לא מפסיק לנצח

$(function(){setImageBanner('62a8f6da-3683-4bd1-a885-c08ea289d5aa','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

תום כהן (38), המנהל האמנותי והמנצח הראשי של תזמורת ירושלים מזרח מערב זו השנה ה12, אחד מגדולי נגני המנדולינות בעולם, שבכל שנה היומן שלו עמוס בלו"ז נע ונד בין הופעות בארץ ובעולם לקן הפרטי והחם של אשתו ובנו בבריסל - נח בימים אלה אצל אמא ברחוב השלום בשכונה ג' בבאר שבע, שבה נולד וגדל, בשל המחויבות לשהות שלושה ימים של בידוד בשל ההגבלות החדשות למי שחוזר מחו"ל בעקבות הקורונה. תום חזר מחודש עמוס בהופעות אינטנסיביות בקנדה, שכללו גם קונצרט עם הזמרת לינט בארץ וביקור בביתו בבריסל, ועכשיו הוא על תקן הילד של אמא בקן החם כדי להופיע ביום רביעי הקרוב באופרה הישראלית עם אהוד בנאי. ואם תשאלו אותו מה הדבר הכי טוב שקרה לו בשנת 2021, הוא יענה בחיוך של אבא, ששנת הקורונה נתנה לו את האפשרות לישון כל לילה מחובק עם בנו בן החמש. סיכום שנה עם המאסטר.

 צילום דניאל קמינסקי

אז מה הדבר הכי גדול שקרה לך השנה מבחינה מקצועית?

 "הדבר הכי גדול שקרה השנה היה שזכיתי יחד עם תזמורת ירושלים מזרח מערב בפרס "עדשת הזהב" בטורקיה - טקס מכובד שבו מקבלים פרס דמוי אוסקר עם גביע מזהב. למעשה זכינו בשנת 2021 בפרס "עדשת הזהב", שזה כמו פרסי אופיר אצלנו בארץ, שהוא טקס של ארגון העיתונאים הטורקי, שבו העניק לנו את הפרס בגלל הפעילות שלנו הדיגיטאלית שביצענו בשנת הקורונה".

לתום קשה לראות איפה נגמרה השנה ואיפה היא החלה, כי עם כל הקורונה טיים ששינתה לכל העולם את דרך החיים, מבחינתו אלו היו שנתיים מאוד משמעותיות מהבחינה האישית "הייתי המון בבית עם המשפחה שלי" הוא אומר ברוגע "זה היה משהו שמאוד הייתי צריך, אפילו יותר ממה שהבנתי שאני צריך, כי יש לי ילד בן חמש שכל החיים חי חיי אבא שנמצא חמישים אחוז בבית, ועכשיו כל לילה ישנו מחובקים, וזו המתנה הכי גדולה שיכולתי לקבל, ששווה יותר מכל הופעה ומכל פרס."

 ואחרי שחזרת חזרה לאינטנסיביות של הופעות וטיסות, איך זה שינה אצלך את מהות המשפחתיות?

"חייב להגיד לך, לצערי, שאני עדיין לא יכול לענות לך על זה במאה אחוזים, אני מאוד בבלגן. את צודקת, כי דבר נוסף שקרה לי בקורונה, לא רק לי,  שהייתה לי הזדמנות, לי ולתזמורת, לעצור את הקצב. כל עניין הדיגיטלי, שהוא נושא שפחות נתתי לו את הדגש כי כל הזמן הייתי בעשייה, הפך להיות הזירה המרכזית שבה דברים מתרחשים. באיזה אורח אפילו לא הגיוני, הקריירה הבינלאומית, שלי ושל התזמורת, קיבלה קפיצה עצומה קדימה מהמקום הטוב שהייתה בה עוד לפני כן, בגלל שפשוט היה את הזמן להעלות את הדברים כמו שצריך, לשדר אותם, לארוז אותם, להבין את הסטטיסטיקה, לכוון, לפעול לפי הסטטיסטיקה האינטרנטית. הפרס, למשל, שקיבלנו בטורקיה, הוא תולדה של זה שערוצי היוטיוב של התזמורת, שעומדים בשנה האחרונה על ממוצע של שלושה מיליון צפיות בחודש - ישראל דורגה במקום הרביעי מבחינת הצפיות - למשל, המקום הראשון הוא של מרוקו עם שלושים אחוז מהצפיות, כלומר מיליון צפיות בחודש ממרוקו, ומקום שני טורקיה עם 18 אחוז צפיות, שזה 600 אלף איש מטורקיה שצופים בחודש בתוכן שאני והתזמורת מעלים"

 שנה מאוד מחדשת

"השנה האחרונה הייתה סימן להבין מי צופה, מי הקהל בעולם, להבין איך אני פועל אליו, התוצאות מתחילות לקצור אותם. כל הזמן אני טס, ובחצי שנה האחרונה הרבה גבוה ממה שהייתי לפני, והאיחול שלי מצד אחד, זה להמשיך בהצלחה הזו כי אין לזה גבול וכל פעם אתה מטפס על הר ומגלה עוד פסגה הרבה יותר מרשימה לפניך, ומצד שני, לאזן את זה עם שתי המתנות שיש לי בבית, אשתי והילד שלי, שהם שני הדברים הכי חשובים לי בחיים".

 פרס עדשת הזהב. צילום: יח"צ

איך החיים בבריסל כבחירה ולא בארץ מתמזגים עם החיים שלך על הקו?

"תראי, רוב השנים, הקורונה קצת טרפה את הקלפים. רוב השנים היה לי יותר נוח. אל תשכחי גם שיש לי  תזמורת בקנדה ובמרוקו, וכל החיים היה יתרון, כי ניהלתי כמה סטים של חיים במקביל. היו לי אותם אנשים, אותם חברים, אותן מערכות, שפשוט פוגשים אותי באינטרוולים קצת שונים מבני אדם רגילים. עכשיו נהיה טיפה קצת יותר מסובך יותר, בטח עם כל חוקי הטיסה והכניסה לארץ, ואנחנו לומדים להבין איך להתמודד עם זה. לא פשוט. הנה, תראי, למשל בשביל להגיע לקונצרט עם אהוד בנאי השבוע, צריך לבטל קונצרט שהייתי צריך להשתתף בו בפריז, בהתראה של שבוע, ולהגיע למשפחה שאני עוזב את הבית לחמישה ימים קודם כי אני צריך להיות בארץ שלושה ימים של בידוד. אני לא יכול לא לעשות חזרות בגלל המופע עם אהוד בנאי, כי זה לא ריאלי. זה מין תקופת ביניים שעוד נלמד איך להתמודד".

 שלא נדבר שהופעות בוטלו בגלל הקורונה וצריך לחדש אותן

"בקנדה הייתה לי הופעה אחרי שנתיים שלא הופענו יחד בגלל הקורונה. במרוקו, לעומת זאת,  הקלטנו שם עם התזמורת המרוקאית והישראלית מוסיקה לדיסק. פרויקט בשביל פארק שעשועים אצלם, הופעות אור קולית מסביב לעולם בכל החלק שקשור למזרח תיכון והעולם המערבי וצפון אפריקה, שאני הלחנתי  עיבדתי והקלטתי. ברמת קונצרט החזרה שלנו לפעילות נקבע ונדחה שלוש פעמים בגלל הקורונה."

בהחלט שנה לא צפויה

"לא צפויה בכלל ומנסים ליהנות מזה. אם לא הייתה הקורונה לא הייתי משקיע בטורקיה, לא היינו מוצאים את הקליפ "חומות חמר" יחד עם הזמרת לינט, שבארץ כמעט ולא קיבל חשיפה, אבל בטורקיה הפך להיות להיט היסטרי, וזיכה אותנו בפרס שהוא פשוט חלום. לעמוד על במה באיסטנבול על במה ולהחזיק גביע שרשום עליה ירושלים. זה לא מובן מאליו."

 אתה הפקת אלבומים, סינגלים והופעות למיטב אמני ישראל כמו נינט טייב, עומר אדם, ברי סחרוף, עידן עמדי ועוד, לאמנים בינלאומיים ועוד היד נטויה. יש עוד זמרים בקנה?

"עבדתי עם חווה אלברשטיין, הוצאנו פרויקט משותף עם התזמורת, גם עם טיפקס, עם אהוד בנאי ממש עכשיו יותר, פרויקט יפהפיה עם דיויד ברוזה ששודר בשידור חי לאיחוד האמירויות מפארק תמנע. אני כל הזמן בפעילות. בשנה שבה כל גופי התרבות בארץ סגרו את הדלת וחיכו שזה יגמר, אנחנו היינו  אחד הגופים היחידים שלא עצרנו והמשכנו לייצר תוכן כל הזמן, עבדנו כמעט כל השנה ובאמת מסיימים את השנה באופן מפתיע, ובגלל זה אנחנו חזקים הרבה יותר ממה שנכנסו אליה"

צילום: דניאל קמינסקי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ca71ee25-1673-4129-9d5b-53ee1fffbb7f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה