"אנחנו מבקשים בכביש הספציפי הזה לעשות פסי האטה כי הוא מסוכן, יש עקומה חדה בה לא רואים את הדרך, היו כאן הרבה תאונות והילדים שלנו מפחדים לחצות את הכביש. יש הרבה גנים ובתי ספר מסביב בכל הרחוב וכל האזור, וחייב לעשות משהו בעניין", אומר עוזי שעיה, תושב רחוב משה דיין בבאר שבע ואב לילדים. מדובר ברחוב באורך של כ-600 מטרים, בעל עקומה חדה מאוד ושדה ראייה מצומצם. תושבי הרחוב מתלוננים על הכביש ועל הסכנה בו ומבקשים לשים פסי האטה ברחוב. עוזי גר ברחוב כבר שנה וחצי ולטענתו, הוא ודיירים נוספים מנסים לפנות תקופה ארוכה לעירייה בבקשה לטפל בסכנה שברחוב.

זה מה שאנו לדיירי רחוב סנהדרין כשהם ביקשו מעבר חצייה

וזה מה שאמרו לדיירי דרך השלום בשכונה ג' שבאו עם אותה בעייה

לחצו כאן על מנת להצטרף לערוץ ה-telegram שלנו

"זה רחוב צר, ארוך, דו סיטרי, אין קו הפרדה באמצע, לא רואים כלום ומי שנוסע יכול פתאום להיות על הנתיב האחר ולהיפך. יש גם עקומה מאוד חדה בלי שדה ראייה בכלל. בנוסף לאורך הכביש חונות משאיות ומכוניות, אין שדה ראייה בעקומה בכלל. זה מצב בעייתי. כל יום יש פה תאונה או כמעט תאונה. ילד לא יכול לחצות את הכביש לבד", מסביר עוזי. הוא טוען כי רק אחרי שפנה מספר פעמים לגורמי העירייה הם ענו למכתב ואמרו כי עליו להחתים את כל דיירי הרחוב על הסכמה לפסי האטה, "מדובר בכמעט אלף דיירים, זה לא הגיוני. סך הכל ביקשנו שיעשו שני פסי האטה, איפה שנמצאים הגנים, כדי שהילדים יוכלו לחצות בביטחה", אומר עוזי.

פסי האטה בדרכים מהווים אמצעי יעיל ונפוץ למיתון מהירות הנסיעה של כלי הרכב, ובכך תורמים לשיפור הבטיחות. עיקר היישום של אמצעי זה הוא ברחובות המגורים ובסמוך למוסדות ציבור המיועדים לאוכלוסיות רגישות בתחום הבטיחות, כגון: בתי ספר, מתנס"ים וכדומה. להתקנת פסי האטה יכולה להיות אחת משתי מטרות: הורדת מהירות הנסיעה לאורך קטע דרך או אזור, או האטה נקודתית במקומות מיוחדים כגון: ליד מעבר חציה להולכי רגל, ליד בית ספר, בהתקרבות לצומת. התושבים במשה דיין מרגישים כי אין דרך אחרת לשמור על הביטחון מלבד הצבת פסי ההאטה.

"הגן של הבן הקטן שלי הוא מעבר לכביש במרחק של 40-50 מטרים. יש לי ילדה גדולה ואני פוחד לתת לה לחצות את הכביש לקחת את אחיה הקטן לגן. אז אני כל יום נוסע עם האוטו, פחות מ-50-40 מטר רק בגלל הכביש, כדי שהיא לא תצטרך לחצות את הכביש", משתף עוזי. הוא מוסיף ואומר כי הוא לא מרגיש בטוח להסתובב ברחוב עם הילדים. "יבוא יום וגם יהיה הרוג פה ברחוב, עוד יקרה כאן אסון. זה מחדל. אנחנו מנסים כבר שנה וחצי לפנות לעירייה בבקשה לסיוע אבל לא מתייחסים". בנוסף, התושבים ברחוב טוענים כי במספר רחובות שמסביב לרחוב משה דיין כן שמו פסי האטה ורק ברחוב הזה בינתיים לא נראה פתרון לסכנה. "לפני כמה שנים נפצע שם נהג אוטובוס מאוד קשה, הוא ירד ורצה לחצות את הכביש. אני יודע על לפחות 4-5 תאונות בשנתיים האחרונות. יש כל הזמן תאונות גם ללא נפגעים בנפש, זה יעלה לנו ביוקר בסוף", מסכם עוזי.

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה:

"כידוע מדיניות ועדת התנועה בנושא הקמת פסי האטה כדוגמא לבקשת זאת של תושבי הרחוב הנ"ל, מובאת לדיון רק לאחר קבלת בקשה חתומה של ועד השכונה או רוב דיירי הרחוב. מדיניות זו מבוססת על ניסיון קודם של בקשות מתושבים בודדים להצבת פסי האטה, אך לאחר התקנתם מתקבלות בקשות רבות מנגד להסרתם, בטענה שהדבר גורם למטרד".