סורוקה במקום הראשון בישראל בחוויית המטופל לשנת 2024

$(function(){setImageBanner('b7677316-bcb3-4632-81fd-0a9a1517b232','/dyncontent/2025/10/21/f9963a8e-dc60-4bf5-aeef-427c125cafe1.jpg',20148,'נטו ספיר 0925 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

למרות שנה קשה תחת אש וטיפול באלפי פצועים, סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית הוכתר על ידי משרד הבריאות כבית החולים בעל שביעות הרצון הגבוהה ביותר מקרב המטופלים. 86% מהמאושפזים העידו: "הרגשנו בידיים טובות".

ד״ר דן שוורצפוקס והצוות הרפואי. צילום: דוברות סורוקהמשרד הבריאות פרסם את תוצאות הסקר הלאומי לחוויית המטופל באשפוז לשנת 2024 – וסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית מוביל את הדירוג הארצי בין מרכזי העל בישראל. הסקר, שנערך בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל, בדק כיצד חוו המטופלים את האשפוז בבתי החולים ברחבי הארץ בתקופה שבה מערכת הבריאות עמדה בעומס חסר תקדים, תוך טיפול באלפי פצועים מהחזית והעורף.

בין נובמבר 2024 למרץ 2025 השתתפו בסקר מעל 11,500 מטופלים. הם התבקשו לדרג את שביעות רצונם ממגוון היבטים – יחס אישי, מקצועיות הצוותים, אמון, טיפול בכאב, מידע לפני השחרור ועוד. הציון הארצי הממוצע עמד על 82%, אך סורוקה הצטיין עם תוצאות גבוהות במיוחד במדדי אמון, יחס אישי ומקצועיות.

נתונים שמספרים סיפור של אמון

סורוקה בלט במיוחד במדדים הבאים:

  • "בידיים טובות" – 86% מהמטופלים דיווחו כי חשו ביטחון מלא בטיפול שקיבלו.

  • "יחס אישי" – 84% מהמטופלים העידו על יחס אנושי, חומל ואישי מהצוותים.

  • "התייחסות לכאב" – שביעות רצון גבוהה מהרגישות וההתאמה לטיפול.

  • "מידע והנחיות לשחרור" – שביעות רצון גבוהה מהשקיפות ומההסברים שניתנו למטופלים ולבני משפחותיהם.

אפרת הרוש, מנהלת השירות וחוויית המטופל בסורוקה, אמרה כי מאחורי הנתונים עומד סיפור אנושי של מסירות: "התוצאה הזו היא לא רק מספר – היא משקפת את הלב הפועם של סורוקה. הצוותים שלנו רואים את האדם שמאחורי כל מטופל, גם כשהעומס גדול והאתגרים עצומים. זו גאווה גדולה לראות שחוויית המטופלים קיבלה ביטוי משמעותי כל כך בסקר, במיוחד בתקופה שבה נדרשנו לגלות חוזק, רגישות ואנושיות יוצאת דופן."

פרופ' שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי, התייחס להישג הלאומי ואמר: "אלפי עובדות ועובדי סורוקה הם שחקני נשמה אמיתיים – הם מעניקים טיפול רפואי מהשורה הראשונה לצד שירות אנושי ורגיש. ההישג נרשם בתקופה הקשה והמורכבת ביותר בתולדות בית החולים והנגב, כשהצוותים עבדו סביב השעון, גם תחת אש. למרות הכול, המשיכו להעניק טיפול באותה מחויבות אנושית עמוקה ובמקצועיות שאין לה תחליף. התוצאה הזו היא עדות חיה לרוח סורוקה."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a459a4d8-74c7-4a40-969c-1cce72efe8bf','/dyncontent/2025/11/30/ed6644f2-80bc-4005-9044-7e78f9badcd7.jpg',20500,'אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה