מערכת החינוך מציינת את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

$(function(){setImageBanner('b04ca97f-c8e1-4100-ba1f-9fda536dc0b4','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

מערכת החינוך מרכינה ראש ומתייחדת עם זכרם של 27,086 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. שר החינוך, יואב גלנט: "אנו חבים לאלו שנפלו על ביטחונה של מדינת ישראל את החוב הגדול מכולם – חוב הזיכרון. עלינו להנציחם כדי שסיפור גבורתם לא יישכח"

עם פתיחת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תציין מערכת החינוך את היום בשורה של אירועי הנצחה. תלמידי בתי הספר יציינו אותו בטקסים ממלכתיים, מפגשים עם המשפחות השכולות, שיח בכיתות, הדלקת נרות והפקת סרטונים. 

                                                                       

פירוט האירועים במערכת החינוך:

  • הדלקת נרות זיכרון לזכרם של 27,086 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, באמצעות אתר ״יזכור״ - אתר ההנצחה לחללי מערכות ישראל. תלמידי בתי הספר יכתבו הקדשות אישיות לנופלים וישתפו את סיפורם ברשתות החברתיות בהם הם פעילים.
  • הכנת אלבומי זיכרון לזכר החללים וכתיבת מכתבים אישיים לבני משפחות הנופלים - התלמידים יתעדו את תהליך העבודה וישקפו אותו למשפחות. לצד זה, יתקיימו מפגשים עם המשפחות השכולות תוך ליווי שלהן לאורך היום.
  • ביקור וניקוי אנדרטאות לזכרם של הנופלים - התלמידים יניחו זרי פרחים בחלקות הקבר של החללים בבתי העלמין הצבאיים ובחלקות הצבאיות בבתי העלמין. כמו כן, הם ידליקו נרות על הקברים וכן על האנדרטאות ברחבי הארץ, בהם אנדרטת אח"י דקר ואנדרטת אגוז.
  • השתתפות במירוץ לזכרם של הנופלים במערכות ישראל במסגרת מיזם "רצים לזכרם", כשכל אחד מהתלמידים והתלמידות ירוץ לזכרו של אחד מחללי מערכות ישראל. הריצה תתקיים במספר נקודות ברחבי הארץ.
  • שירה לזכרם במסגרת התכנית "זכרון בשירים" יקריאו התלמידים שירים שנכתבו לזכרם של נופלים ונופלות במערכות ישראל, ויספרו את סיפורם האישי של החללים שלזכרם נכתב כל שיר.
  • הקרנת סרטונים במסגרת המיזם "האחים שלנו" - התלמידים יצפו בסרטונים שיצרו אחים ואחיות שכולים לזכרם של אחיהם שנפלו. האחים השכולים יספרו על הקשר המיוחד עם האח שנפל, ועל התמודדותם עם החיים שאחרי.
  • הרצאות מקוונות של אחיות ואחים ושכולים בפני תלמידי חטיבות הביניים ובתי הספר התיכוניים, במסגרת מיזם 'מתחברים וזוכרים' של עמותת "האחים שלנו". במסגרת הרצאות אלו, יחשפו האחים בפני התלמידים את אופן ההתמודדות שלהם ושל בני משפחותיהם עם האובדן, ויספרו את סיפורם האישי והמשפחתי של האחים שנפלו על רקע הסיפור הלאומי של מדינת ישראל.

 

צילום אילוסטרציה Shutterstock

החל מיום הזיכרון ועד לציון יום הקמת צבא הגנה לישראל, ב-31 במאי 2021, מערכת החינוך תציין את חודש התקומה והגבורה, במגוון רחב של פעילויות, בהן סיורים של תלמידים באתרי המורשת ובאנדרטאות ברחבי הארץ. הם ילכו בעקבות סיפורי הלוחמים ומורשת הקרבות של הלוחמים למען תקומתה וביטחונה של מדינת ישראל.  הם יאזינו לסיפורי לוחמים ומפקדים המשרתים בצה"ל על המסלול שעברו ועל החוויות שצברו במהלך שירותם.

"אנו חבים לאלו שנפלו על ביטחונה של מדינת ישראל את החוב הגדול מכולם – חוב הזיכרון. עלינו להנציחם כדי שסיפור גבורתם לא יישכח. זוהי חובתנו המוסרית כלפיהם וכלפי בני משפחותיהם. מאחורי כל חייל וחיילת עומד עולם ומלואו. עומד סיפור אישי ומרגש.  עומדת משפחה אשר שכלה את היקר להם מכל", אמר שר החינוך, יואב גלנט, "המיזם המשותף "יזכור" מאפשר לתלמידים ללמוד אודות הנופלים, לשאוב ממורשת גבורתם ולאמץ את בני המשפחות אל ליבם. אני קורא לכל תלמידי מערכת החינוך לקחת חלק ביוזמה ולהדליק נר לזכר הנופלים. בחרתי להדליק את הנר לזכרו של רב סרן אלירז פרץ ז״ל אשר היה הנופל האחרון תחת פיקודי כאלוף פיקוד הדרום. אלירז ומשפחת פרץ הם סמל להקרבה ולגבורה וגם לשותפות ולאחדות״.

 

מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי הוסיף: "עשרות אלפי חללי מערכות ישראל העמידו לנו מורשת וערכים. כל אחת ואחד עם סיפור חיים עשיר ומיוחד. כל אחת ואחד עם המורשת הייחודית לה ולו. ואנו, במערכת החינוך, נושאים את צו הזיכרון ואת צו ההנצחה של אותם גיבורים שבמותם ציוו לנו את החיים. לאורך 73 שנות קיומה שילמה מדינת   מחיר כבד כדי להבטיח את שלומה וביטחונה, ויחד עם זאת היא גם רשמה הישגים גדולים בתחומי המדע, הרוח, החברה והאומנות. כל אלה הצעידו אותה לראש רשימת המדינות המובילות. יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה יעלה על נס את מפעלי ההנצחה של הנופלים ובד בבד יהיה גם הגשר לציון עצמאות מדינת ישראל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('81a51e59-2fc0-4a68-abdf-255d62effc20','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה