מרצדס

מרכז המחקר והפיתוח של קונצרן מרצדס בנץ בישראל, אירח השבוע את אירוע הגמר של "האתגר" (The Challenge) – תחרות לסטודנטים ממוסדות אקדמיים מכל רחבי הארץ. במסגרת התחרות, הוזמנו הסטודנטים להציע רעיונות עסקיים לאתגר "100 המיליון", אותו הציגה מרצדס. במסגרת אתגר "100 המיליון", החברה ביקשה מהסטודנטים להציע רעיונות עם פוטנציאל עסקי גבוה שכולל את המספר 100 מיליון. לדוגמה, לקוחות חדשים, תוספת במכירות, נוסעים ברכבים אוטונומיים ועוד. תחרות "האתגר" מהווה פלטפורמת חדשנות פתוחה (Open Innovation), אותה יצרו מרכז בנג'יס ליזמות וחדשות בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

צוותי הסטודנטים שעלו לגמר הציגו את כיווני הפעולה שלהם בפני צוות שופטים של מרצדס בנץ ושל נציגי אוניברסיטת בן-גוריון. הצוות של קים טוויל ויואב ריזנרמהפקולטה לניהול באוניברסיטת בן-גוריון, זכו במקום הראשון. הסטודנטים יזכו להציג את הרעיון בפני הנהלת חטיבת המחקר והפיתוח של הקונצרן בשטוטגרט, גרמניה.

אייל מאייר, מנהל החדשנות במרכז הפיתוח של מרצדס בנץ בישראל, מציין כי שיתוף הפעולה עם סטודנטים וסטארט-אפים הנו חלק מאסטרטגיית החברה ליצירת אקו-סיסטם של רעיונות חדשניים ויצירתיים, אשר יכולים להשתלב במוצרים ובשירותים העתידיים של החברה.

 

דיקן הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר ויו"ר מרכז בנג'יס פרופ' עודד לוונגרט הדגיש את החשיבות הרבה בקידום שיתופי פעולה עם גורמים מובילים באקו-סיסטם של היזמות החדשנות. לדבריו "שיתוף בין אקדמיה לתעשייה מאפשר אתגרים לסטודנטים תוך חשיפתם לסוגיות מהותיות. הדבר מוסיף ערך יישומי בתהליך הלמידה האקדמית ולהכשרה של הסטודנטים לעולם האמיתי".

 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו