הסערה וההשלכות מפרשת החולצה של הרוש

$(function(){setImageBanner('783c0160-0856-4050-9ad0-f5c9d3741e0c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

אנחנו רגילים לסיפורים ביזאריים בכדורגל הישראלי, אבל דבר כמו שנראה אמש בטרנר לא זכור הרבה זמן. המשחק המרכזי בין שתי ענקיות הכדורגל נדחה ברבע שעה(!) בעקבות חולצת שוער תמימה. כל החיצים מופנים כלפי הפועל באר שבע – שתספוג עונש למען יראו ויראו

דגל הפריסה ירד אמש על היציע הדרומי וחשף מטוס קרב שמאיים "להשמיד את האויב". מתחת לו, המון אנשים ביציע ניצלו את זה שהם מכוסים על מנת להדליק את הסיגריה שלפני המשחק. אלו מראות רגילים ביציע המעודד של טרנר, אלא שהפעם – דגל הפריסה לא עלה חזרה למעלה היציע. מעל ל-10 דקות, "נחנקו" האוהדים מתחת לדגל הפריסה ולא הבינו למה המשחק לא מתחיל, גם כשהשעון עבר כבר מזמן את השעה 21:00.

כל הכבוד ליושבי הדרומי שנשארו רבע שעה מתחת לדגל הפריסה. צילום: זאב דיקמן

הסיבה, כך הופתעו לשמוע כולם, הייתה מוזרה במיוחד. שופט המשחק, אוריאל גרינפלד, הורה לאריאל הרוש להחליף את חולצתו משום שהייתה דומה מדיי, לטענתו, לחולצות של מכבי תל אביב. מסיבה שעדיין אינה ברורה – במועדון סירבו לבקשה, וכתוצאה מכך, המשחק המרכזי החל באיחור של רבע שעה. לפרשה הזו, שעוררה סערה בזמן אמת ותמשיך להדהד בכותרות בימים הקרובים, יש שני גיבורים מרכזיים: אוריאל גרינפלד ומועדון הפועל באר שבע. בנוסף, שני גיבורים משניים: מכבי תל אביב ומנהלת הליגות לכדורגל.

נכון לעכשיו, ידועות הטענות של שלושה מארבעת המעורבים. היחידה שטרם הגיבה בצורה פומבית היא הפועל באר שבע. אמש, בעקבות הסערה שנוצרה, שקלו במועדון לחרוג ממנהגם ולהוציא הודעה מסודרת (כפי שעשו מכבי תל אביב ומנהלת הליגות לכדורגל) אשר גוללת את האירועים מהזווית שלהם. הודעה כזו טרם יצאה. בכל מקרה, באר שבע תאלץ להציג את כתב ההגנה שלהם משום שהמועדון יעמוד לדין בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל. הדיון צפוי להתקיים ביום רביעי הקרוב.

אז מה קרה שם באמת?

דו'ח השיפוט של אוראל גרינפלד הודלף לתקשורת עוד לפני פירסומו הרשמי על ידי דוברות ההתאחדות לכדורגל. בדו'ח מציין גרינפלד: "אנשי הנהלת הפועל באר שבע לא הסכימו להחליף את סט הלבוש של שוער קבוצתם מסט בצבעי שחור לסט בצבעי כתום, גם לאחר בקשות חוזרות ונשנות של צוות השיפוט בנושא". בהמשך, גרינפלד מנקה את מכבי תל אביב מאשמה בפרשה: "חשוב לומר כי כבר בשעה 19:20 (שעה ו-40 דקות לפני זמנו המקורי של המשחק), הבחנו כי יש לבצע שינויים בתלבושות אשר הוצגו בפנינו בחדר ההלבשה. על כן, ביקשנו מאנשי הנהלת מכבי ת”א להחליף את המכנס והגרביים של שוער קבוצתם מצבע לבן לצבע שחור. אלו עשו זאת תוך דקות והביאו את פרטי הלבוש הנדרשים לחדר ההלבשה".

רצה לעלות עם חולצת המזל השחורה? צילום: זאב דיקמן

בהמשך, שופט המשחק מציין לרעה את התנהלות באר שבע: "פנינו לאנשי הנהלת הפועל ב”ש שיחליפו את סט השוער לקבוצתם. אנשי ב”ש הביעו התנגדות ואמרו שאינם מעוניינים להחליף. שוב, הסברנו להם מה אומר נוהל תלבושות, מי אמור להחליף ומתי. למרות הסברים חוזרים ונשנים, אלו היו בשלהם ולא היו מעוניינים להחליף את צבע הסט. כאשר חלף הזמן וזמנו החוקי של המשחק התקרב, המשכנו לבקש, תוך פניות רבות של צוות השיפוט, הרי לא נוכל לפתוח את המשחק בלבוש הפוגע ספורטיבית ומקצועית במהלכו התקין של המשחק. טרם יציאתנו לחימום על כר הדשא ב-20:20, פנה צוות השיפוט שוב להנהלת ב”ש והודיע להם כי אם בזמן שנקבע להיות מוכנים במנהרה, שוער קבוצתם יופיע בצבע שחור ולא בכתום כמתבקש, לא נצא מחדר ההלבשה עקב אי אפשרות לקיים משחק ספורטיבי באופן זה"

לבסוף, מציג גרינפלד פיתרון מוזר לסאגה המביכה. שופט המשחק מציין כי רק באיזור השעה 21:00, הגיעה אלונה ברקת לחדרי ההלבשה ועורבה במה שמתרחש. בשלהי הדברים, תוקף גרינפלד את באר שבע וטוען כי כבר ביום שלישי התריע על ההתנגשות שתיווצר כתוצאה מהתלבושות, וכשראה שהדבר לא משתנה, פנה שוב בבוקר המשחק (יום ראשון) – אך ללא הועיל. לבסוף, לפי דברי השופט, אלונה ברקת "הקשיבה בנועם לדברינו וביקשה ממנהל קבוצתה להודיע לשוער להחליף את הסט כפי שביקשנו לצבע כתום". אם כך – קשה שלא לתהות מי הם אותם גורמים ב"הנהלת הפועל באר שבע" שלא הסכימו להחליף את החולצה? מה הייתה סיבה לכך ואיך זה שנשיאת המועדון מודעת לכל הפלונטר רק בשעה 21:00, שעתו החוקית של המשחק? את התשובות לכך נגלה, ככל הנראה, בבית הדין ביום רביעי.

מה אתם עשיתם בזמן שחיכיתם לשריקת הפתיחה? צילום: זאב דיקמן

מנהלת הליגות לכדורגל רואה את האירוע בחומרה רבה וצפויה להפעיל לחץ על בית הדין של ההתאחדות להחמיר בעונשה של באר שבע למען יראו ויראו. המנהלת שמה לה כמטרה עליונה את מיתוג הליגה מחדש, ואיחור של רבע שעה במשחק המרכזי, ועוד בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב, בגלל סיבה כה שטותית, הוא מבחינתם דבר שאסור שיקרה. במכבי תל אביב שמעו כיצד בבאר שבע מנסים להפיל את האשמה עלייהם, ולכן עוד בטרם פתיחת המשחק מיהרו להוציא הודעת הבהרה ובה כתבו: "שופט המשחק דרש מהמארחת לפני המשחק להחליף את מדי השוער של אריאל הרוש או שהוא לא יפתח את המשחק. מסתבר שהקבוצה המארחת סירבה ונעתרה להחליף את תלבושת השוער רק לאחר שנדרשה לעשות זאת שוב במנהרה לפני העלייה לדשא. אין ולא היה למכבי ת"א כל קשר לעיכוב בבעיטת הפתיחה כפי שלבטח יצויין דוחו"ת המשקיף וצוות השיפוט"

בלי קשר לסאגת החולצה, אנשי מכבי תל אביב ואנשי הפועל באר שבע יפגשו ביום רביעי הקרוב בבית הדין. הצהובים בעקבות מספר אבוקות שהודלקו ביציע הצפוני, ובאר שבע בגלל חולצה שהדליקה את כולם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('42e493cf-9d9e-4eb8-91fc-9d2763c65f4c','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה