"אני בשלה לצעד הבא": ריאיון בחירות עם רונית דמרי עייאש



סגנית ראש מועצת להבים ויו"ר וועדת החינוך רונית דמרי עייאש החליטה לקחת צעד קדימה ולהתמודד על ראשות המועצה "אני בשלה לצעד הבא". האם רונית תעשה היסטוריה כראשת המועצה הראשונה בלהבים? מה תוכניותיה לפיתוח היישוב? ומה הייתה עושה אם אלי לוי היה מחליט להתמודד?

כחודש וחצי בלבד עד לבחירות לרשויות המקומיות, ובלהבים צפויות להיות בחירות מותחות במיוחד, כשעל הראשות מתמודדים שישה: יוסי ניסן, לימור לוגסי, שלומי שטרית, קובי נודלמן, כפיר מימון ורונית דמרי עייאש. כל אחד מהמתמודדים נחוש ביכולתו ובניסיונו לזכות ולהוביל כראש המועצה, ולשם כך מקיימים המתמודדים חוגי בית רבים כדי לגרוף לכיוונם כמה שיותר מקולות התושבים. כחלק מסיקור הבחירות ישבנו הפעם לשיחה עם המתמודדת רונית דמרי עייאש, כדי לשמוע על חזונה לעתיד היישוב להבים.

מי את רונית דמרי עייאש?

רונית נשואה ליעקב ואם לשלושה ילדים, תושבת להבים כ-20 שנה. במקור מבאר שבע. רונית בוגרת תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ותואר שני בכלכלה ומימון, שניהם מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. ב-24 השנים האחרונות היא עובדת ב"כימיקלים לישראל" וכיום משמשת כמנהלת רכישות ומיזוגים בחברה. בעבר יצאה לשליחות של 4 שנים וניהלה שלוחות של כיל בהולנד ובבלגיה. ב-5 השנים האחרונות היא משמשת במקביל לתפקידה בכיל, כיו"ר וועדת חינוך וסגנית ראש מועצת להבים, תפקידים אותם ביצעה בהתנדבות. 

רונית דמרי עייאש ומשפחתה. צילום: פרטי

מה הביא אותך אל המועצה?

"אני פעילה חברתית וקהילתית ביישוב במשך שנים. הייתי חברת וועד הורים מרכזי והעשייה הציבורית תפסה אותי, ה'זיק' הזה בעיניים של התושבים והתגובות החיוביות".

מה הוביל אותך להחלטה להתמודד על ראשות להבים?

"5 השנים האחרונות נגעו בי ולקחו אותי קדימה. ישבתי וראיתי מה אפשר לעשות ולקדם, איך אפשר להחזיר לקהילה שלך. הרגשתי בשלה לקפוץ למים".

שימשת בשנים האחרונות כסגנית ראש המועצה אלי לוי. אם אלי היה רץ שוב, היית מתמודדת מולו?

"הרציונל אומר שלא. זו שאלה תיאורטית. אני באה להמשיך את העשייה הציבורית שלי, ומוכנה לעשות שינוי גדול למען עתידה של להבים".

מי י/תהיה ראש/ת המועצה הבא/ה של להבים? צילום: שרון טל

איך היית מסכמת את 5 השנים שלך כסגנית ראש המועצה ויו"ר וועדת חינוך?

"המון עשייה. קידמתי הקמה של בית ספר חדש בלהבים, שינוי משמעותי בקהילתיות של היישוב ומקום המפגש של הדור הצעיר. ישבתי עם תושבים ונבנה מודל מותאם ללהבים כדי לשמור על הקהילתיות החינוכית. נושא נוסף זה שילוב של בני הנוער בתוך המערך היישובי, בהתחלה רק הנוער מכיתה ז' היו כלולים במערך, ובהמשך לבקשת התושבים שילבנו גם ילדים מכיתה ד'-ו'. הם עובדים בכל הקייטנות בזמן הפנוי שלהם, מרוויחים שכר וגם תורמים לקהילה".

דבר נוסף זה מפגשים ושיח עם תושבים, חלק ביקשו להקדים את שעות הפתיחה של הגנים ביישוב כדי להגיע בזמן לעבודה ופעלתי לטפל בכך. פעלתי גם מול וועדת גבולות כנציגת המועצה מול משרד הפנים, ולאחר שיח שהובלתי קיבלה להבים את שטח המשולש, שעכשיו אנחנו יכולים לפתח לטובת היישוב".

צילום: רונית דמרי עייאש, פייסבוק

הובעה ביקורת על תוצאות מבחני המיצ"ב ביישוב להבים, כיו"ר וועדת חינוך, מה תגובתך בעניין?

"מבחני המיצ"ב נוגעים לשלושה מקצועות – עברית, מתמטיקה ואנגלית, שנעשו בלהבים ב-2016. השווינו עצמנו מול יישובים במצב סוציו-אקונומי מקביל ברמה הארצית. עם גילוי תוצאות המיצ"ב פנינו למשרד החינוך להוספת מורה לחיזוק האנגלית במימון המועצה ופעלנו לחלוקת כיתות קטנות יותר למתמטיקה. חצי שנה לאחר מכן בוצע מיצ"ב נוסף שהראה שיפור משמעותי – נרשמה עלייה מ-65 במתמטיקה ל-84, מ-66 ל-87 באנגלית, ובעברית נותרנו על 76. ראינו שניתן לחזק ופעלנו לחזק את האקלים החינוכי".

"עיר זו סתם סיסמא"

אחת הסוגיות הבוערות ביישוב היא ההתרחבות העתידית עם שכונת 'שרונים'. ראש המועצה המכהן אלי לוי נימק כי נדרש להרחיב את להבים, מה דעתך בעניין?

"ההרחבה כרגע לא עומדת על הפרק, אלא בעיתוי שמועצת להבים והעומד/ת בראשה יחליטו שזה הזמן הנכון. ראו מקרה שכונת שרונית שכעת בבנייה, ההחלטה להפקיד אותה נעשתה לפני יותר מ-10 שנים והמגרשים יצאו לשיווק רק לפני שנה וחצי. גם תוכנית "שרונים" שעליה הדיון, עם 816 יחידות דיור, זה לא מהיום למחר וזה משהו שהמועצה צריכה לבחון מתי לממש, יכול להיות בעוד 5, 7 וגם 15 שנה, לא מחר בבוקר.

תוכנית שרונים היא תוכנית עתידית. לכל ארגון או מועצה מקומית צריכה להיות תוכנית ארוכת טווח. עם בניית שרונית, פתאום להבים מקבלת אמפי. יישוב של 8,000 תושבים זה כבר אחרת. ההרחבה צריכה להגיע יחד עם התשתיות המותאמות".

חשש נוסף הוא מאיחוד של להבים עם יישוב סמוך כמו באר שבע, מה דעתך על כך?

"איחוד רשויות תמיד עולה ויורד, אבל אני לא רואה סיכוי שלהבים תתאחד עם אף רשות. ההרחבות הנוכחיות בבנייה מביאות לסדר גודל יציב יותר. עיר זו סתם סיסמא. להבים תישאר יישוב צמוד קרקע".

מה התוכניות שלך לפיתוח היישוב?

"להבים לא צריך להיות יישוב שנשען על ארנונה למגורים, אלא שיש לו מקורות הכנסה מחוצה לו. בעידן הנגב יש ללהבים 17%, וצריך להגדיל את העוגה של עידן הנגב כדי להגדיל בהתאם את הרווח של להבים. גם באזור המשולש שפעלתי לקבלתו בוועדת גבולות מול משרד הפנים, ניתן לבנות מתחם תעשייה ותעסוקה קהילתי, וגם זהו מקור הכנסה ליישוב. את הפירות אני מתכננת להעניק ליישוב".

כיצד?

"ניקח לדוגמה את בית המייסדים של הדור השלישי בלהבים, יש להם וועד ומארגנים לעצמם פעילויות. היום נבנה בלהבים מועדון נוער חדש. נפעל לחיזוק הילדים של להבים עם חוגים, תוכניות הכנה לבגרות, הכנה לצה"ל, כל דבר שיכול לסייע להם. בכוונתי גם להקים מרכז לגיל הרך ולקדם פארק אטרקציות וחבלים בלהבים".

"מוכנה לקחת צעד קדימה". רונית דמרי עייאש. צילום: ניק סמירנוב, שרון טל

מדוע לדעתך את המתאימה ביותר לתפקיד ראש מועצת להבים?

"יש לי ניסיון מוניציפלי בלהבים כחברת קואליציה, ואת ההשכלה והניסיון המתאים. בשנים האחרונות ישבתי ולמדתי את כל הסוגיות לעומקן של דברים, וכעת אני מוכנה לקחת צעד קדימה. אני לא מחפשת מקום עבודה ומוכנה לעזוב את עבודתי שלי לטובת העשייה הציבורית. לנהל מועצה זה לנהל ארגון ועובדים וגם לנהל משא ומתן שזה דבר שאני מומחית בו ועושה אותו כמנהלת רכש ומיזוגים בכיל. עכשיו זה הזמן לעשות כאן למען העתיד של להבים".

שיהיה בהצלחה!

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה