"תוגפסט": המבשלה הבאר שבעית חוגגת את תחילת הקיץ

$(function(){setImageBanner('db9d2b05-7fdc-4d25-ba17-2e173070e21e','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

רגע לפני שבת וחג שבועות ובשיאו של השרב, הציגה מבשלת "תוג" המקומית את ביכורי הבירות שלה לעונת הקיץ. באירוע שהתקיים ב"בית מלאכה לבירה" בלב העיר העתיקה נכחו חובבי בירות בוטיק, שנהנו מבירות קרות ביום שרבי לוהט

שישי צהריים, בשיאו של השרב שעטף אותנו שבוע שעבר, אין יותר מתאים מבירה קרה כדי להתרענן. ממש כמו בהזמנה אישית החליטו בעלי מבשלת "תוג" המקומית גלעד נאמן ותומר רונן לקיים את אירוע ה- "תוגפסט" הראשון שנערך ב"בית מלאכה לבירהבבעלותם.

תומר וגלעד, מבשלת "תוג" המקומית. צילום: פרטי

מומחה לבירה ומורה להיסטוריה הקימו מבשלת בירה באר שבעית

זה מה שהלך פה בפסטיבל הבירה לפני שנתיים

בשתי ידיים: נטע וז'אן בנו את מבשלת חלומותיהם

מעט לקראת חג השבועות זה הזמן של חובבי ומייצרי הבירה לטעום מביכורי הבירות של המבשלה לקראת עונת הקיץ הקרובה. הסמיכות של האירוע לחג שבועות לא מקרית כמו שמסביר גלעד: "אומרים ששבועות זה חג הגבינות בארץ, כי ככה מיתגו את זה לפני 40 שנה, אבל שבועות זה חג חקלאי, חקלאות זה חיטה, שעורה, בירה!"  אז כדי לכבד את החקלאות המקומית המשכנו אל הבירות.

הבירות שהוצגו באירוע הן בירות הבית של מבשלת "תוג", שהיא למעשה איחוד שתי המבשלות הקודמות של צמד הבעלים "מבשלת החלוץ" (גלעד נאמן) ו "מבשלת הדג הלבן" (תומר רונן). לצד הבירות הקבועות הוצגו הבירות העונתיות שמושפעות מהתבלינים וצורת הבישול המתאימה לתקופת השנה, מה שיצר מבחר בירות מסקרן שבמהלך ההסבר על כל אחת מהבירות גילינו שחלקן זכו בגלגוליהם הקודמים בפרסים שונים בארץ ובחו"ל.

בירה ביום קיץ חם. צילום: פרטי

הבירה הראשונה שטעמנו היא בירת "החלוץ" - בירת pale ale ישראלית, עם 5.5% אלכוהול וטעמים פירותיים, טרופיים. הבירה מאוד מתאימה לטעם הישראלי ואין ספק שעם התחלה כזו יש למה לצפות.

הבירה השניה שטעמנו נקראת "40 מעלות בצל" וכשמה כן היא, בירה קייצית שהוגדרה כ-summer ale בעלת 4.7% אלכוהול. בירה קלילה ופירותית עם סיומת הדרית שקל לשתות בימים החמים של הקיץ הישראלי.

המשכנו להתקדם במעלה סוגי הבירות והגענו לבירה השלישית בירת "בזיליקה", amber ale אדמוני בעל 6 % אלכוהול, בסגנון ייחודי המשלב כשות נדירה יחד עם בזיליקום. לבירה ארומה חזקה של אורן, מנטול, בזיליקום. טעם הבירה קרמלי, דבש מתקתק עם נוכחות עדינה של בזליקום, אין ספק שמדובר בבירה מיוחדת שלא פוגשים כל יום.

הבירות החדשות: מפתיעות ומעניינות. צילום פרטי

הבירה הבאה שהוצגה לנו באירוע לא הגיעה מהברזים אלא מבקבוק ונקראת "כמעט 10". כשמה כן היא, כמעט 10% אלכוהול (9.8 ליתר דיוק) בסגנון ale כהה, בטעמי פירות יבשים ותיבול הדרי עדין. על תווית הבירה כתוב שמדובר בבירה עוצמתית שנותנת בראש אז היינו עדינים איתה אחרי הכל לפנינו עוד בירה אחת לטעום.

הבירה האחרונה ואולי המפתיעה ביותר שטעמנו נקראת "שוער הלילה", בירה מסוג אמפיריאל סטאוט, כהה שלרוב מאופיין בטעמים מרירים וחזקים (רובינו חושבים ישר על בירה גינס כמדברים על סוג הבירות האלו). "שוער הלילה" מתובלת בשבבי עץ ושוקולד שמורגש ישר בלגימה הראשונה. ההפתעה הזו הרשימה אותנו מאוד, שכן טעמי השוקולד מטשטשים את המרירות ואחוזי האלכוהול הגבוהים (10% אלכוהול) ומאפשרים לשתות את הבירה בקלילות גם בימי הקיץ החמים כמו שהיה בשישי האחרון, ואנחנו פשוט רצינו עוד ועוד ממנה.

ביוני יתקיים פסטיבל הבירות המקומי, עקבו אחרי הפרסומים. צילום: פרטי

אירוע ה- "תוגפסט" של השנה הוא הראשון מתוך כוונה להמשיך מסורת של השקות בירות לפני חג שבועות כל שנה, ואם אתם מרגישים פספוס שלא הגעתם אל תדאגו ממש בקרוב (ביוני) יתקיים פסטיבל הבירות המקומי שפרטים עליו תוכלו לקבל בעמודי פייסבוק של המבשלה ו "בית המלאכה לבירה" או בלוח האירועים שלנו, שם תחכה לכם עוד בירה מיוחדת - TOG X-BOURBON - סקוטיש אייל המשלב מתיקות של בורבון עם חספוס של שבבי עץ אלון בעלת 6 אחוזי אלכוהול, יש למה לחכות!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('19515da6-0259-494e-a95f-6263f08b6fe6','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה