סערה באוניברסיטת בן גוריון: שיעור שעסק בשיח ג'ראח יצא משליטה

$(function(){setImageBanner('af95550b-cf79-4956-ae79-254385e54900','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

במהלך פאנל שהתקיים בשעות האחרונות באוניברסיטת בן גוריון, תושב ערבי משכונת שיח ג'ראח מירושלים ששימש כדובר בפאנל התבטא באופן שהכעיס את הסטודנטים וגרם לסערה בשיעור. הסטודנטים הזועמים: "הוא השתמש במילה שהידים, יצא כנגד 'טרור יהודי' וציין שבשכונה היהודית מתגוררים אנשים אלימים ומסוכנים". "הפאנל לא היה מאוזן, הביאו רק דוברים מצד אחד של המפה הפוליטית". "אנחנו לא מוכנים שיאלצו אותנו להקשיב לדברים האלה".

תמונה לא נבחרה

יומיים בלבד לאחר סערת הדגלים בבן גוריון: עוד סערה, הפעם בשיעור בזום, במהלכו התקיים פאנל שעסק בשייח ג'ראח. הסיבה לסערה הייתה התנסחותו של אחד הדוברים בפאנל, תושב ערבי ופעיל שכונתי משיח ג'ראח, שמשפחתו נמצאת בסכנת פינוי, שהכעיס את הסטודנטים עם אמירותיו בעודו לובש חולצה ועליה הכיתוב FREE PALESTINE: "הוא השתמש במילה שהידים, יצא כנגד 'טרור יהודי' וציין שבשכונה היהודית מתגוררים אנשים אלימים ומסוכנים". "הוא אמר את המילה כיבוש ואנשים תקפו אותו על זה, זה גרם לו לצאת מאיזון ואז הוא אמר שנמאס לו שאנחנו גורמים לזה שיש הרבה שהידים". 

גם שאר הדוברים, על פי עדויות הסטודנטים, הציגו רק צד אחד של הסכסוך על שייח ג'ראח במהלך הפאנל. הסטודנטים הזועמים: "היה יותר קל לשבת ולהקשיב להרצאות האלה אם היו אורחים מכל הגוונים הפוליטיים. די ברור שלאורחים יש פחות או יותר אותה דעה פוליטית". "תביא את תנועת רגבים או את אם תרצו, או כל תנועה שנמצאת בדעה הנגדית, לא צריך שהם יהיו באותו פאנל כדי שיהיה דיון לעניין אבל לפחות נשמע שני צדדים".

עוד סטודנט שנכח בשיעור מספר על תחושותיו האישיות: "אני באתי מאוד פתוח לשיעור הזה, רציתי לשמוע את הצד השני. הפריע לי בשיעור עצמו שלא הייתה לנו האפשרות לדבר, זה נדחק לסוף השיעור ולא נותר זמן. אני פחות חושב שצריך איזון, אבל אני מאמין שצריך לאפשר לנו להגיד את דעתנו ולא לתת במה רק לצד אחד". 

כזכור, ביום ראשון האחרון צולם סרטון שבו נראה סטודנט מסורב להיכנס לשטחי האוניברסיטה כשהוא נושא את דגל ישראל, זאת לאחר שביום חמישי שקדם לו נעצרה סטודנטית מבן גוריון בחשד להסתה לטרור ברשתות החברתיות. בצל אירועים אלו ואי הגינוי של האוניברסיטה למעשיה של הסטודנטית שנעצרה, הרוחות בקרב הסטודנטים סוערות.

יו״ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אלחנן פלהיימר: 

״בימים האחרונים חזינו באירועים חמורים במספר מוסדות אקדמים וקמפוסים שכללו שיח לא הולם, הסתה ואלימות כלפי סטודנטים וסטודנטיות.
במסגרת אותם אירועים הגיעו אלינו מספר מקרים בהם סטודנטים.ות לא הורשו להכניס דגלי ישראל לקמפוסים ואף חששו להניף אותם. חופש הביטוי הוא ערך עליון, אך לא נסכים למצב בו מנסים לקחת אותו למחוזות הללו וכשחוצים קווים אדומים. החופש להניף דגלי ישראל ולהכניסם לקמפוסים הוא זכות בסיסית וכשאירועים מהסוג הזה מתרחשים עלינו לגנותם ולצאת נגדם באופן נחרץ״.

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה למקרה:

"ברור כי הדברים שנאמרו ע"י דוברי הפאנל נאמרו על דעתם בלבד ואינם מייצגים את האוניברסיטה. עם זאת חשוב לציין שלב העשיה באוניברסיטה תלוי בחופש אקדמי המאפשר הבעת מגוון דעות. בקורס המדובר המרצה מביא מדי פעם פאנל אורחים, על מנת לאתגר את הסטודנטים ע"י דעות אשר אינן מקבלות במה בשיח הציבורי ומציבות מול הסטודנטים התמודדות עם ביקורת וזווית ראיה שונה. התמודדויות מעין אלה מחדדות את יכולת החקר, הביקורתיות וההבנה האינטלקטואלית של הסטודנטים שלנו, יכולות המאפיינות את בוגרי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.''

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2aad7d79-8515-41ed-aa1d-0b7d8d258e6b','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה