חושבים אחרת, שותים אחרת: מיזם ההרצאות שמשגע את באר שבע

$(function(){setImageBanner('02357d67-c3cf-4ab5-9016-c5980788169c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

מיזם Think & Drink Different Beer Sheva צובר תאוצה בתקופה האחרונה עם הרצאות סולד אאוט וביקוש הולך ומתגבר. אם עדיין לא הכרתם- זה הזמן להצטרף לחגיגה

"לפני שהגעתי לבאר שבע הייתי הולך הרבה להרצאות בברים בתל אביב וככה הכרתי את המיזם ואת הבחור שהקים את זה, תובל רוזנווסר. עברתי ללמוד באוניברסיטה בבאר שבע לפני חצי שנה ורציתי לנסות לפתח את הקונספט הזה גם פה בקרב הסטודנטים", מספר עופר דיסטלפלד, מנהל הסניף של Think & Drink Different Beer Sheva וסטודנט לניהול באוניברסיטת בן גוריון. המיזם התחיל בתל אביב לפני 6 שנים והתרחב כבר לפריסה ארצית עם סניפים גם בירושלים, חיפה, אזור השרון וגם אצלנו בעיר.

זה פאסה: מי שומע כיום הרצאות באוניברסיטה?

מתי בפעם האחרונה ישבתם עם הרופא שלכם על הבר?

בילוי קצת אחר

"אנחנו רוצים לקדם תרבות של שיח ודיון אחר, תרבות בילוי שונה קצת. אנשים יוצאים לברים, נהנים, מבלים וגם על הדרך יכולים ליהנות מהרצאה איכותית ומעניינת. זה קונספט שמאוד מצליח בכל הארץ וגם כאן אצלנו. התחלתי בנובמבר עם הרצאה בשבוע, כשהיעד שלי היה שיגיעו 50 איש. עכשיו כמעט כל הרצאה אני עובר את המכסה בהרבה, יש הרצאות סולד אאוט מראש. עליתי לאחרונה לשתיים שלוש הרצאות בשבוע וזה רץ", משתף עופר. עופר אחראי על הסניף כאן ודואג להכל, החל מתיאום עם המרצים והפאבים ברחבי העיר, ועד לפרסום בפייסבוק, תליית פוסטרים וחלוקת פליירים. הפרויקט בעיר מתקיים כרגע בארבעה פאבים: בר גיורא, אלכסנדר 17, הבנג'י והכפרה בעיר העתיקה.

מי שהקים את הפרויקט לפני קצת יותר משש שנים הוא תובל רוזנווסר מתל אביב, הוא גם הבעלים הארצי ומנהל את הפעילות במרכז. "לפני 7 שנים הייתי בהרצאה של 'מדע על הבר' שעשו מכון ויצמן וטיים אאוט בהרבה מאוד ברים. הייתי בקהל ואני זוכר שאמרתי "וואו, זה מדהים" וצריך להפוך את זה לקבוע, לצורת בילוי קבועה, לא משהו של פעם בשנה ולא משהו שעוסק רק במדע. וכך עשיתי", נזכר תובל. את הפרויקט התחיל תובל בפאב שכונתי עם הרצאה על פילוסופיה, הוא ראה שיש היענות ועם הזמן זה הלך וגדל, גם מבחינת הקונספט וגם מבחינת המרצים שלקחו חלק. "יום אחד היה אירוע שעשו אליו 10,000 going בפייסבוק ופתאום כולם שמעו על זה וידעו על זה. גדלנו לעוד ברים ועוד הרצאות, ועכשיו יש בסביבות 70 הרצאות בחודש", מספר תובל. מדובר במיזם עסקי בו ההכנסות מתחלקות בין המרצים לבין מנהלי הסניפים.

הרצאה על הבר- בואו לקחת חלק

צמאים למידע חדש

שם הפרויקט הוא פרפרזה לסלוגן של חברת שוופס: drink different. תובל מסביר: "מעבר לזה, הרעיון הוא לחשוב אחרת במובן שכל הזמן מציפים אותנו בחדשות, פוליטיקה, דברים של היום יום. ואצלנו הרעיון זה לגרום לאנשים לחשוב על דברים אחרים, דברים יותר מופשטים. למשל על תורת הקוונטים, על המוח... ואנשים אוהבים את ההרצאות האלה יותר ממה שאוהבים לשמוע על הדברים החדשותיים היומיומיים". אז כשעופר, מנהל הסניף בבאר שבע, צריך לחשוב על ההרצאות שהוא מביא לנו, תושבי העיר, הוא חושב על מה שמעניין את כולם. "אני הולך לפי מה שהלך טוב בערים אחרות, או מרצים שאני חושב שמעניינים. גם יש מרצים שפונים אליי. למשל ביום רביעי הקרוב יש לי הרצאה של הסופר ערן כץ, שיאן גינס בזיכרון. הבת שלו פנתה אליי והבאתי אותו בתקופת מבחנים הקודמת, לעזור לשפר את הזיכרון לסטודנטים והיה מצוין, הגיעו 100 איש", מספר עופר.

מבחינת מיקום, בהתחלה ניסה עופר להתמקד באזור סטודנטיאלי יותר כדי לצבור את הקהל הראשוני ואז להתפתח. "בהתחלה ניסיתי להתמקד באזור מסוים ולא להתפרס, לתפוס קהל קודם כל, לראות שמצליח ואז להתפתח. בהתחלה עשיתי יותר הרצאות לסטודנטים, נגיד על מבחנים, סמים פסיכדליים וכדומה. ובחודשים האחרונים אני פונה גם לקהל מבוגר יותר ולקהל באר שבעי נוסף", משתף עופר. הרצאה שזכתה וזוכה להצלחה רבה, למשל, היא של יעל פפר שהייתה אחת מנשותיו של גואל רצון ומגיעה לבאר שבע כבר בפעם החמישית אחרי הרצאות סולד אאוט בפעמים הקודמות.

מהרו להירשם- האירועים הם סולד אאוט

בעקבות ההצלחה הרבה, עופר רוצה להמשיך ולהתרחב לפאבים נוספים ברחבי העיר ולהתאים את ההרצאות גם לאוכלוסייה הסטודנטים וגם לאוכלוסייה הבוגרת בעיר. "אני מאוד אוהב את זה, נהנה ממה שאני עושה. מאמין שאעשה את זה לפחות בשנים הקרובות שאהיה פה בתואר. אני אשמח שיפנו אליי עם רעיונות להרצאות נוספות, אם אנשים מכירים מרצה שמעניין אותם שחושבים שכדאי להביא לפה אני אשמח לשמוע, וכמובן מזמין את כולם להגיע להרצאות הקרובות", מסכם עופר.

פרטים נוספים על ההרצאות הקרובות ויצירת קשר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7729f002-4dbd-438b-8689-ac65d2edb679','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה