מכעיס: זו קבלת הפנים האלימה שחיכתה לתלמידה החדשה

$(function(){setImageBanner('786ba380-90ad-4477-9350-8ab199bacfb0','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

האלימות בבתי הספר ממשיכה ואין מי שיעצור אותה, המורים מפחדים הנהלת בית הספר מתנערת מאחריות ומי שמשלם את המחיר הם תלמידים שסופגים אלימות על בסיס יומי. כפי שקרה לתלמידת כיתה ג' מבית הספר בבאר שבע

ש' היא תלמידה מצטיינת, מקובלת ואהובה על חבריה לכיתה, לפחות כך היה עד לפני שנה כשעוד למדה בבית הספר הקודם שלה. כאשר לאור החלטת הוריה לעבור לשכונה אחרת בבאר שבע, נאלצה ש' להירשם לבית ספר חדש - נטעים מיתרים, שם מעמדה החברתי והתנהלות הגורמים המחנכים נראו אחרת ממה שהכירה עד כה.

כפי שהביא לידיעה שמעון איפרגן כתב mako, כבר בשבועות הראשונים ללימודים ספגה ש' אלימות קשה כאשר נחנקה ונחבטה על ידי אחד הילדים. אמה של ש' סיפרה: "הבת שלי הגיעה הביתה עם סימני חנק בצוואר וחבלות. היא סיפרה שאחד התלמידים היכה אותה, אבל כשפניתי למורה ולמנהלת והם התחילו לספר  לי סיפורים שלא חנקו את הבת שלי, אלא רק נתנה לה מכה בצוואר. הבנתי שמנסים לטייח את המקרה ולא לטפל בזה לעומק, אבל אמרתי לעצמי אולי מדובר במקרה חד פעמי".

"לקחתי אותה לבית החולים 'סורוקה' והתברר שהיד שלה נשברה"

אך המקרה המדובר לא היה חד פעמי, יתרה מכך מקרי האלימות שנאלצה לספוג ש' רק הלכו והחמירו, כאשר לדברי האם: "כל יום שהבת שלי הולכת לבית הספר זה יום קרב. היא חוזרת עם חבלות, מכות יבשות, ולא רק היא. יש עוד תלמידים שחוטפים מכות אבל בית הספר מנסה ליפות את המקרים מחשש שבית הספר יצטייר כמקום אלים ומסוכן".  

למרות פניות האם ומקרי אלימות נוספים שהתרחשו בבית הספר, דבר לא נעשה בכדי לעצור את האלימות. ובאופן שאינו מפתיע קיבלה האם לפני כשבוע שיחת טלפון ממזכירת בית הספר שקוראת לה להגיע לקחת את ביתה שנפלה.

כאשר מגיעה האם לקחת את ביתה היא נדהמת לראות אותה בוכה וכאובה, ותוך כך מנסה להבין מה פשר הדבר אך מקבלת מידע חלקי וסותר, כאשר לדבריה: "כשדיברתי עם המזכירה היא סיפרה שהיא תוך כדי ריצה נפלה ונחבלה. לאחר מכן אמרה שמישהו הפיל אותה ושאסור לה לספר יותר מזה. לקחתי אותה לבית החולים 'סורוקה' והתברר שהיד שלה נשברה".

לאחר המקרה ניסתה האם להבין מביתה מה התרחש ונחרדה לגלות כי אחת התלמידות הרביצה לה מה שהוביל לנפילה ושבר ביד. האם המודאגת פנתה לצוות בית הספר, אך שוב נתקלה בניסיון להעביר את המקרה כלא היה. כאשר הבינה כי לא תקבל מענה החליטה לפרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלה, ולתדהמתה דרך הפוסט היא מגלה שביתה לא היחידה שסופגת מכות בבית הספר. לפתע הורים נוספים החלו להציף את מקרי האלימות שילדיהם עברו.

כאשר אחת האימהות מספרת: "שברו את ידה של ביתי שלוש פעמים בבית הספר אבל במקום לטפל באירועים החמורים המורה יצאה נגדי ודאגה שתלמידים יחרימו את הבת שלי".

לאור ההד שעשה הפוסט נקראה האם לבית הספר והתבקשה להסירו, על אף שצוות בית הספר חזר והבהיר שביתה לא קיבלה מכות אלא נפלה. למרות טענות הצוות יום למחרת השיחה, התלמידה שככל הנראה הכתה את ביתה הושעתה. "אם הבת שלי לא הוכתה על ידי אותה תלמידה וסתם ככה נפלה כמו שהמורה והמנהלת טוענות, למה השעו את התלמידה?" אמרה האם.

שולחת ילדה בריאה לבית הספר, ולא יודעת כיצד היא תחזור הביתה

והוסיפה: "הפחד הכי גדול שלי הוא שאני שולחת ילדה בריאה לבית הספר ועוד עלולה לקבל אותה בתוך ארון בגלל חוסר ההתייחסות לתלמידים אלימים, למה מחכים במשרד החינוך? שבבית הספר הזה יקרה אסון ורק אז יתעוררו?".

לדבריה נוספו קולות הורים מודאגים שקראו לפתוח בחקירה כנגד התנהלות בית הספר: "אסור לשתוק יותר. הגיע הזמן שמשרד החינוך יתעורר ויקים ועדת חקירה למה שקורה בתוך בית הספר ולכך שמקרי אלימות כלפי תלמידים מטויחים".

תגובת משרד החינוך מחוז דרום: "צוותי החינוך מטפלים באירוע המצער בכל המובנים. מבדיקה עולה שלא היה טיוח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a5a2f4da-87df-4756-967d-167d611776bc','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה