אוניברסיטת בן גוריון פותחת שעריה לארגון "שוברים שתיקה"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('03982537-aa8a-4a44-b12f-1743d3aee353','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('03982537-aa8a-4a44-b12f-1743d3aee353','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

אוניברסיטת בן גוריון פורסת חסותה על כנס "שוברי שתיקה לדורותיהם" בו ישתתפו בין היתר נציגים מארגון "שוברים שתיקה" וירצו בפני הסטודנטים על עיקרי הארגון. מנכ"ל 'אם תרצו':אם בן גוריון היה נוכח באירוע זה הוא היה מתהפך בקברו

אוניברסיטת בן גוריון שוב גועשת, כאשר השבוע פורסם כי ב30 במאי מתוכנן כנס "שוברי שתיקה לדורותיהם" בחסות האוניברסיטה. בכנס מתוכננים להשתתף אנשי רוח רבים, מרצים וסגל אוניברסיטאי ביניהם רקטור האוניברסיטה פרופ' צבי הכהן, פרופ' דני פילק, מרצה במחלקה לפוליטיקה וממשל הנקשרה בעבר בהאשמות להטיה פוליטית שמאלנית, כמו גם ישתתפו בכנס נציגים מארגון "שוברים שתיקה".

מתוך דף הפייסבוק של "שוברים שתיקה"

עם פרסום האירוע באוניברסיטה החלו פרסומים בפייסבוק שגררו תגובות רבות מימין ומשמאל, באחד השרשורים, כתב סטודנט: "בושה וחרפה לאוניברסיטה ובכלל למדינה שלנו שמתעסקת כל הזמן בשנאה עצמית ובהתנצלות על עצם הקמת המדינה כאילו שיש לנו אלטרנטיבה אחרת וכאילו שהיה לנו טוב בגולה. לא יכולה לסבול את הארגון הזה ולא יכולה לסבול את הבמה שכל המלומדים רוצים לתת להם כדי להרגיש נאורים. בושה לאוניברסיטה!"

בתגובה אחרת נאמר: "אפשר לדעת למה האוניברסיטה תומכת באירוע בזוי ואנטי ציוני שכזה? אם ארגון להב"ה היו רוצים לקיים יום דומה בתוך האוניברסיטה, האם היו מאפשרים לכזה דבר לקרות?".

בהמשך נכתב: "בואו נארגן הפגנה עם דגלי פלסטין וזהו. בעצם זה קרה. בדיוק לפני שבוע ביום הזיכרון".

מנגד, הגיבו תומכים באירוע: "לא מובן מה הבעיה באירוע הזה, הם פוגעים במישהו? לא נותנים להם לדבר פה (באוניברסיטה. ש.ט.). סילקו אותם כבר מ"עשן הזמן" ועכשיו רוצים לסלק אותם מפה. למה למנוע מאנשים לדבר? מה זאת הפחדנות הזאת?

פרסום הכנס

אחד אחר ציין: "אני שמח על שיש כאן כל כך הרבה תגובות שמתנגדות לסתימת הפיות ורוצה לחזק את הדברים שנאמרו. אם מישהו לא מסכים עם דרכם שילך לכנס ויתעמת איתם במקום לסתום להם את הפה".

תא הסטודנטים "לביא" רועם על התנהלות האוניברסיטה: "לא יתכן שבמוסד אקדמי במדינת ישראל נותנים במה לארגון שכזה. ארגון אשר הדה לגיטימציה למדינת ישראל הוא בראש סדר העדיפויות שלו כמו גם הרצון שלו לשנות את צביונה של המדינה. כמו כן, הן באירוע המדובר והן באירועים נוספים באוניברסיטה - אין ייצוג לשלל הדעות בשיח הציבורי. אנו סמוכים ובטוחים כי חיילי צה"ל ממשיכים במסורת רבת השנים וכי הם החיילים הכי מוסריים בעולם.

מתוך דף הפייסבוק של "שוברים שתיקה"

מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מתן פלג, פנה להנהלת המוסד ודרש לבטל לאלתר את קיום האירוע.  לדבריו:  "קיום כנס זה בחסות האוניברסיטה ובתמיכתה, מהווה תמיכה של מוסד ציבורי הממומן בכספי משלם המיסים , בארגון פוליטי אנטי ציוני העוסק בהכפשתם של מדינת ישראל וחיילי צה"ל בארץ ובעולם במימון ממשלות זרות."

במכתב שנשלח להנהלת המוסד והעתקים ממנו נשלחו גם לשר החינוך וליו"ר ועדת חינוך של הכנסת, הוסיף פלג כי: " עם התייצבות האוניברסיטה לטובת ארגון התעמולה השתול "שוברים שתיקה", מתייצבת האוניברסיטה בחזית אחת עם מכשירי תנועת החרם הבינלאומית נגד ישראל  (BDS) ומכשירה בכך את תעשיית השקרים נגד ישראל."   

פלג הדגיש כי: "רשימת משתתפי הכנס מדברת בעד עצמה-  שניים ממנהיגי ארגון "שוברים שתיקה" (יולי נובק ונדב ויימן ש.ט.) ישאו בו דברים, לצד מרצים שונים ופעילי שמאל רדיקלי החתומים על עצומות התומכות בסרבנות שירות בצה"ל ועצומות הקוראות ללחץ בינלאומי על ישראל, כל זאת באירוע אותו יפתח לא אחר מרקטור האוניברסיטה. אם בן גוריון היה נוכח באירוע זה הוא היה מתהפך בקברו. האוניברסיטה הקרויה על שמו ועל בסיס חזונו ליישוב הנגב- הפכה לתומכת בארגון "שוברים שתיקה", ובכך מחזקת לא רק את תופעת הדה לגיטימציה מבפנים המובלת באמצעות מימון זר, אלא אף את מסע החרם הבינלאומי נגד ישראל".

גם ארגון "האמת שלי" פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את סלידתו מהאירוע : "אחרי שכבר הוצבו בפני האוניברסיטה אולטימטומים ע"י המל"ג הדורשים ממנה לשמור על אובייקטיביות ואיזון פוליטי במסגרת הלימודים במחלקה לפוליטיקה וממשל, בסוף החודש עתיד להתקיים כנס "שוברים שתיקה לדורותיהם. ועכשיו...", הפעם מטעם המחלקה להיסטוריה של עם ישראללפני יותר מחודש פנינו למארגני הכנס והעלינו את צפייתנו ליצירת איזון בסיסי והזמנתנו להשתתף בכנס, שנשתף גם אנחנו בסיפוריהם של עדי 'האמת שלי' וה"שתיקה" שהם שברו. בלי לבטל אף דובר אחר ובלי לסתום את פיו של אף אדם. פנייתנו נענתה גם היא, בשתיקהמבט חטוף בלו"ז האירוע יציג בפנינו מקבץ של אנשי אקדמיה שעמדותיהם הפוליטיות משתקפות באופן ברור עם אלופי עיוות המציאות, ארגון 'שוברים שתיקה'"

לבסוף סיכמו: "לזה ששוברים שתיקה מגיעים רק לאירועים חד-צדדים כבר התרגלנו, אבל מוסד אקדמאי שמארגן מלכתחילה כנס כ"כ חד צדדי, הינו בבחינת קו אדום שאסור שייחצה".

תגובת אוניברסיטת בן גוריון:

"אוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא מוסד אקדמי פלורליסטי, המאפשר שיח פתוח ומגוון, ואין לו כל עניין בנקיטת עמדה פוליטית כזו או אחרת. זהו כנס אקדמי לכל דבר, של המחלקה להיסטוריה של עם ישראל אשר ידון בהיבטים היסטוריים של 'שבירת שתיקה' ומהותה, תוך סקירת אירועים היסטוריים מרכזיים בולטים. בכנס ישתתפו כמה מהחוקרים הבולטים בישראל, שיעסקו  בנושא במגוון תחומי דעת: ספרות, היסטוריה, פילוסופיה, ואמנות, בו מיוצגים מרצים בעלי דעות מנוגדות ומגוונות".

לא הפעם הראשונה ש"שוברים שתיקה" מגיעים להרצות באוניברסיטה. רק לפני כחצי שנה הגיעו נציגים של הארגון השנוי במחלוקת להרצות בקורס במחלקה לפוליטיקה וממשל ללא ידיעת הסטודנטים, מה שגרר תגובות זועמות מצד רבים מהם וכן מצד ארגונים פוליטיים שונים. הגעתם לאוניברסיטה אף הצליחה לעורר את משכני הכנסת, שדנה באירוע מאוחר יותר באותו ערב. 

חבר הכנסת מטעם הליכוד הרחיק ואף התייחס להרצאה המדוברת באוניברסיטה ונאם על השיעור שהתקיים על ידי ארגון 'שוברים שתיקה':

תגובתה של נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי: "הכותרת ליום העיון "שוברי שתיקה לדורותיהם - ועכשיו...", משמעה שבירת שתיקה (באנגלית whistle blower) בהקשרים היסטוריים וחברתיים. דיון בנושאים כאלה הוא בליבת העשייה האקדמית ובמיוחד בתחומי ההיסטוריה וחקר מדינת ישראל: דנים במושג רלוונטי לשיח עכשווי ומרחיקים עדות מן העבר. יום העיון מכיל שלושה מושבים הדנים בשבירת שתיקה: בעת העתיקה ובימי הביניים (סוקרטס וגליליאו), בעת החדשה בצרפת (זולא וסרטר), בגרמניה (תומס מאן), בארה"ב (המיעוט היהודי והמקרתיזם) ובישראל (נתן אלתרמן וישעיהו ליבוביץ). הרצאה נוספת מוקדשת למחזהו של יוג'ין יונסקו 'הקרנפים'. כל הדוברים הם חוקרים מובילים באקדמיה וליבת העיסוק המחקרי שלהם. מושב נוסף מוקדש לדיון בנושא השיח הישראלי העכשווי בו יהיה ביטוי למגוון עמדות ודעות של אנשי אקדמיה, ארגון "שוברים שתיקה", הציבור הדתי (יאיר שלג), מחנה הימין (דרור אידר). יום העיון מיועד לקהל חושב ומעורב המעוניין ללמוד, להרחיב אופקים ולדון ולהתווכח על הנושא: משמעותו ומורכבותו בראייה גלובלית, מחוץ ל"בועה הישראלית" ובהקשר הישראלי הרלוונטי לכולנו. אני מציעה לך (יו"ר'אם תרצו' ש.ט.) להשתחרר מכבלי הפוליטיקה והפופוליטיקה, מהחשש מהשיח הפתוח והביקורתי ובעיקר מהתחושה שלאהבת המולדת, נאמנות ופטריוטיות יש רק גרסה אחת אפשרית – הגרסה שלך."

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('09bdb0bd-4d0c-4748-9e0e-b225447415cf','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה