צאו לבלות: פסטיבלי הקיץ הגדולים בבאר שבע ובדרום!

$(function(){setImageBanner('b67f2637-aab4-4a95-a885-2c1b12f50fa9','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

חודש אוגוסט הגיע ואיתו יוצאים לדרך גם הפסטיבלים הגדולים של באר שבע והדרום! מחפשים כיצד לבלות עם כל המשפחה והילדים בחודש האחרון של הקיץ? ריכזנו עבורכם את כל האירועים והפסטיבלים של החופש הגדול שאסור לכם לפספס!

פסטיבל סמילנסקי

פסטיבל סמילנסקי מארח אמנים ויוצרים מקומיים כמיטב המסורת עם שלל מיצגי רחוב, הופעות ילדים, דוכני סידקית, מופעי מחול, הופעות מוסיקה, דוכני ישיבה, פינות ישיבה ועוד. במה חשמלית תוצב בין הכפרה לבית הפול ויופיעו הרכבים ואמנים מקומיים: דויד פרץ, דודיז, יוגב גלוסמן,  הוטבוקס, איתי פרל ופינקי.  על הבמה אקוסטית מול הלולה יופיעו: דור העתיד, נעמה סיני ותומר פישר.

במת מוסיקת עולם על דק הפרינג' עם הרכבים מוסיקליים: לירון עמרם, ג׳אמאייה, דניאל אדה והזוהרים. על במת המחול באנילביץ'-החלוץ מופע של הבית למחול. מתחם ילדים על הדשא עם הצגות ילדים של תיאטרון הפרינג'. סדנאות, מופעי רחוב מבית היוצר של ראש חוצות, תהלוכות מוסיקליות, מיצבים ושדרת מזון עשירה. הכניסה חופשית.

תאריכים 18-19/8/2021, שעות 19:00 עד 23:00

מיקום: העיר העתיקה באר שבע – סמילנסקי, אנילביץ', רחבת מרכז הצעירים, החלוץ ועוד.

פסטיבל סמילנסקי 2019 - צילום יח"צ כיוונים

פסטיבל היין

פסטיבל היין חוזר לבירת הנגב! כ-25 יקבים ייקחו חלק בפסטיבל, לצד דוכני גבינות, פינות ישיבה, הופעות מוסיקה, עמדה למכירת אלכוהול של היקבים המציגים ואחרים ועוד הפתעות.

תאריכים 25-26/8, שעות 19:00 עד 23:00

מחיר: 50 ₪ כולל גביע יין, לטובת טעימות

מיקום: מתחם הקטר באר שבע

פסטיבל היין 2019- צילום יח"צ כיוונים

פסטיבל כדורים פורחים 2021

במהלך החופש הגדול , 19-20 לאוגוסט 2021, שמי הנגב יקושטו בכדורים פורחים וצבעוניים מהארץ. לאחר שלפני שנה לא התקיים הפסטיבל, החליטו להמשיך במסורת ולקיים את פסטיבל כדורים פורחים במתכונת המותאמת למציאות. השנה יתקיים הפסטיבל באווירה ישראלית ויתארחו בו כ- 6 כדורים פורחים כחול לבן. הכדורים העגולים הממריאים אל שמי ארצנו יתארחו בפסטיבל למופע GLOW לילי ומטס בוקר , ואליהם יצטרפו מגוון פעילויות אוויריות, מופעי אור ואש זוהרים אשר יצטרפו להווי ולאווירה הייחודית לפסטיבל. אנו מזמינים אותכם לקחת חלק בפסטיבל וליהנות מחוויה מעיפה וסוחפת.

מתי: חמישי שישי 19-20/08/2021

איפה: גן לאומי הבשור

פרטים נוספים

 

פסטיבל "צוענים במדבר"

רגע לפני סיום הקיץ, בסופ"ש האחרון של אוגוסט (20-21/8) ייצא לדרך פסטיבל תרבות חדש של כפר הנוקדים "שוטקה-צוענים במדבר", פסטיבל בלקני צועני לכל המשפחה!

הופעות מרכזיות: ANA RF ו Tarante Groove Machine

כפר הנוקדים וצוות שוטקה מזמינים אתכם לבלות את הסופ"ש האחרון של אוגוסט בפסטיבל "צוענים במדבר" עם תוכן ופעילויות לכל המשפחה באווירה של חופש מוחלט. סופ"ש של פסטיבל מוזיקלי מדברי לכל המשפחה באווירה צוענית בלקנית. הופעות של ANNA RF, אחד ההרכבים המקומיים המצליחים בעולם ו Tarante Groove Machine שהם מסיבה גלובלית ללא גבולות המשלבת דרבוקות, מוסיקה מרוקאית, מקצבים שבטיים, בלקני וגרוב, עם סאונד אלקטרוני עדכני. מגוון פעילויות לילדים ולגדולים: דוכני יצירה, דוכני מזון, איפור גוף, פינת חי, טיולי גמלים, מתחם המים "נוקדים ומתרעננים" עם מתזי מים, מפל מים, שכשוכית ומשחקי מים, טווסים שמסתובבים חופשי ברחבי הכפר.

לצד שלל הפעילויות, בכפר הנוקדים מאמינים שכדי לחות ולספוג את התרבות הצוענית עד הסוף, יש לקחת חלק פעיל בפעילויות השונות. ומציעים לבאים אל הפסטיבל להביא איתם כלי נגינה, איפור, תחפושות, פריטים שהם מעוניינים למכור/ להחליף/ למסור וכל דבר שאיתו הם יוכלו לפתוח דוכן, ולצעוק אני צוען!

מתי: 20-21/08/2021

פרטים והזמנות: כפר הנוקדים- 08-9950097

www.kfarhanokdim.co.il

 באדיבות כפר הנוקדים

נגב תור :סיורי קיץ אורבניים מיוחדים ברחבי הנגב

חודשי הקיץ ידועים כתקופה פורה בכל הנוגע לתיירות אולם השנה עם ההמלצה להימנע מטיסות וחופשות בחו"ל משפחות רבות צפויות לחפש אטרקציות חדשות וייחודיות ברחבי הארץ. הרשות לפיתוח הנגב מזמינה את הציבור להשתתף במיזם "נגב תור" סיורי קונספט אורבניים  - המספרים את סיפורם של השכונות והערים ברחבי הנגב. המיזם יתקיים במהלך חודשי הקיץ ללא עלות אך מותנה בהרשמה מראש.  על מנת להמנע משעות החום בחודשי הקיץ הסיורים יתקיימו בשעות הבוקר והערב, במהלכם יגלו המסיירים מקומות, טעמים וניחוחות שלא הכירו.

 

באר שבע:

סיור קולינרי ברחוב רינגלבלום התוסס.

רחוב רינגלבלום, מעוז הסטודנטים בבאר שבע, צבעוני ותוסס בכל שעות היום ועד השעות הקטנות של הלילה. בסיור תכירו את הקשר המיוחד והמעניין שבין אוניברסיטת בן גוריון לעיר באר שבע, בין הסטודנטיות והסטודנטים לשכונות והשיכונים. תחוו את הסצנה המקומית בסיור מלא בטעימות קולינריות, בהיכרות עם מיזמי התרבות והאמנות במרחב הציבורי ובמפגש מרתק עם היזמים המקומיים!

הסיור מפגיש עם טעמים, קולות, וסיפורים מעניינים על הקשר וגם המתח בין הסטודנטים המתחלפים ובין תושבי הקבע של השכונה והרחוב. לפעמים זה בהרמוניה ולפעמים זה בדיסוננס. וכדי לדעת ליישב בין הדברים, צריך לסייר, לשמוע, לטעום ולהכיר.

 

שכונה ה׳ אדריכלות, עסקים ואמנות.

מגלים את השכונות הוותיקות של באר שבע - סיור בשכונה ה' בין עסקים, אמנים, עליה, קהילה וההשפעה של "ניסוים ארכיטקטוניים". הסיור יתחיל בתפר של שכונה ה׳ הישנה הממחיש את הפער בינה ובין הקמתה של השכונה ״לדוגמא״ הנמצאת מעבר לכביש. הסיור חושף את המרקם הייחודי של שכונת המשעולים שמהווה עבור ארכיטקטים רבים השראה, ובנויה כשכונת "שטיח" - כשלכל בית חצר פנימית קטנה, ובין הבתים מחברים משעולים מקורים למחצה. בניה זו מהווה מעין גרסת בטון לבניה מדברית קדומה.

בסיור יתגלה אופיה המיוחד של הקהילה הפורחת והמגוונת, במהלכו יפגשו המסיירים חלק מהאנשים והעסקים המיתולוגיים והחדשים שהיו ועודם בשכונה, אומנים אשר בחרו להתמקם דווקא בשכונה זו, כמו סימון סימון המרגשת, ואף ניתן יהיה להשתתף בסדנת אמנות ייחודית.

 נגב תור סיור בב"ש - קרדיט צילום: נעמה ספיר

ירוחם:

יזמות סוף! (העולם שמאלה) – אנחנו השממה??

שתי הירוחמיות, חני בריגע ורויטל אללוף-מליש יקחו אתכם לסיור יזמות, זהות ותרבות מנקודת מבט ירוחMEET. במהלך הסיור תכירו את הנכסים התרבותיים של ירוחם, את ההון האנושי המגוון והמיוחד שהופך אותה למה שהיא. תפגשו יזמיות ויזמים שונים עם סיפורי חיים מרתקים שהביאו את כולם בסופו של דבר לפתח יזמות בעיירה המדברית שוקקת החיים.

תבקרו בגן הילדים הראשון של ירוחם, אליו הגיעו ילדי הוותיקים ולימים הפך למאפייה הראשונה והגדולה של הישוב, שעד היום מייצרים בה מאפים ממתכונים סודיים מימיה הראשונים של העיירה. תבקרו גם יזמיות צעירות שהגיעו לעיירה בשנים האחרונות ופתחו בה מרכזי תרבות וקולינריה. כל אלו יחד מייצרים את מרקם הקהילות המיוחדות שחיות היום בירוחם והופכות אותה לכל כך מיוחדת. בין האנשים שתפגשו, הירקן המיתולוגי של ירוחם, ממקימי הישוב, שלא עזב אותה מעולם.

משך הסיור כשעה וחצי. הסיור מתאים לכל המשפחה.

 

ירדנו לירוחם - סיור מקומי חלוצי

הסיור מתחיל בנקודה בה הכל התחיל...

סיפור המעברות, המגלה את סיפור הקמתה של ירוחם, זהותם של התושבים הראשונים והעליות. משם תמשיכו לגלות את עולם התעסוקה של ירוחם, ותסיירו באיזור התעשייה הראשון שהוקם בעיר, ובו תלמדו על הניגודיות בין הדעה הקדומה הישנה לעולם התעסוקה החדש שנפתח.

בהמשך הסיור עובר במרכז המסחרי "המאובק" של ירוחם, שם תשמעו את האמת מאחורי השיר ותפגשו את בעלי העסקים הפועלים במקום. שם יזכו המסיירים לטעום את הסיפור של מאיה ורוזי, מ"מאיושקה", להנות ממשהו קר בלב מדבר אצל שי מבית הקפה וחנות התבלינים "מוסקט", ולפגוש את הדסה בעלת הסטודיו "זואק". הסיור יסתיים בתצפית מרתקת בעיר תוך האזנה מוזיקה מקומית.

 

שדרות:

שדרות מאז ועד היום

סיור שיהפוך את כל מה שחשבתם על העיר שדרות. בכלי התקשורת שומעים על שדרות תמיד בהקשר הביטחוני אבל יש בעיר המיוחדת הזו כל כך הרבה מעבר לזה. בסיור תבינו מדוע יצאו כל כך הרבה יוצרים מוכרים ממנה.

הסיור עובר בין תחנות על יזמות קולינרית, תיירות המתכתבת בהומור עם הכותרות הבטחוניות, תחשפו לסצנת חיי הלילה הענפים, תגיעו לכפר בלב שדרות שמייצג את הציונות של ה-121 ותכירו אנשים מיוחדים.  אורך הסיור כשעה וחצי והוא כולל סיפורים מעניינים, מפגש עם אנשים מיוחדים וטעימות קלילות.

 נגב תור - סיור בשרדות - קרדיט צילום ירון ששון

מצפה רמון:

Inside Mitzpe סיפורים מצפאים

מצפה רמון היא עיירה קסומה, מלאה סיפורי יוצרים ואמנים, יזמים, חלוצים ומקימים, משפחות ותיקות וחדשות וקהילות מגוונות. כל אלו יוצרים פסיפס עשיר, מרתק ומלא השראה - אלו החומרים שמהן עשויה "מצפה". בסיור תשמעו סיפורים מהעבר המפתיע לצד חוויות יומיומיות של אנשי המקום, פועלם ויצירתם, תפגשו אנשים מעניינים, וגם תטעמו גלידה וכנאפה מעסקים מקומיים ומפתיעים. מדובר בסיור מפתיע ובו המסיירים יזכו להנות מפעילות תרבותית משתנה כמו תערוכת אומנות, מציגי קרקס ועוד משום שכל יום קורה במצפה משהו אחר.

 

נתיבות:

נתיבות מאז ועד היום.

איך זה קרה שנתיבות נחשבת ב-5 שנים האחרונות לעיר השלישית המבוקשת ביותר למגורים במדינת ישראל - לפי סקר של חברת הנדל"ן מדלן. נתיבות, שהחלה כמעברה בשנת 1954 עברה מהפך משמעותי לאורך השנים. במהלך הסיור תגיעו למקומות אותנטיים שקיימים עשרות שנים לצד מקומות חדשניים, יצירתיים ומפתיעים.

בסיור תשמעו על יזמות פורצת דרך, תשמעו סודות על תעשיית היופי בערוגות- חנות קוסמטיקה אורגנית, ואפילו תזכו לקפיצה קטנה לחו"ל. אורך הסיור כשעה וחצי ומשלב סיפורים מעניינים, מפגש עם אנשים מיוחדים וטעימות קלילות.

 נגב תור סיור בנתיבות- קרדיט צילום פרטי

ערד:

גרפיטי, רוחות רפאים ובירה בוטיק ברובע האמנים ערד

גרפיטי, רוחות רפאים ובירה בוטיק ברובע האמנים על חורבות אזור תעשייה נטוש בקצה העיר הוקם רובע אמנים יוצא דופן, שכלל לאורך השנים מוזיאונים פרטיים עצומי ממדים, סדנאות אמנים ועסקים יצירתיים.

בסיור תשמעו על האנשים שפעלו ופועלים ברובע, תסיירו בין יצירות פרויקט הגרפיטי pow wow שהגיע מהוואי לערד, בו השתתפו עשרות אומנים מרחבי העולם וזכה לחשיפה בינלאומית, תזכו לטעום קפה שנעשה בסטודיו קופי ע"פ ידע קדמוני מהאי ג'אג'ו בקוריאה, תריחו את הסבונים של "יונת מדבר" ותסיימו בטעימות בירה בוטיק במבשלת שיטה, ממבשלות הקראפט היצירתיות בארץ, הפועלת במקום.

 

חלומות בבטון: תכנון, קהילה ואמנות בלב העיר

סיפור תכנונה של העיר הליניארית הראשונה בישראל: בשנות ה 60 נבנתה העיר ערד כניסוי ראשון מסוגו של בנייה מדברית המעודד קהילתיות. בסיור תעברו בין המדרחובים רחבי הידיים, גינות הבטון שחודשו לאחרונה, בתי הפטיו ההיסטוריים והמרכז המסחרי - המהווה מקום מפגש לאינספור קהילות ותרבויות.

כמו כן במסגרת הסיור תבקרו במרכז התרבות בערד, בו תצעדו על צילום אוויר ענק של העיר, ותסייר בתערוכות החדשניות של המרכז לאמנות עכשווית. לאורך הסיור יוצגו יצירות מעוררות השראה של אמנים בעקבות שהותם בעיר. במהלך הסיור תחשפו לעסקים המקומיים בכיכר העיר, בהם תוכלו לטעום פירות יבשים ותבלינים מהמזרח, מאפים קווקזיים מיוחדים ועוד.

 נגב תור סיור בערד- קרדיט צילום: דורון אורגיל

 

 

 

הקיץ הזה אני בערד!

בקיץ הזה תהיה חגיגה בערד! אוכל טוב, מקומות לינה מפנקים, נוף מרשים, הפעלות לילדים ההופעות הכי טובות בארץ, פסטיבלי קונספט של טעמים, ריחות ואלכוהול. ולא פחות חשוב: מחירי לינה ובילוי שפויים שנוחים לכל כיס - כך מקבלים את החופשה המושלמת. למידע נוסף על אירועים, מקומות לינה ואטרקציות בערד: https://www.travelarad.com/he 

פסטיבל ערד-

פסטיבל הזמר העברי הוותיק ביותר בישראל יוצא באוגוסט לדרך בפעם ה- 38: ארבעה ימים של מופעי מוזיקה תחת כיפת השמיים ובאתרים שונים בערד.

מה?:  כמידי שנה בסוף הקיץ, ערד עושה כבוד לזמר העברי בזכות הפסטיבל המזוהה ביותר עם הזמר העברי מזה שלושה עשורים, עם זמרים וותיקים לצד זמרים חדשים, מופעי מחווה לגדולי הזמר העברי ועוד. המופעים יתפרסו על פני מספר מוקדים ברחבי העיר, תחת כיפת השמיים ובחללים סגורים וממוזגים. בין האומנים שייקחו חלק בפסטיבל השנה: אברהם טל, ברי סחרוף, שמעון בוסקילה, מירי מסיקה שתארח במיוחד לפסטיבל את ריקי גל, אמיר דדון, אביהו מדינה שיארח לכבוד הפסטיבל את אביבה אבידן ועוד מגוון מופעים.

מתי?: 23-26/8

כמה?: רוב המופעים הינם ללא תשלום וחלקם בתשלום סמלי

לפרטים ורכישת כרטיסים – דף הפייסבוק הרשמי 'פסטיבל ערד'

אמיר דדון- צילום שלום פינטו 

פסטיבל "נוקדים עם כוכבים"

פסטיבל המטאורים הגדול של הקיץ עם שלל אירועים ופעילויות לכל המשפחה.

מה?: לקראת עונת המטאורים, כפר הנוקדים מציע הפנינג חווייתי במדבר הפתוח, בו השמיים נקיים ורחבים - בין המקומות היחידים בהם ניתן לראות גשם של מטאורים עם מינימום זיהום אור.

פסטיבל  נוקדים עם כוכבים שיתקיים במשך שלושה סופי שבוע במהלך חודש יולי ואוגוסט, יחל  בשעות אחר הצהריים מלווה במוזיקה בכיכר הכפר. עוד בתוכנית: שוק ססגוני על רקע שקיעה מדברית, תצפית כוכבים מודרכת ,דוכני אוכל אותנטי, סיור לילה בעקבות חיות המדבר,  מעגל מתופפים, טיול לילי אל המדבר ומתחמי צפייה בכוכבים.

 מתי?: 6-7/8, 13-14/8

לפרטים והזמנות:  https://www.kfarhanokdim.co.il/

פסטיבל נוקדים עם כוכבים. קרדיט- באדיבות כפר הנוקדים  

קיץ של טיולים ופעילויות לכל המשפחה:

ספארי עקרבים-

בזמן שיורדת החשיכה, בסיור רגלי חוויתי נלמד על חיי הלילה במדבר. במהלך הסיור יצאו המטיילים לצפות בעקרבים באמצעות פנסים אולטרה סגוליים, יערכו תצפית כוכבים, וישמעו סיפורים על המדבר. ההמלצה היא להגיע עם נעליים סגורות , בגד חם ופנס.

 מתי? ימי רביעי 4/8, 11/8, 18/8, 25/8

כמה?: חינם בהרשמה מראש

לפרטים ונוספים והרשמה לחצו כאן

 

רואים כוכבים: מטר מטאורים בחניון הלילה בערד

מה? פרסאידים 2021:  מטר מטאורים הוא תמיד מאורע מרגש, במיוחד כאשר מדובר במטר החזק בשנה. אנחנו כמובן מדברים על מטר הפרסיאידים

תל ערד מציעה ליל כוכבים בלתי נשכח. אתם מוזמנים לבוא אלינו ללינה בחניון הלילה המשודרג וליהנות מפעילות ייחודית בליל המטאורים. בפעילות תכירו את כוכבי הלכת, תשמעו סיפורי כוכבים ותוכלו לצפות דרך טלסקופים בכוכבים ובמה שהשמיים יזמנו באותו לילה.

מתי? 12/8/2021 בשעות 21:00 - 00:00

איפה? חניון הלילה תל ערד

למי זה מתאים: לכל המשפחה, חובבי טבע ואסטרונומיה, זוגות רומנטים, ילדים ומבוגרים סקרנים כאחד.

כניסה: האירוע יהיה פתוח לקהל הרחב ללא עלות ללא תשלום נוסף על דמי הלינה בחניון הלילה, אליו יש להזמין מקומות מראש. 

באדיבות כפר הנוקדים

חמש"וש בעיירה: פעילויות קיץ 2021 בירוחם

תיירות ירוחם נערכת לעוד קיץ מלא במבקרים ישראלים לאחר שנה גדושה במטיילים: תצפיות כוכבים, סיורי זריחה ושקיעה, סיורי לילה במדבר, סדנאות אמנות, בישול וגששות, פעילויות טיבוע ציפורים וטיולים על גלגלים הן רק חלק מהפעילויות שמחכות לכם בקיץ הזה בירוחם. לכל הפעילויות היכנסו לאתר תיירות הר הנגב - https://www.negevtour.co.il/?events=חמשוש-בעיירה

 

פעילויות ערב ולילה

 

ספארי לילה - חוויה משפחתית באולטרא סגול בבירת העקרבים של ישראל

כשהערב יורד מתחיל עולם נסתר וקסום של יצורים היוצאים לפעילות דווקא בשעות החשיכה – עטלפים, צפרדעים, עכבישים ובעיקר עקרבים. בירוחם וסביבתה קיים המגוון הגדול ביותר בישראל של העקרבים, הן מבחינת המינים והן מבחינה מספרית.

הסיור המודרך לספארי לילה קסום יפגיש אותנו עם יצורי הלילה באמצעות פנסים חזקים, גלאי קולות ופנסי UV לאיתור עקרבים בחשיכה. יורם צביק, חוקר עקרבים, יספר לנו על החיים המסקרנים של היצור שכולנו חוששים ממנו ויגלה לנו צדדים פחות אפלים ממה שאנו מכירים. בסיור נכיר את העקרבים ממש מקרוב, נלמד על האקולוגיה שלהם וההתנהגויות המיוחדות שלהם, על הארסיות שלהם והחשיבות הגדולה שלהם לאדם ולסביבה. במהלך הסיור תוכלו לצלם תמונות מרהיבות של העקרבים בתופעות שונות - באמצע ארוחת הלילה שלהם, במצבי התגוננות, בריקוד חיזור מהפנט ואפילו קניבליזם. פרט לעקרבים אנו פוגשים יצורי לילה נוספים - באמצעות גלאי קולות נקרא לעטלפי החרקים ונפגוש גם עכבישים ממינים שונים, ביניהם בוני הרשתות ועכבישי זאב עם עיניים זוהרות. בנוסף, יעניק צביק, חוקר העקרבים, במהלך הקיץ הרצאות מרתקות על המחקרים העדכניים בארץ ובעולם על חקר העקרבים.

איפה? בכניסה לפארק אגם ירוחם.

מתי? לאורך כל הקיץ, החל מהשעה 20:15.

מחיר: עלות למשתתף (מגיל 3 ומעלה) - 50 ₪ .

לפרטים נוספים והרשמה: יורם צביק, 0544761761

 סיורי עקרבים, צילום: רני שטורם

לילות כוכבים במכתש ירוחם

מסע אל קצה היקום בו מדריכי שירת הכוכבים יקחו אתכם לסיור שמימי מרתק, מהתפתחות האסטרונומיה ועד התגליות הגדולות בנות זמננו. מסע בו נספר על הכוכבים הפיזיים - כדורי גז גדולים המאירים את לילותינו, ועד לכוכבים שכותרים להם כתרים, וקושרים בהם שירים, סיפורים ואמונות. לרשות המשתתפים יעמדו מדריכים מנוסים ושדה עם מספר טלסקופים גדולים מאוד, דרכם נחדור לעומק השמיים. נצפה בכוכבי הלכת, נכיר גרמי שמיים עמוקים, מכתשי הירח, צבירי כוכבים, גלקסיות וערפיליות – מה שהשמיים יספקו לנו בליל התצפית.

  • לרשות ולנוחיות המשתתפים יהיו מחצלות לישיבה, כרבוליות ותה צמחים חם.
  • אורך הפעילות - כשעתיים

איפה? מכתש ירוחם. מיקום מדויק יועבר לנרשמים, ההגעה עצמית עם רכב פרטי

מתי? לאורך כל הקיץ בין השעות 20:30 – 22:30 ובמוצ"ש בין השעות 21:00 – 23:00.

מחיר: 80 ₪ לאדם

לפרטים נוספים והרשמה: משה גלנץ, 0527276100.

 

סיור לילי מדברי בניחוח מוזיקלי

הקיץ במדבר קשוח וחם, ממש לוהט. אך בלילות אין כמו האוויר הקריר והצלול והשמיים זרועי הכוכבים. בטיול לילי בנחל חצץ (בין שדה בוקר לירוחם) בהובלת מורה הדרך והנגן רעואל קסל נצא לשמוע את הצלילים של הלילה במדבר, נתבונן בכוכבים, נדליק מדורה ונשתה תה עלים מתוק או קפה מדברי מר ונשלב קולות בשירה בתוך בור נבטי עתיק.

* הסיור מותאם למשפחות עם ילדים גדולים (מעל גיל 9) ולמבוגרים.

* המסלול כולל הליכה קלילה של כ-25 דק' לכל צד ומצריך ירידה מעט תלולה אך קצרצרה אל תוך הבור.

איפה? חניון לילה נחל חצץ, https://waze.com/ul/hsv2zb8cwy

מתי?

  • 12/08, 26/08 בין השעות 19:30-22:30
  • 28/08 בין השעות 21:00-24:00

מחיר:  45 ₪ לילדים עד גיל 12,  60₪ מעל גיל 12

לפרטים נוספים והרשמה:  רעואל קסל, 054-2024308.

 

סיור עששיות במוקד כנפי קק"ל בפארק אגם ירוחם

כל יום חמישי בשעה 19:30 בכניסה לפארק אגם ירוחם נצא לסיור עששית ונטפס על הפסגות המקיפות את האגם. תוך כדי הטיפוס נספר את סיפורם של שכנינו הבדואים ונדבר על הטבע המדברי. נסיים בתצפית כוכבים ותה חם. הפעילות מתאימה לכל הגילאים.

איפה? מוקד כנפי קק"ל, פארק אגם ירוחם

מתי? במהלך אוגוסט, בין השעות 19:30-20:30

מחיר:  10-25  ₪ למשתתף

לפרטים נוספים והרשמה: 051-2367497.

 

רואים כוכבים בירוחם – לילות מטאורים בירוחם

11 אוגוסט
החברה הכלכלית לפיתוח ירוחם ותיירות ירוחם מזמינות אתכם לחוות את מטר המטאורים המרשים והמרגש של הקיץ בלילה של ה-11 לאוגוסט בפארק אגם ירוחם. הפארק יהיה מוכן לקראתכם עם טלסקופים ומדריכים, פעילויות מגוונות לילדים וסיורי לילה מרתקים. המבקרים ייהנו משדה טלסקופים גדול שיכלול תצפיות מודרכות עם מיטב מדריכי שירת הכוכבים ויוכלו לצפות במכתשי הירח, שבתאי וטבעותיו המרהיבות, צדק וירחיו, צבירי כוכבים, גלקסיות, ערפיליות וכוכבים כפולים.
בנוסף, ייהנו הבאים מתצפיות מודרכות בהן יאתרו את כוכב הצפון וילמדו על חשיבותו, יכירו את קבוצות הכוכבים וגלגל המזלות, ישמעו סיפורי כוכבים, היסטוריה, מדע ומיתולוגיה. ולא נשכח גם לספר בין מטאור למטאור שיחצה את השמיים על "סוויפט-טאטל" - כוכב השביט האחראי לתופעת הפרסאידים - מטר המטאורים הכי יפה של השנה.

  • ההרשמה בתשלום מראש, ומספר המשתתפים מוגבל. מתאים לילדים החל מגיל 3.
  • איפה? אגם ירוחם
  • מתי? 08
  • מחיר: 40/50 ₪ למשתתף
  • לפרטים נוספים והרשמה: 054-6656512.

 

12 באוגוסט

אירוע הכוכבים של ירוחם עם שירת הכוכבים

"שירת הכוכבים" מזמינים אתכם לחוות את מטר המטאורים הכי מרשים ומרגש של הקיץ. בלילה של ה-12 לאוגוסט מצפה הכוכבים במכתש ירוחם (הגדול) יהיה מוכן לקראתכם עם טלסקופים ומדריכים שיעבירו אתכם ערב שלא יישכח. הבאים ייהנו משדה טלסקופים גדול שיכלול תצפיות מודרכות עם מיטב מדריכי שירת הכוכבים. בין המראות יהיו: מכתשי הירח, שבתאי וטבעותיו המרהיבות, צדק וירחיו, צבירי כוכבים, גלקסיות, ערפיליות וכוכבים כפולים.

בנוסף, ייהנו הבאים מתצפיות מודרכות בכיפת השמיים: איתור כוכב הצפון וחשיבותו, היכרות עם קבוצות הכוכבים וגלגל המזלות, סיפורי כוכבים, היסטוריה, מדע ומיתולוגיה. ולא נשכח גם לספר בין מטאור למטאור שיחצה את השמיים על "סוויפט-טאטל" - כוכב השביט האחראי לתופעת הפרסאידים - מטר המטאורים הכי יפה של השנה.

  • אין צורך בציוד אסטרונומי או בידע מוקדם.

איפה? מכתש ירוחם. מיקום מדויק יועבר לנרשמים, ההגעה עצמית עם רכב פרטי.

מתי? 12.08

מחיר:  130 ₪ למשתתף

לפרטים נוספים והרשמה: 052-6705523.

 באדיבות כפר הנוקדים

 

 

אירועי קיץ בפתחת ניצנה

נופש באזור הקריר ביותר בארץ הכולל סיורים מודרכים בחבל הארץ היפהפה – פתחת ניצנה. סיורי עששיות ומסתורין בשבטה הקדומה, סיפורי חלוציות מודרכים ללא עלות במצפה רביבים עם מורת הדרך איריס ברזאני, תצפיות כוכבים, גלישת חולות, חווית שטח לילית במדבר, הרצאות יין, מתחמי גלמפינג ועוד – אלה הן חלק מהאטרקציות שמחכות לכם בפתחת ניצנה בקיץ.

  

סיורי תוכן חווייתיים -

סודות שבטה – מסתורין, עששיות וכוכבים בגן לאומי שבטה

מתי לאחרונה הסתובבתם בעיירה שעומדת נטושה כבר 1,200 שנה וחשפתם את סודותיה? מתי הבטתם אל עבר מפואר ומשגשג וקיבלתם פרספקטיבה על חייכם בהווה? מורת הדרך איריס ברזאני מזמינה אתכם לסיור-מופע מרתק עם שלל דמויות צבעוניות שיחד יסייעו לנו לחשוף את סוד החיים וסוד ההיעלמות של תושבי שבטה הקדומה - הנבטים, ואולי נגלה גם את סוד קיומנו שלנו דווקא בימים אלה.

"סודות שבטה" זו יצירה מקורית המבוססת על מחקר היסטורי וארכיאולוגי מקיף, המוגש לכם באופן מרתק, הומוריסטי, ריאליסטי, רלוונטי ומפתיע. אף אחד לא יישאר אדיש לחוויה שיש בה ידע, הנאה בלתי נשכחת ומשמעותית.

במסגרת הסיור נבקר בגן הלאומי שבטה, השמור והמרשים מבין הערים הנבטיות בנגב. יחד נכנס לבתים, נציץ לבורות מים, נחפש ציורי קיר ונתרשם מיופייה של שבטה ומסיפורו של עם שידע לנצל את פוטנציאל החיים במדבר בגלגוליו השונים. נחשוף את 'סודות שבטה' - פרק קסום ולא מוכר בתולדות הקשר בין האדם לנגב בתקופות קדומות וכיום. בחשיכת הלילה תתקיים תצפית כוכבים מודרכת - יחד נגלה גרמי שמיים, מזלות ועוד קבוצות כוכבים, מיתולוגיה אסטרונומיה ופרספקטיבה.

עלות הסיור (מסובסד) במסגרת  פסטיבל 'לילות קיץ קרירים ברמת הנגב' – 50 ₪ למשתתף. בנוסף, בימי שישי יתקיימו סיורים פרטיים בעלות של 70 ₪ למשתתף.

* הסיור מתאים מגיל 12 ומעלה.

* משך הסיור כשעתיים וחצי, בין השעות 20:30-23:00.

* יש לבוא בבגדים חמים ונעליים סגורות. המסלול קליל אך לא מונגש.

לפרטים נוספים והרשמה: https://irisbarazanitours.co.il/

 צילום איריס ברזאני מורת דרך

טירה בלב מדבר – מקום מופלא בסכנת שכחה: סיורי תוכן חדשים במצפה רביבים

בדממת ובחשכת הארכיונים קבורים סיפורי חיים, עשיה, כישלון, אובדן והגשמה. דמויות שנשכחו באבק הזמן, כמו גם סיפור ההתיישבות היהודית בלב המדבר בתקופה שלפני קום המדינה. זהו סיפור שנוגע בניקוי אבק השכחה שכיסה את המטרה שלשמה הגיעו מתיישבי הנגב. 'טירה בלב מדבר' היא חוויה חוצת-גבולות זמן המוגשת באופן מרתק ומפתיע - איריס ברזאני מורת דרך, חוקרת עבר ומסירה את אבק הזמן מדמויות ואירועים שעמדו בסכנת שכחה.

במהלך אירועי 'לילות קיץ קרירים' משרד התיירות ורשות הטבע והגנים מאפשרים לכם להצטרף לחוויה ללא עלות.

  • הסיורים מתאימים למי שמחפש לחזור קצת בזמן כדי להבין את החיים: משפחות עם נוער וצעירים, קבוצות חברים.ות, זוגות מטיילים, חברות מטיילות, ימי גיבוש ועוד.
  • ההשתתפות בסיור הינה מעל גיל 15. הסיור אינו מותאם לילדים קטנים ולא ניתן להגיע עם קטנטנים.

משך הסיור: שעתיים

שעת התחלה: 17:00

מקום התחלה וסיום: חניית מצפה רביבים שבקצה קיבוץ רביבים.

דרגת קושי: 0 מעט הליכה וקלילה. יש מדרגות.

ניתן להזמין סיורים פרטיים בכל ימות השבוע בזמן בין ערביים, שקיעה וחשיכה וניתן לצרף לחוויה תצפית כוכבים: https://irisbarazanitours.co.il/

 

 

המדבר הנסתר של פתחת ניצנה

יש לנו ארץ קטנה ועדיין מסתתרים בה מקומות חבויים ולא מוכרים. מקומות עם קסם מדברי מקומי וסיפור מפתיע. לעיתים נדמה לנו שכבר היינו בכל פינה בארץ. מה עוד יש לחדש? אולם סביר שאת המדבר הנסתר של פתחת ניצנה רובכם אינכם מכירים. חבל ארץ קסום ולא מוכר המאופיין בדיונות חול מרהיבות, תופעות טבע מרשימות, סיפורי התיישבות עתיקה ומשגשגת, לצד חמש קהילות קסומות הצומחות לאיטן בפריפריה של הפריפריה הישראלית. מורת הדרך איריס ברזאני מזמינה אתכם להגיע ולראות מקרוב איך חיים ליד הגבול, מה האתגרים וההזדמנויות, להיפגש עם המקומיים ולהכיר את קסמו של המדבר הפתוח בשעות היפות ביותר שלו.

בעונת הקיץ, סיורי המדבר הנסתר של ניצנה מתגלים החל משעות אחה"צ ויכולים להימשך אל תוך הלילה עם תצפית כוכבים או חיפוש אחר עקרבים בפנסים מיוחדים. ניתן להוסיף לחוויה גם שלל אטרקציות מקומיות ונהדרות.

  • הסיור מתבצע ברכבים הפרטיים וניתן לשלב בו גם מסלולי הליכה ארוכים יותר. באופן הזה המפגש עם הטבע, ההיסטוריה וההווה הופכים לחוויה דינמית ומרגשת. 
  • הסיור מתאים לכל המשפחה.
  • מחיר למשתתף - 70 ש"ח. סיור יתקיים עם מינימום 10 משתתפים או סיור פרטי בעלות 700 ש"ח, עד 10 משתתפים.
  • לפרטים נוספים והרשמה: https://irisbarazanitours.co.il/

 

לילות קיץ ב"הרפתקה במדבר"  – לא מה שחשבתם

הלילה במדבר הוא קריר ונעים. כשהחשכה יורדת רוח קרירה מנשבת ואלפי כוכבים מנצנצים בשמיים היפהפיים באחד האזורים המבודדים והיפים בארץ. בועז שר שלום והרפתקה במדבר שבאזור פתחת ניצנה שבנגב, מזמינים אתכם הקיץ הזה לחוויית שטח מדברית לילית, באוהלי גלמפינג עם זולה מול הנוף השלו, לזמן איכות עם החברים או המשפחה. במקום שיגרום לכם לנשום עמוק לתוך חוויה מדברית וחיבור לטבע. במתחם הגלמפינג תוכלו ליהנות מפעילויות שטח מדבריות, ביניהן גלישת חולות, תצפיות כוכבים ליליות, סיורי ספארי לילה מטריפים בעקבות בעלי החיים הליליים ולא פחות חשוב – ארוחות שטח משובחות של פויקה על המדורה (תבשילי קדרה בסיר ברזל יצוק) וארוחות בוקר מתוצרת מקומית.

עלויות:

  • לינה: זוג באוהל גלמפינג מאובזר, עם ארוחת ערב מדברית בפויקה שבושל במשך שעות וארוחת בוקר מתוצרת מקומית: 2000 ש"ח ללילה. תוספת של 300 ₪ עבור כל אורח נוסף באוהל גלמפינג (חיוב מעל גיל 3).

כל לילה נוסף: 1600 ש"ח לזוג, 250 ש"ח לכל אדם נוסף באוהל.

בהזמנת שני לילות ומעלה - פעילויות גלישת חולות וסיור לילי כלול במחיר האירוח.

*ישנה אפשרות מוזלת לאירוח בתנאי קמפינג.

  • פעילות ערב קיץ מדברי הכוללת גלישת חולות, סיור לילי בעקבות בע"ח מדבריים ותצפית לייזר על הכוכבים עלות של 120 ₪. ניתן להוסיף ארוחת ערב בשרית בעלות של 120 ₪ למשתתף (מינימום 10 משתתפים). ניתן להזמין הרצאות יין של החקלאי בועז דרייר שמגדל גפנים בפתחת ניצנה ומייצר יין מדברי בוטיקי.
  • פעילות ספארי לילה (כשעה-שעה וחצי) - 70 ש"ח למשתתף (מינימום 20 משתתפים).
  • תצפיות כוכבים עם טלסקופ מקצועי - 80 ₪ למשתתף (מינימום 15 משתתפים).
  • גלישת חולות בדיונה - 70 ₪ למשתתף (מינימום 10 משתתפים).

 

אפשרויות נוספות במרחב לשעות היום: נסיעה לאורך כביש 10 (בכפוף לתאריכי הפתיחה של הכביש), טיול ג'יפים למעיין הנסתר בלב המדבר - עין עקב, ביקור בנחשייה במדרשה או ביקור בצריף בן גוריון. 

לפרטים נוספים והרשמה: 054-5755911, בעמוד הפייסבוק "הרפתקה במדבר" או אתר https://desertadventure.co.il

צילום דניאל בר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ea2ba592-237c-4abc-8dde-2319ee296628','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה