קטסטרופה במרכז הנגב: "הקופות ירדו ב-70%, פיטרתי 5 עובדים תוך שבועיים"

$(function(){setImageBanner('fe4cb639-6bf3-49af-b4b3-dd358a963d4a','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

בעלי העסקים במרכז הנגב במצוקה: "חסמו את החניה ללקוחות, הם לא מוצאים חניה והולכים. המרכז שומם, אין קונים. אנחנו לא נשרוד". הבוקר נפגשו בעלי העסקים עם ראש העיר רוביק דנילוביץ' שאמר "נבדוק ונעזור לכם למצוא פיתרון".

חניית מרכז הנגב הפכה לפני כשבועיים לאתר בנייה. גדרות הוקמו מסביב לחנייה וחסמה בנוסף גם את אחת הכניסות הראשיות למרכז. כתוצאה מכך, מתארים העובדים, המרכז הפך שומם, לקוחות לא מוצאים חניה ועוזבים. במקביל, החנייה המועטה שנותרה בחוץ מלאה עד אפס מקום משום שמבקרים חונים באמצע שטח החנייה וחוסמים את היציאה.

-

בנוסף, לטענת בעלי העסקים, מבקרים נכנסים לחניות הפרטיות של המרכז המיועדות לחניית הסוחרים במקום. משטרה ופיקוח מוזעקים כדי להסדיר את התנועה במקום, אך מצוקת החנייה הקשה שנוצרה בעקבות הבנייה, עולה לתושבים בלא מעט דוחות. אותם מבקרים שחונים לא בהכרח נכנסים למרכז הנגב, אלא נעזרים בשירותים הסמוכים בבית החולים סורוקה, מרכז המורים ועוד.

את הסיפור חשפנו לראשונה ב'באר שבע נט' לפני כשבוע, אז הגיבה עיריית באר שבע כי מדובר בשטח פרטי של חברת "אזורים". בעלי העסקים מנגד, רואים בבנייה החדשה ככזו שתשים סוף לפרנסה של מרכז הנגב.

"הקופות ירדו ב-70%, פיטרתי 5 עובדים תוך שבועיים"

הבוקר (שלישי) התקיימה פגישה של בעלי העסקים במרכז הנגב עם ראש העיר רוביק דנילוביץ', בה נכחו בין היתר סגן ראש העיר ומחזיק תיק ההנדסה טל אל-על, מהנדס העיר דימיטרי פיגליאנסקי, מנכ"לית עיריית באר שבע אבישג אבטובי, ונציגים נוספים מטעם משרד הכלכלה והתעשייה.

-

בפגישה הביעו בעלי העסקים את זעקתם "הקופות ירדו ב-70%, פיטרתי 5 עובדים תוך שבועיים, מה אני הולך לעשות?". אמר אחד מבעלי העסקים במרכז הנגב, שנחסם בגדרות הבנייה. את הזעקה הביע בעל עסק נוסף: "מרכז הנגב ימות. לקחתי משכנתא על הבית, איך אשלם אותה?". באותו מצב נתונים בעלי עסקים נוספים, שחלקם רק פתחו את עסקיהם לפני חודשים ספורים.

"אין חניה. נכנסתי והמקום ריק, פשוט עצוב"

גם בסמוך לתחנת הדלק קיים קושי עצום, כך הסביר אחד מבעלי העסקים "אנשים חונים בתחנת דלק וחוסמים את התנועה, אין כניסה לספקים, רכב נכנס לא יכול לצאת. מרכז הנגב שומם, נכנסתי אתמול בצהריים והמקום ריק, פשוט עצוב".

במסגרת הפגישה הוצגה לראש העיר תמונת המצב במרכז הנגב, והועלו מספר אפשרויות לפתרון. הראשונה היא הסבת שטח מרוצף הקיים לצד מרכז הנגב, לצורך מגרש שיספק כ-60 מקומות חנייה. אפשרות נוספת שהועלתה היא שיטוח הגן הירוק שצמוד למרכז הנגב לטובת חנייה נוספת, מה שידרוש הסכמה של חברת "אזורים", ששטח הגינה בבעלותה. האפשרות שאינה עומדת על הפרק היא הסרת הגדרות של "אזורים", וזאת כפי שהדגיש ראש העיר, כיוון שמדובר בשטח פרטי שעבר את כל האישורים במסגרת החוק.

-

אך החלטה לגבי פיתרון סופי טרם התקבלה, וזאת לאור חילוקי דעות פנימיים במרכז הנגב על שטח החניה וייעודו. אין ספק שפתרון חניה הוא קריטי לבעלי העסקים על מנת להמשיך את קיומם, אך ללא הגעה להסדר דחוף, עלולים בעלי העסקים במרכז הנגב לאבד את פרנסתם.

ראש העיר רוביק דנילוביץ' "באר שבע הופכת למטרופולין, יותר ויותר יזמים רואים פוטנציאל בבאר שבע ויש בנייה. אנחנו כרשות מקומית כאן בשקיפות מלאה כדי לעזור לכם למצוא פיתרון. אתם צריכים להחליט מה אתם רוצים לעשות".  בסוף הפגישה נקבע כי במרכז הנגב יעדכנו את ראש העיר על החלטתם הסופית, ולאחר מכן יוכלו להתקדם לפיתרון הסוגייה.  

-

תגובת עיריית באר שבע בנוגע לפרויקט של חברת "אזורים": "מדובר במגרש הנמצא מזה עשרות שנים בבעלות פרטית של חברת אזורים. המגרש הנ"ל לא פותח בעבר והיווה מפגע בלב העיר. על כן, פנתה עיריית באר-שבע לבעלי המגרש לפני מספר שנים וביקשה לאפשר לה לפתח במקום מגרש חנייה זמני לתועלת הציבור. זאת עד למימוש התב"ע החלה במקום".

"בניגוד לטענות, עיריית באר שבע, הציבה שלטי הכוונה בולטים במקום על שינויים בהסדרי החניה עקב ביצוע העבודות. יש לציין, מדובר בתב"ע שנמצאת בתוקף משנות ה-90 וכעת פועלת חברת אזורים בעלת המגרש למימושה".

-

"יש להדגיש כי בתהליך שינוי תוכנית הבינוי ובמסגרת בקשת החברה להקלות, הוגשה התנגדות של עשרות בעלי נכסים ממבנה מרכז הנגב הסמוך. במסגרת ההתנגדות, הופיעו המתנגדים בפני הועדה לתכנון ובנייה מספר פעמים. הועדה דנה באופן פרטני ובכובד ראש בכל אחד מן הטיעונים, את חלקם אישרה ואת חלקם דחתה, דבר  שנעשה בעניין רב ובמסגרת החוק".

"העירייה רואה חשיבות רבה בחיזוק ציר שדרות רגר וחיזוק השכונות הוותיקות באזור כולו ובהתאם לתוכנית המתאר החדשה של העיר באר שבע".






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1d0e3be7-8d13-4391-91ff-800cb7bc62bd','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה