חורף מסוכן: למעלה מ-200 אנשים נפגעו בתאונות דרכים בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('c65ee353-bbd3-4f06-bbac-13f21bb5dcc5','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

בעשור האחרון במהלך החורף נפגעו בתאונות דרכים בתחומי באר שבע, 202 בני אדם, מתוכם 12 נפצעו קשה ושלושה נהרגו. במיוחד לתחילת החורף הנוכחי הבאנו לכם כמה עצות מצילות חיים מעמותת אור ירוק

בשבועות האחרונים הרגשנו היטב שהחורף התחיל לתת אותותיו וגשמים החלו לרדת ברחבי הארץ. הגשמים הללו מותירים אחריהם כבישים רטובים וחלקים, לעתים מתכסות הדרכים בשכבה חלקה במיוחד של בוץ וכך נשאר הכביש למשך מספר ימים. מצב זה בו הכבישים חלקים לאחר הגשמים, מגביר באופן משמעותי את הסיכון לתאונות דרכים בעקבות החלקת כלי הרכב ובכך מסכן את חיי הנוסעים. 

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בעשור האחרון (2009-2018) נפגעו מעל 14 אלף בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים ברחבי הארץ, מתוכם 231 בני אדם נהרגו, 23 בני אדם מדי שנה בממוצע וכן 960 בני אדם נפצעו באורח קשה.  

על פי הנתונים, כמחצית מהנפגעים בתאונות דרכים בכבישים רטובים ובוציים נפגעים דווקא בתוך תחומי הערים והישובים. זאת כאשר בבאר שבע נפגעו בעשור האחרון (2009-2018), בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 202 בני אדם, שלושה מתוכם נהרגו ו-12 נפצעו באורח קשה. 

צילום: אור ירוק

בעמותת אור ירוק יסבירים: אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים בין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד משפיע על הדרכים כמו "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה רבה יותר. טיפות של שמן ואבק יחד עם טיפות הגשם, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיגי על פני הכביש.

אחת הדרכים להקטין את הסיכון להחלקה היא באמצעות שימוש באספלט מחורץ, שהפך כבר לסטנדרט בהולנד למשל. סוג אספלט זה מאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה ואף גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר גם כשגשום.

בכדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, על הנהג להוריד את מהירות הנסיעה ולהתאימה לתנאי הדרך. כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שמלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת. בנוסף יש להקפיד לנסוע לאט יותר ובהילוך נמוך לפני כניסה לשלוליות כיוון שמתחת לשלולית עשויים להיות בורות בלתי צפויים.

בשנה שעברה נפגעו בנתניה 178 בני אדם בחורף

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכבישים רטובים צריך לנהוג באופן שונה, הנהגים נדרשים להוריד את הרגל מהגז ולהיות ערניים לתנאי הדרך המשתנים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ביחד עם הרשויות המקומיות חייבים לוודא כי תשתית הכבישים היא כזו שלא תסכן את הנהגים ולא יצטברו בה בוץ או עפר. יש לפתוח את תעלות הניקוז ולהשתמש בצבע כביש שאינו גורם לרוכבי האופנועים להחליק. בנוסף יש לנקות את הכבישים מלכלוך שעשוי להיהפך לבוץ עם בוא הגשם. התיקונים הבסיסיים הללו יכולים לצמצם את מספר הנפגעים והתאונות באופן משמעותי ולהציל חיי אדם".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7db42ab9-7245-4a56-9a70-c78954c7f8ac','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה