מאמן הקרב מגע שעוזר לתושבי באר שבע להגן על עצמם

$(function(){setImageBanner('3abaa5ad-a708-427c-8c3c-898fcdbe9b7b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

בעקבות העלייה בפשיעה - אליאור שמש מבאר שבע החליט לעזור לתושבי העיר להגן על עצמם באמצעות שיעורי קרב מגע חינמיים בפארק הסופרים

קרדיט - צילום פרטי

תושבים רבים בבאר שבע משתפים ברשתות החברתיות על החששות שלהם להסתובב ברחובות ותחושת ההיעדר ביטחון בעיר. אליאור שמש בן ה-27, תושב באר שבע שמתמחה באומנויות לחימה לא יכל לעמוד מהצד והחליט לקיים אימוני קרב מגע בחינם בפארק הסופרים. בראיון אליאור מספר מדוע החליט להקים את המיזם, כיצד הוא מצליח להתפרנס במקביל ומה הוא יעשה עכשיו בחורף כשמתחיל לרדת גשם?

איך הגעת לתחום הקרב מגע?

"המון שנים התעסקתי בזה, מגיל מאוד צעיר התעסקתי באומנויות לחימה, גם בצורה תחרותית ומקצועית וגם בתור תחביב. הענף שאני מגיע ממנו במקור זה קראטה, עד הצבא התפתחתי במקביל במספר אפיקים ובצבא התמקדתי בקרב מגע. הייתי סגן אלוף ישראל בקראטה מספר פעמים".

מה הוביל אותך לקיים אימוני קרב מגע בחינם?

"הייתה תקופה בזמן הקורונה שעבדתי בשיטור העירוני בתל שבע ובעקבות ריבוי מקרי אלימות בתוך באר שבע והידע שלי שלמשטרה אין יכולת לטפל בזה בצורה ישירה אלא אם הם במקרה נמצאים במקום כיוון שזה דבר שמסתיים בתוך מספר דקות. החלטתי להקים את המיזם הזה בראש ובראשונה כדי שאנשים ידעו להגן על עצמם. להיקלע לסיטואציה בתור בחורה שהולכת ברחוב וגבר מנסה להטריד אותך או גבר שמותקף, יהיה יותר פרקטי לדעת להגן על עצמך". 

מישהו עזר לך להקים את זה?

"לא, בהתחלה רק רציתי לבדוק אם יש בכלל היענות לדבר הזה. זה התחיל מאיזה פוסט שפרסמתי בקבוצה של סטודנטים בבן גוריון וראיתי שיש היענות מאוד גדולה ומשם זה פשוט התחיל להתפתח ולזרום. לא היה לי תכנון מקדים, הייתי פשוט מופתע מהמסה של האנשים שנרשמו. מה שגם מכניס את זה גם לקטגוריה אחרת, כמה אנשים מרגישים לא בטוחים במקום בו הם גרים".

כמה אנשים הגיעו בתכלס לאימונים?

"המטרה של האימונים זה לא לעשות משהו מתמשך, זה היה לקחת בנאדם לשלוש אימונים ולתת לו כלים בסיסיים איך להגן על עצמו בשניות הראשונות שצריך כדי לברוח ומשם התקדמתי לקבוצה הבאה. בסך הכל עברו בנתיים בערך כ-70 אנשים עד שהתחיל החורף ואז זה קצת התעכב". 

מה בדיוק אתה מלמד בשיעורים?

"אני מלמד את הדבר הכי בסיסי בעולם. לספק לבנאדם את הכלים המינימאלים שהוא צריך כדי להיחלץ מסיטואציה ולברוח. אני לא מלמד עכשיו אנשים איך להילחם ולהגיע לזירות בתור לוחם על. אני לא מצפה לראות ילדה מנסה להילחם בגבר שפי 2 יותר גדול ממנה במשקל אבל היא כן יכולה להיחלץ מהסיטואציה ולברוח ולהזעיק עזרה נוספת במידת הצורך".

אתה עושה את האימונים בשטח פתוח, חורף קר, יורד לפעמים גשם - מה עושים?

"האמת הגעתי לפרויקט של מפעל הפיס של מיזמים חברתיים וכרגע בעזרתם אני מנסה לייצר איזה פלטפורמה שתוכל להיות קצת יותר מקצועית ועדיין תישאר חינמית. יהיו מעורבים בזה מספר גורמים, כרגע זה נמצא בשלב מאוד התחלתי. אני מאמין שבעוד מספר חודשים נוכל לסגור מקום מסודר ובעזרת השם אצליח להשיג מאמנים נוספים שירצו להתנדב כדי שנוכל לשמור על רצף אימונים, במקביל אני מנסה לקבל תמיכה של מקומות שיכולים לספק מבנה לאימונים".

איך אתה מצליח גם להתפרנס וגם מפנה מקום לאימונים בהתנדבות?

"אני יועץ משפטי בתפקידי, אני מסיים השנה את הלימודים שלי במשפטים ואני כבר עובד בתחום. זאת הפרנסה שלי בגדול. המטרה שלי זה להגדיל את הכמות מאמנים כדי שנוכל לשמור על אימונים רציפים כל אחד יגיע פעם בשבוע ואז נוכל לפרוס את זה על מספר ימים ונוכל להגיע ליותר אנשים. זה פתוח לכל מי שרוצה להגיע, העיקר שיהיו מעל גיל 18 שיבינו את ההשלכות החוקיות של מה שאנחנו עושים. ברגע שאני פורס את זה על יותר ימים ושעות אז יש גם את הגמישות של האנשים להגיע לאימונים". 

לסיום, איך אתה רואה את הפרויקט הזה מתפתח בעתיד?

"האמת, הלוואי שהפרויקט הזה לא יצטרך להתקיים מלכתחילה. כי אז זה אומר שאני נמצא בסביבה מתוקנת, אבל המציאות היא לא בדיוק כמו מה שאנחנו מצפים שהיא תראה אז נכון לכרגע אני רוצה להמשיך להריץ את זה, בשלב הבא אני רוצה לבדוק איך אפשר גם לגרום לאנשים להראות רצינות כי לפעמים מתייחסים לדברים בחינם כמובן מאליו ולא נותנים את מלוא הרצינות, אך יחד עם זאת אני לא מעוניין לגבות כספים מאנשים". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5ab52ad5-47bb-49db-9815-024cb9024cef','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה