בדקנו: היכן אתם יכולים לשחק כדורגל בעיר באר שבע?

$(function(){setImageBanner('0e8c8e69-606b-4b0e-a910-28cd15191900','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

בכמה מגרשי דשא בבירת הנגב תוכלו לשחק כדורגל בזמנכם הפנוי? לא הרבה, אבל המצב עתיד להשתפר כשהעירייה משקיעה בימים אלה 50 מיליון שקלים בפיתוח מקומות משחק בפארק נחל באר שבע. תמונת המצב המלאה – בכתבה

נניח ובא לכם לשחק כדורגל, לסמס לחברים בקבוצת הוואטסאפ "בואו משחק" ולצאת לרחבי העיר לשחק את המשחק הפופולרי על כר דשא בחינם. האם תוכלו לעשות את זה בעיר באר שבע? רוב הסיכויים שלא.

הכניסה ה"אסורה" למגרש במקיף ו'. צילום פרטי

כיום, רוב הבנים והבנות אשר חובבים את ענף הכדורגל הורגלו לכך שברחבי העיר ניתן לשחק על כר דשא, בין אם טבעי או סינטטי, אך ורק בתשלום, במספר מתחמים פופולריים שפזורים ברחבי העיר. נציין כי בשכונות ישנם עשרות מגרשי אסלפט שרובם המוחלט פתוח לקהל הרחב ובשעות הערב מאוכלס באופן תדיר על ידי בני נוער וקבוצות חובבים, אך הכתבה הבאה עוסקת בעיקר במגרשי הדשא, כי עם כל הכבוד לאספלט – את המונדיאל הקרוב ישחקו על המדשאה הירוקה.

אז איפה כן תוכלו להגשים את החלום, לתקל את חבר שלכם, לראות אותו נופל לדשא ואז להיתמם ש"לא נגעתם בו"? על פי נתונים שקיבלנו מחברת כיוונים, ישנם ארבעה מתחמים כאלה ברחבי העיר: מגרש בנאות לון, המגרש במקיף ו' ושני מגרשי 'נירים' המיתולוגיים. מבדיקה שערכנו, התגלה כי המגרש בנאות לון דווקא כן סגור ברוב שעות היממה על ידי מנעול והכניסה אליו לא מותרת. תושבת באזור סיפרה: "לא מעט פעמים ילדים מטפסים על הגדר הלא-גבוה, מה שמעמיד אותם בסכנת פציעה. בפעם אחת זה כן הסתיים בפציעה קלה של נער שנפל מגובה, למזל כולנו, מדובר בגובה נמוך"

הגדר מסביב למגרש בנאות לון. צילום פרטי

המגרש במקיף ו' פתוח לרווחה וגם כר הדשא מטופח, יחסית. בביקורנו שם מצאנו מספר פעמים קשישים חביבים שעורכים אימוני כושר ופעם אחת אף קבוצת ילדים מהמקיף, שמאסה במגרשי האספלט שנמצאים מטר ליד, הגיעו להרגיש קצת איך זה לכבוש שער א-לה מאור מליקסון על המשטח הירוק. מעבר לכך, על פי הנתונים, יש בעיר עוד שני מגרשים מדושאים ברחבי העיר, אך הן שייכות בלעדית לאגודות הכדורגל השונות בעיר באר שבע כמו הפועל, מכבי ואחרים. כמו כן, ישנו מתחם רייסר ואצטדיון וסרמיל, שכמובן שייכים גם הם לעמותות ולהפועל באר שבע.

מי שחי את החוסר במגרשים באופן יום יומי הוא גבריאל זדירן. מזה 15 שנה, מנהל זדירן את ליגת הרחובות של העיר באר שבע, שמאפשרת גם לילדים שמגיעים מקהילות שונות וממשפחות מעוטות יכולת להרגיש לפחות למספר שעות איך זה לרדוף אחרי תואר הגביע. לטענתו: "בבאר שבע כמעט ואין מגרשי דשא נורמליים שאפשר לשחק בהם כדורגל. לכל מגרש שאתה מגיע – אומרים לך שזה מגרש של בית ספר פרטי או בית ספר לכדורגל או עמותה. הכול סגור או שאפשר לרכוש בתשלום שעות משחק, שזה 500 שקלים לשעה וגם אם מגיעים 10 חברים לשחק, לא כולם חפצים או יכולים להוציא 50 שקלים לשעה על משחק הכדורגל", והוסיף: "לא הגיוני שבעיר כזאת כמו באר שבע שמתייגת את עצמה כבירת הזדמנויות ועיר ספורט קיים דבר כזה".

גבריאל והנוער בליגת הרחובות של העיר באר שבע. צילום פרטי

זדירן מזכיר גם כי במגרשי האספלט ניתן להיפצע בקלות. הוא מתאר את הקשיים שהוא חווה: "כשאני רוצה לארגן טורניר לקבוצות רחוב אני צריך לעשות המון מאמצים לאשר את המגרשים. לפנות למלא גורמים ולהפעיל קשרים, אבל זה לא צריך להיות ככה. זה צריך להיות משהו הרבה יותר קל. לדעתי, בבאר שבע לא תומכים בספורט המוני. לא בונים על ילדים פשוטים שמחפשים איך לשחק וליהנות". יחד עם זאת, זדירן מסכים שמדובר בבעיה שהולכת וגוברת בכל רחבי הארץ, אך "אני חי בבאר שבע וזה מה שמעניין אותי".

"אני חי בבאר שבע וזה מה שמעניין אותי". גבריאל זדירן

השקעה של 50 מיליון שקלים

בתגובה לנתונים שעלו מבדיקתנו, מנכ"ל חברת כיוונים, שלומי נומה, מגיב: "אנחנו משקיעים המון במגרשי הכדורגל בעיר, בעיקר למועדונים הרבים בבירת הנגב. התפקיד שלנו כעיר זה לתת את המתקנים קודם כל לקבוצות וילדי העיר. בחלק מהמגרשים שנחשבים כשייכים בלעדית ל"אגודות" כן ניתן לקיים, בתיאום ובחלק מן הזמן, פעילויות באופן חופשי, בעיקר בשעות הערב המאוחרות".

בימים אלה נבנה בנחל באר שבע ספורטק גדול, שיכלול בתוכו ארבעה מגרשי דשא – שניים עם דשא טבעי ושניים סינטטיים וכן מתקנים לענפי ספורט שונים (כדורסל, מתחם ריצה, מתחם גלגיליות ועוד). מגרשי הכדורגל החדשים צפויים לשמש את אגודת מ.ס באר שבע ולרווח את העומס שנמצא כעת על מתחם 'רייסר' (מגרשי האימונים הסמוכים לטרנר – נ.ס). נומה התייחס לכך: "מדובר בבשורה אדירה לעיר. כ-50 מיליון שקלים יושקעו בפרויקט הזה. שלב א' עתיד להסתיים בסוף חודש יולי הקרוב והספורטק עצמו אמור להיחנך בסוף השנה הנוכחית. לא מדובר רק במגרשי כדורגל. במקום אמורים לקום גם קפיטריות וחנויות. מדובר בפרוייקט גדול ומכובד".

איפה אתם משחקים? על דשא או על האספלט? צילום פרטי

בעתיד צפויים להיחנך שני מגרשי דשא סינטטי שעל פי נומה יהיו פתוחים לקהל הרחב. הם צפויים לקום סמוך למתנ"ס נירים בשכונה ד' וסמוך למתנ"ס בשכונה יא'. את הידלדלות מגרשי הדשא בעיר מסביר נומה בכך ש"התחזוקה של הדשא הטבעי מאוד מורכבת. לדוגמא – שזרוע. במספר חודשים בשנה, המגרש מושבת. אם עלית עליו? הרסת אותו. בנוסף, העלות הכלכלית של תחזוק המשטחים באופן תדיר גבוהה, בטח ביחס לעלות של הקמת ותפעול מגרשים עם דשא סינטטי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f205dd6e-d590-423f-aa4d-b7b850a960af','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה