במקום לצעוד: הפגנה כועסת ללהט"בים

$(function(){setImageBanner('caa90c00-5839-42e7-aa09-c9e3e6438a65','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

לאחר שהחליטו לבטל את מצעד הגאווה בבאר שבע בעקבות החלטת בג"ץ, הפגינו מארגני המצעד, תומכים ותומכות רבים ברחבת העירייה.

יותר מ-1500 מפגינים הגיעו היום בערב לרחבת עיריית באר שבע לתמוך בחברי הקהילה הלהט"בית, ביניהם גם חברי הקהילה עצמה, לאחר ההחלטה שהתקבלה בבג"ץ באשר למתווה מצעד הגאווה שאמור היה להתקיים, ובמקומו אורגנה הפגנה.

השבוע עתרו לבג"ץ נציגי הבית הגאה בבאר שבע וארגון זכויות האזרח בישראל, לאחר שהמליצה המשטרה שלא לקיים את המצעד במתווה המתוכנן, החולש על כל אורכו של רחוב רגר הראשי, מאחר ונמצאו עדויות לאיום ממשי לחיי אדם במתווה זה. בבג"ץ החליטו לאמץ את המלצות המשטרה באופן חלקי, והציעו בתור פשרה לקיים את המתווה באיזור מוסתר יותר.

תגובת מארגני המצעד והעותרים להחלטת בג"ץ לא איחרה לבוא, והוחלט לבטל את המצעד ולקיים הפגנה מול בניין העירייה נגד החלטת בג"ץ, משטרת ישראל ועיריית באר שבע, אותה האשימו בחוסר תמיכה כלפי הקהילה הלהט"בית בבאר שבע.

"רוביק, רוביק תתעורר, הדם שלנו לא הפקר" קראו המפגינים כלפי ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'. גם כלפי הרב הראשי של באר שבע, הרב יהודה דרעי, נשמעו קריאות רבות, לאחר שאיים כי יתפטר מתפקידו אם יתקיים המצעד כמתוכנן- "דרעי דרעי אין מצב, לא תחליט את מי נאהב", "הרבנות לא תקבע אין נראית משפחה".

"יש הרבה דתיות ודתיים שהם חלק מהקהילה הגאה, שהם שותפות ושותפים של הקהילה הגאה, אז אל תעשו אותנו שונאות כי אנחנו לא", אמרה אחת הפעילות של הבית הגאה.

בין מאות המפגינים, הגיעו גם לתמוך ח"כ זהבה גלאון, ח"כ אילן גלאון וח"כ תמר זנדברג ממרץ. כמו כן, להפגנה הגיעו מספר אוטובוסים מלאים בתומכים, שהגיעו מכל קצוות הארץ כדי לתת יד במאבק של חבריהם מהקהילה שחיים בבאר שבע.

את האירוע אבטחו מאות שוטרים, גלויים וסמויים, אשר חסמו בשלב מסוים את המפגינים שניסו לרדת לכביש כדי להפגין.

בדף הפייסבוק של "הבית הגאה" נרשם: "עליית מדרגה. משטרת ישראל נוהגת בהומופביה ומקללת את אירה סקלר אם לבן מקהילת הלהטב בבאר שבע שהחזיקה בשלט מחאה "הבן שלי הומו אז מה" שוטר בתגובה "הייתי מקיא על השלט שלך". השוטר סרב להזדהות. המשטרה בתגובה עצרה את את שי סקלר. מסתבר שהמשטרה לא רק מחזקת את האלימות אלא נוקטת בה באופן המכוער ביותר".

לאחר ההפגנה צעדו כמה עשרות פעילות ופעילים על תוואי המדרכה של כביש רגר וביקשו לחצות את הכביש כדי לצעוד לכיוון מרכז המורים בעיר. המשטרה חסמה את המעבר והתעמתה עם הפעילים

תגובתה של המשטרה להפגנה שהתקיימה הערב: "הפגנת ״הבית הגאה״, שהתקיימה הערב ברחבת העירייה בבאר שבע, הסתיימה ללא חריגות. בסיום ההפגנה ולאחר הפיזור, עצרה המשטרה את אחד המשתתפים לאחר שזה תקף שוטר, הוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה. מהמשטרה נמסר כי אנו מכירים בזכות למחות ולהפגין, אך ננקוט ביד קשה כנגד אלה שמסיטים ונוקטים באלימות".

עו"ד סמדר בונן, דוברת "הבית הגאה": "הערב התכנסנו אלפי אנשים מול בניין עיריית באר שבע תחת מסר אחד חד וברור, אל תחביאו את הקהילה הגאה של באר שבע! כולנו מאוחדות ומאוחדים במאבק הזה לשיוויון, לסובלנות ולתקצוב הוגן של הקהילה. לא נשתוק יותר ולא ניתן לגורמים אלימים ולהט"בופובים להחביא אותנו - זו יריית הפתיחה של המהפכה הגאה בבאר שבע".

גם ראש העיר, דנילוביץ', הגיב לקיומה של ההפגנה: "כואב לי שזה המצב שהגענו אליו, המצעד היה צריך להתקיים ברחוב הראשי", אמר והוסיף, "אמרתי למשטרת המחוז שמבחינתי הם יכולים לצעוד ולמחות בצורה תרבותית ומכובדת. אפילו הצעתי ציר חלופי מאוד מרכזי בכיוון ההפוך. באר שבע היא עיר של כולם, ואני חושב שברגעים אלה צריכים לבנות אמון מחדש. באר שבע היא עיר מאוד סובלנית ופלורליסטית". עם זאת, הבהיר דנילוביץ': "אנחנו מכבדים את החלטת בג"ץ".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה