נפרדים מאליניב "נסיך לב אדום" ברדה

$(function(){setImageBanner('a7fc643e-8827-4470-af74-004cc838e271','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

הסמל הגדול של הפועל באר שבע יתלה הערב את נעליו. כתבת פרידה מהשחקן שהפך לאגדה

206 הופעות ו-53 כיבושים. זה מאזן משחקי הליגה של אליניב ברדה במדי הפועל באר שבע. בכל הופעה נתן ברדה את הנשמה ורצה רק דבר אחד: לכבוש כדי לשמח את האוהדים. על המגרש ומחוצה לו, ברדה השרה מנהיגות, קור רוח וביטחון. שחקנים ששיתפו עימו פעולה אמרו בכל הזדמנות שיכלו: "ידענו שכשברדה על המגרש – יהיה בסדר". הערב, בהופעה ה-207 שלו באדום, תגמר הקריירה המפוארת.

הערב יעלה אליניב למשחקו האחרון. צילום: פרטי

אליניב ברדה ישחק את משחקו האחרון

נעים להכיר: עוזר המאמן אליניב ברדה

אותה קריירה החלה לפני 20 שנה (1998) בדרבי נגד בית"ר באר שבע, דבר שהיום נראה מופרך לחלוטין. כבר מגיל צעיר, בלט אליניב בקרב שחקני הנוער, שהיוו בזמנו חלק משמעותי ממועדון הפועל באר שבע, דבר שלצערנו היום, נראה מופרך אף הוא. זה לקח 3 שנים, ואז עלה ברדה עם באר שבע לליגת העל.

בשל המון דברים שאינם קשורים בשום צורה לאופיו ולרצונו של השחקן, שהפך לאהוב מאוד בקרב הקהל, דרכיהם של באר שבע וברדה נפרדו. ברדה המשיך לככב בירוק של מכבי חיפה ובאדום של הפועל תל אביב. למראה כיבושיו, נצבט ליבם של אוהדי הפועל באר שבע, שיכלו רק להסתכל בקנאה על ההצלחה של בן הבית בצמרת של הכדורגל הישראלי. באותם ימים, מי האמין שכעבור בערך עשור – הם יהיו מושא הקנאה?

מהפועל תל אביב, חצה ברדה את גבולות מדינת ישראל לעבר גנק. הוא היה בין הראשונים ב"תקופתנו אנו" (לא כולל שחקנים כמו אלי אוחנה והקריירה במכלן בסוף שנות ה-80) ש"העז" לחתום בבלגיה, אז מדינת כדורגל שהרבה גיכחו עלייה ולא הבינו כיצד מעבר אלייה יעזור לכדורגלן הישראלי. גם שם, אליה הפך ליקיר האוהדים.

אם רוצים הוכחה עד כמה אליניב ברדה הוא אדם מזן אחר, מספיק להביט על הציטוטים של שחקני נבחרת בלגיה היום, כאלה שנחשבים לטובים בעולם, ולראות איך עינייהם נוצצות כשהם מדברים על ברדה. מדובר על שחקנים כדוגמת קווין דה בריינה וטיבו קורטואה, שכמעט לאף חובב כדורגל ישראלי שאינו אוהד את הפועל באר שבע, יש מושג על הקשר בינם לבין אליניב ברדה.

באחד הסיפורים שנשמעו, סופר על כך שקווין דה בריינה הג'ינג'י הצעיר ששיחק בקבוצת הנוער של גנק, התייעץ רבות עם ברדה, שמצדו נתן לו טיפים מקצועיים לשיפור איכותו ככדורגלן. דה בריינה כל כך התלהב עד שביקש "רשות" ממאמן הקבוצה דאז לבצע את ההוראות שברדה העניק לו. המאמן יישר מבט לעבר דה בריינה ואמר לו: "כל מה שברדה אומר? תעשה".

דה בריינה מצייץ על ברדה במפגש בין ישראל לבלגיה ב-2015: "שמח לראות אותו שוב. למדתי המון מאליניב ברדה כשהפכתי להיות כדורגלן מקצוען. נתראה בקרוב!"

האוהדים התקשו להיפרד מאליה. גם היום, אם תזכירו לאוהדי גנק את השם אליניב ברדה, חיוך ענק יתפרש על פניהם והם יפליגו בזיכרונות של השחקן שחלק איתם את כל הרגעים הכי מרגשים: אליפות, שני גביעים והעפלה לליגת האלופות. אבל הלב של ברדה נדד למקום אחר. בזמן שהוא כבש בצרורות בבלגיה, בבאר שבע, עירו האהובה והמקום שליבו תמיד היה קשור אליו – התפתח משהו חדש. לא עוד בעלים שמתקמצנים על כרטיסיות, אלא אלונה ברקת שבאה להפריח את השממה ורצתה את ברדה לצידה.

לימים נודע כי אליה סירב להצעה גבוה מאוד מלוקרן הבלגית וזאת על מנת להצעיד את באר שבע לצמרת הכדורגל הישראלי. "כשדיברתי ב-2013 על מענק אליפות, יכלתי לשמוע גיכוחים רבים" אמר ברדה בראיון ובזאת שיקף את דעתם של כל מי שהיו חלק מהכדורגל הישראלי בזמן חזרתו ארצה. אף אחד לא האמין כי השינוי הניהולי של אלונה, הבאת השחקנים המובילים בשוק ובראשם ברדה, יצליחו לחולל את השינוי המיוחל בבאר שבע.

אבל זה קרה, ועוד איך קרה. בעונת 15/16, ברדה היה שותף מוביל לזכייה הראשונה מזה 40 שנה באליפות המדינה. באותה עונה – כבש 14 שערים ואף גבר על ערן זהבי בדרך לזכייה בתואר כדורגלן העונה בישראל. עונה לאחר מכן, בעקבות פציעות חוזרות ונשנות, חל פיחות במעמדו אך עדיין היה עמוד התווך של הקבוצה, בין אם על הדשא ובין אם לא, וסייע להכניס צלחת אליפות רביעית לארון הגביעים.

וכמו בכל סיפור טוב – גם בסיפורו של ברדה שלנו, צריך את הרגע הטראגי, הרגע שייזכר לעד, וזה שכמעט כמעט חתם את האגדה בטרגדיה. החלק הזה בשושלת ברדה התרחש ב-7.11.17. בזמן אימון שגרתי בלהבים, שיגר אחד משחקני הקבוצה כדור חזק לעבר חזהו של ברדה. עד היום לא ברור מה בדיוק התרחש בגופו של אליניב, אבל הפגיעה גרמה לו לקרוס על כר הדשא ולאבד הכרה.

תושייה רבה של הפיזיותרפיסט של הקבוצה, יחד עם תזמון קוסמי של אמבולנס במרחק מטרים ספורים מזירת האירוע, הביאו לטיפול מהיר בנסיך לב אדום. הפרמדיקים של מד'א הזדקקו ל-4(!) מכות חשמל באמצעות מכשיר הדפיברילטור. המכה הרביעית הצילה את חייו, ברדה הובהל לבית החולים סורוקה וזאת בזמן שכל עולם הכדורגל הישראלי, והעיר באר שבע בפרט, שרויה בהלם. ברדה, כמו ברדה, יצא מהאירוע הזה מחוזק. אמנם בעקבות כך נגזרה עליו פרישה ממשחק פעיל, אבל מכאן החלה הקריירה החדשה שלו.

ברדה מונה לעוזר המאמן במקביל לקורס המאמנים שעבר. הוא השפיע על הקבוצה והשחקנים מחוץ לקווי המגרש, בעונה שידעה כל כך הרבה עליות ומורדות, אך הסתיימה בטעם מתוק של פעם שלישית גלידה – אליפות חמישית לארון התארים. גנק הבלגית כבר הספיקה לחזר אחריו ולהציע לו לחזור לקבוצה בתור עוזר המאמן. כרגע, ברדה מכוון לתפקיד המאמן הראשי. עוד יעברו לא מעט מים בנהר עד שזה יקרה, אבל זה יקרה, וכשזה יקרה – כדאי לכל מאמני ליגת העל לחשוש, כי ברדה יסתער על התפקיד הזה, בדיוק כמו שהסתער על כדור שהגיע אליו לפתח הרחבה.

את שעשו למעננו, לעולם לא נשכח. צילום פרטי

גם אנשים שלא מחבבים בלשון המעטה את הפועל באר שבע, ידעו לומר לכם שהיום כבר לא מייצרים שחקנים כמו אליניב ברדה. בעידן בו הסמל השולט הוא זה של מטבע היורו, ברדה נשאר נאמן לעיר ולקבוצתו, חרף הצעות גבוהות יותר מקבוצות אחרות. בעידן בו שחקני הכדורגל קיבלו תדמית של נפוחים ואגואיסטים, ברדה נשאר הצנוע. זה שלעולם לא אומר לא לבקשת תמונה, זה שנדמה כאילו בכל פעם מחדש מופתע מהשאלה "אפשר להצטלם?".

תודה לך על הכול, נסיך לב אדום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('84aba7ef-ddc2-4359-b116-189500a79605','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה