינו בכי רע. התכנית הרחבה מציעה השקעה בתשתית – הפרדות כבישים, יצירת מעברים עליים/תחתיים, שוליים, הכנסת אמצעי בטיחות. בנוסף, גם החדרת אמצעים טכנולוגיים מסייעי אכיפה- רחפנים, הגדלת מערך צילום ותגובה מיידית ככל הניתן.
בתוך כך, שמה התכנית דגש רב על נושא האכיפה. כאן, מציע המכון לחתור להגדלת סד"כ קבוע למתנ"א בדרגש על כבישי הדרום, לרבות הגדלת פריסת כוחות בעומק השטח ובשעות לא שגרתיות בדרכים עירוניות ובינעירוניות., רתימת כוח משטרתי מתנדב (סיירת תנועה) מתוך החברה הבדואית בפריסה מקומית ואזורית. בנוסף, גם הגדלת יכולת החילוט של רכב מנועי בעבירות תנועה חוזרות והחמרת חקיקה והגברת ענישה בעבירות מסכנות חיים – יצירת מדרג משנה מערך הרתעה, החמרת סנקציות לנהגים צעירים.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]