אור ירוק: עליה של 75% בנוסעים ההרוגים מתאונות דרכים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('336cc4e9-e570-4eb2-95f2-26fd196e497a','/dyncontent/2022/9/29/6d85e308-fcfa-410d-ae1c-105b97c61e18.jpg',15320,'מכללת השף אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('336cc4e9-e570-4eb2-95f2-26fd196e497a','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

72 נוסעי רכב פרטי נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2019 לעומת 41 נוסעים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2018 – זינוק חד בשיעור של 75%, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. מהנתונים עולה כי 6,904 נוסעים נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2019, מהם 421 נוסעים נפצעו קשה ו-6,411 נוסעים נפצעו קל

"משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגביר את המודעות בקרב הציבור לתרומתן של מערכות הבטיחות למניעת תאונות דרכים, ובמקביל לעודד באמצעות תמריצים את התקנתן של אותן מערכות בטיחות אוטונומיות אשר מפצות על טעויות הגורם האנושי ומונעות את התאונה" אומר ארז קיטה מנכ"ל אור ירוק. 

מנתוני אור ירוק עולה כי בתחום העירוני חל זינוק של פי ארבעה יותר בנוסעים ההרוגים, כאשר 16 נוסעים בכלי רכב פרטיים נהרגו בשנת 2019 בערים לעומת ארבעה בני אדם בלבד שנהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת 2018 – פי ארבעה יותר. עוד עולה מהנתונים כי שנת 2019 הייתה הקטלנית ביותר בעשור האחרון במותם של נוסעים ברכב פרטי בתאונות דרכים בערים. 2,916 נוסעים נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2019, כאמור 16 נהרגו, 162 נוסעים נפצעו קשה ו-2,738 נפצעו קל.

בחינת נתוני ההיפגעות בעשור האחרון, עמותת אור ירוק חושפת כי 119 נוסעים נהרגו בתאונות דרכים בערים ו-37,919 נוסעים נפגעו. 

ומה באשר לנתונים בבאר שבע? בבאר שבע נפגעו 142 נוסעים ברכב פרטי בתאונות דרכים בשנת 2019. בעשור האחרון (2010-2019) נפגעו 2,016 נוסעים בתאונות דרכים בעיר. 

צילום: shutterstock אילוסטרציה

בעמותת אור ירוק מציינים: מספר הנוסעים ברכב פרטי חייב להיות כמספר המושבים שיש ברכב. ישנם מקרים שבהן מספר הנוסעים עולה על מספר חגורות הבטיחות המותקנות ברכב והסכנה להיפגעות הנוסעים עולה. כאשר נוסע איננו חגור בחגורת בטיחות הוא מסכן בראש ובראשונה את עצמו, אך גם את שאר יושבי הרכב. במקרה של תאונה או עצירת חירום הנוסע עלול לעוף באותה עוצמה שהרכב נוסע והוא עלול להיפגע מהמושבים או מהשמשה ברכב. הוא גם עלול לפגוע בעוצמה בנוסעים האחרים היושבים לידו ברכב.

כדי לצמצם את סכנת ההיפגעות של נוסעי הרכב יש לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה, גם במושב האחורי וגם אם היא נסיעה קצרה אל בית הספר אן גן הילדים. מחקרים רבים מוכיחים כי להימצאותן של מערכות בטיחות ברכב יש חשיבות רבה ומכרעת בצמצום תאונות הדרכים. 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר: "תאונות הדרכים גובות מחיר יקר מהחברה הישראלית וגם השנה, שנת קורונה וסגרים ארוכים היא שנת כישלון בבטיחות בדרכים. נוסעי כלי הרכב הפרטיים מהווים חלק מרכזי בהרוגי תאונות הדרכים וחלק מהם היו יכולים לקבל את חייהם בחזרה לו רק היו חוגרים חגורת בטיחות. כלי הרכב הפרטיים מאובזרים במערכות בטיחות מצילות חיים, אשר יכולות להציל את חיי הנוסעים ולמנוע אובדן ושכול. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגביר את המודעות בקרב הציבור לתרומתן של מערכות הבטיחות למניעת תאונות דרכים, ובמקביל לעודד באמצעות תמריצים את התקנתן של אותן מערכות בטיחות אוטונומיות אשר מפצות על טעויות הגורם האנושי ומונעות את התאונה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('23490ad9-1f04-4703-a7bb-ac82bd899dcb','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה