פרויקט 'הרמת מסך' מגיע לעיר באר שבע

$(function(){setImageBanner('ba0e3126-ae89-4625-b2e4-11804e0d78df','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

פרויקט הדגל של משרד התרבות, המהווה את הבמה המרכזית ליוצרים ויוצרות עצמאיים במחול הישראלי, מתקיים זאת השנה ה- 33 ומגיע לבירת הנגב.

פרויקט הרמת מסך המתקיים מדי שנה הוא במה ייחודית שנוסדה ומנוהלת על ידי המחלקה למחול במשרד התרבות. הפרויקט מקצה משאבים, במטרה לאפשר ליוצרים עצמאיים להציג עבודות בכורה כשהם משוחררים מההיבטים הלוגיסטיים והכלכליים הכרוכים בהפקת מופע ומעניק הזדמנות יקרת ערך שאין לה אח ורע בארץ ובעולם.  

במסגרת הפרויקט יציגו השנה 11 יוצרים את עבודות הבכורה שלהם בתחום המחול, בשישה מוקדים שונים ברחבי הארץ וב-15-16 בנובמבר יגיע הפרוייקט לעיר באר שבע. 

רותם ויסמן. קרדיט יאיר מיוחס

כמו בשנים קודמות לצד המסכים המאגדים את העבודות, יתקיימו השנה גם מספר אירועים שילוו את ימי הפרויקט: פרויקט ״תמונות מסך״, החוזר ומביט לאחור אל ההיסטוריה העשירה של פרויקט הרמת מסך דרך ארכיון התמונות של הרמת מסך, תמונות שצולמו במופעים עצמם, כאלה שצולמו לפני הבכורה ותמונות מבוימות לצורך כתבות עיתונות ובמרחבים ציבוריים. שלושה יוצרים ויוצרות הוזמנו ליצור יצירות חדשות הלוקחות תמונות נבחרות מן הארכיון כנקודת מוצא ליצירתם, היצירות המקוריות חולפות דרך תחנות התמונות, ״מפשירות״ אותן מקיפאונן ומחיות אותן לרגע, בכוח הדמיון והיצירתיות. 

עוד בין האירועים השנה, שיתוף פעולה ראשון עם ״מועדון כתב״ האייקוני, שיציג ערב של קרבות מילים ידידותיים בנושאי מחול תנועה וגוף בין אמנים מעולמות הבמה, הפרפורמנס והמחול. 

"הסערה שככה, המים הפכו שקטים. עכשיו ניתן לראות דרכם צלול, והנה בעומקם מתגלים הדברים. מתחת לפני השטח, במצולות - חיים שלמים. תת המודע נותן מופע. אומרים המנהלים האמנותיים של הפרויקט, עודד גרף ודנה רוטנברג, "השנה, כמו מאליהן, צצו ועלו יצירות המגלות משהו על יוצריהן וחושפות את דמותם. מתוכן נחשף עולם עשיר. נפער רווח בין יצירתם לבינם, צף הדחף ליצור, ומסופר דבר מה מהותי על מקומה של הבמה החשופה ושל התנועה בחייהם ובחיינו. מבט לתוך מגוון היצירות העשיר השנה מגלה את נקודות הציון האמנותיות במסעם של היוצרים עד כה, ומציף משאלות לב, פנטזיות, חרטות, הדרכים שצעדו בהן וגם את אלה שלא". 

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "אנחנו גאים לתמוך ביצירה העצמאית, לפתוח דלתות ליוצרים ויוצרות בעשייתם העכשווית, הפורה, פורצת הדרך ומלאת הדמיון. המעטפת והליווי המוענקים ליוצרים במסגרת הפרויקט מהווים כר פורה ליצירה. לאורך שנותיו עברו בשערי ״הרמת מסך״ יוצרות ויוצרים חשובים ובולטים, קולות שעיצבו ומעצבים את מפת המחול הישראלי שקנה לו זה מכבר מעמד ומוניטין בינלאומיים ומשמש שגריר חשוב של התרבות הישראלית ברחבי הארץ והעולם". 

הילל קודן- קרדיט יאיר מיוחס

15-16 בנובמבר 

בית המחול באר שבע 

מחיר כרטיס: 50 ₪ , הטבות מיוחדות לתלמידי מחול 

לפרטים ורכישת כרטיסים:curtain-up.co.il 

מסך 1  

יצירה בבכורה מאת: הלל קוגן, THISISPAIN 

באר שבע -  בית המחול, 16/11, רביעי, 20:00 

מסך 3  

בכורות מאת: רותם וייסמן * אנאבל דביר * שקד מוכיח 

באר שבע -  בית המחול, 15/11, שלישי, 20:00 

מיכל וענת. קרדיט יאיר מיוחס

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה