"פסטיבל סמילנסקי הפך לשם נרדף לבאר שבע- חוויה של מוזיקה, תרבות ובילוי"

$(function(){setImageBanner('3d142168-1fd1-4de4-9a9b-d765340c9b30','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

השבוע חוזר לרחובות העיר העתיקה פסטיבל סמילנסקי, פסטיבל דרומי לתרבות ואמנות שהפך כבר למסורת באר שבעית! בזמן ההכנות האחרונות תפסנו את דודו חמד, המנהל האומנותי של הפסטיבל, לראיון בו הוא מספר על כל מה שמחכה לכם בפסטיבל הוותיק של העיר

אז אחרי שהפסקת האש נכנסה לתוקפה מתחילים לחזור לשגרה עם אירועי התרבות הגדולים של הקיץ- המשמעות היא שפסטיבל סמילנסקי יוצא לדרך! שלושה ימים של חגיגת בילוי תרבותית ברחובות הרומנטיים של העיר העתיקה בבאר שבע. זה מה שמחכה לכם השבוע, ימים שלישי עד חמישי, 09-11/08, בפסטיבל אשר מתקיים כבר חמש עשרה שנים בעיר וחוזר עם מגוון עצום של תכנים אמנותיים ומתחמים מרגשים.

פסטיבל סמילנסקי התקיים לראשונה בשנת 2006 כיוזמה עצמאית חתרנית של יוצרים מקומיים אשר רצו לייצר מציאות תרבותית חדשה בעיר באר שבע ולתת ביטוי וחשיפה ליצירה עצמאית מקורית ואותנטית. מאז הפסטיבל מתקיים בכל שנה בחודשי הקיץ והפך לסמל ומותג של העיר באר-שבע והעיר העתיקה בפרט. רגע לפני שהוא יוצא לדרך, דודו חמד המנהל האומנותי של הפסטיבל, שיתף בתחושות וההכנות.

"זה הפסטיבל הכי וותיק בבאר שבע, גם בעיני האמנים והמוזיקאים הפסטיבל הזה הוא כבר מסורת באר שבעית"

פסטיבל סמילנסקי, צילום: מעין קאופמן

מחר פסטיבל סמילנסקי חוזר- ספר מה מחכה לנו בפסטיבל?

"הפסטיבל חוזר אחרי פגרה, כי בשנה שעברה אמנם התקיים הפסטיבל אבל הוא היה רק יומיים וגם זה היה בזמן עוד התפרצות קורונה אז לא הגיעו הרבה אנשים... לפני שנתיים לא היה בכלל פסטיבל בגלל הקורונה אז מבחינתנו מאז שנת 2019 לא חווינו את פסטיבל סמילנסקי כמו שאנחנו מכירים אותו. השנה הפסטיבל חוזר ובענק עם חידושים והפתעות".

מוזיקה, מחול, תיאטרון, מופעים לילדים- אתה מרגיש שכל אחד יכול למצוא את עצמו בפסטיבל? זה גם מה שרציתם לעשות- להנגיש את התרבות הבאר שבעית דרומית לקהל רחב?

"כן לגמרי, המטרה הייתה ליצור חבורה של אנשים שמפיקים את הפסטיבל יחד, כשיש כמות גדולה של מארגנים אנחנו נוגעים בהרבה תחומים, כמו שזה היה בשנים הראשונות של הפסטיבל בעיר. אנחנו משלבים אומנות דרומית מכל התחומים ביחד עם השמות הכי חמים בסצינת האינדי וההיפ הופ הישראלי, בפסטיבל יהיה גם איחוד של להקת שפתיים המקורית על הבמה".

"הקהל בבית צמא לתרבות ופסטיבלים, אני מזמין את כל הקהל לבוא ולחוות פסטיבל מיוחד, ליהנות מחוויה של מוזיקה, תרבות ובילוי"

 פסטיבל סמילנסקי, צילום: מעין קאופמן

פסטיבל סמילנסקי אם כן מציע לקהל הרחב תכנים מעולמות המוזיקה, המחול, התיאטרון, אמנות חזותית, מופעי רחוב, תכנים לילדים, יריד דוכני אמנים ומתחם אוכל ייחודי ומציג מגוון גדול של אמנים דרומיים בשילוב עם תכנים של אמנות ישראלית חדשה ומרעננת. מתחמי הפסטיבל ממוקמים בין הרחובות והמבנים הייחודיים של העיר העתיקה ויוצרים שילוב מרגש של תכנים עדכניים בנוף הארכיטקטורה האוטמנית המאפיינת את העיר העתיקה.

ספר על התכנים שמחכים לנו בפסטיבל- מה נוכל לראות על הבמות?

"יהיו שלוש במות מוזיקה בסגנונות שונים. במת סמילנסקי שהיא במה בועטת עם הרבה רוק והיפ הופ, אמנים דרומיים וגם אמנים שהם הטופ אוף דה ליין כמו פלד במופע להקה, טדי נגוסה ועדן דרסו. הבמה השנייה היא במת הפסנתר שתהיה בחצר של תיאטרון הפרינג', שם יהיה פסנתר אקוסטי אמיתי ויהיו מופעי להקה מבוססות פסנתר. והבמה השלישית שלא הייתה אף פעם, הבמה המרימה. במה שמצד אחד מרימה לאמנים החדשים והצעירים פה בדרום ומצד שני כמובן מרימה גם את הקהל. השיא של הבמה המרימה יהיה במופע של להקת שפתיים. בנוסף תהיה גם במת מחול בבית למחול, שם יופיעו רקדנים ואמנים עצמאיים ותוכל לראות מופעי מחול תחת כיפת השמיים בבמת 360. יהיו גם הצגות ילדים, במת רחוב עם להטוטים ומופעי קרקס. בנוסף יהיה בפסטיבל מתחם פופ אפ של פארק קרסו למדע במיוחד עובר ילדים. שם צוות המדריכים יגיע עם שלל ניסויים ופעילויות, מדפסות תלת מימד ומתחם יצירה מדעי".

אז כל רחובות העיר העתיקה יהפכו לצבעוניים וחגיגיים בימי הפסטיבל?

"כן, ככה למשל לאורך כל רחוב סמילנסקי יהיה יריד דוכנים של אמנים, רחוב החלוץ הולך להיות עם מתחם חזותי מאוד מיוחד שתוכלו לגלות רק כשתכנסו אליו, מתחם עם וידאו ארט, פסלים ועוד הפתעות לא מהעולם הזה. ברחוב אנילביץ' יהיה מתחם מזון ואלכוהול, יהיו בעצם ברחוב חמישה מתחמי מזון- מתחם יווני, מערב פרוע עם המבורגרים, בירות בוטיק ונקניקיות, מתחם קינוחים ויין. כמו פסטיבל אוכל בתוך הפסטיבל וכמובן עוד המון הפתעות. זה הפסטיבל הכי וותיק בבאר שבע והולך להיות מטורף. גם בעיני האמנים והמוזיקאים הפסטיבל הזה הוא כבר מסורת באר שבעית, שם נרדף לבאר שבע".

"השנה הפסטיבל חוזר ובענק עם חידושים והפתעות! אנחנו משלבים אומנות דרומית מכל התחומים ביחד עם השמות הכי חמים"

פסטיבל סמילנסקי, צילום: מעין קאופמן

חשוב לכם לתת במה לאמנים הצעירים והמקומיים? שיוכלו לצבור עוד ניסיון ולחשוף את המוזיקה שלהם בפני הקהל הדרומי?

"לגמרי, אבל כן חשוב לי להגיד שרוב האמנים הדרומיים שמופיעים בפסטיבל הם בכלל לא צעירים, הם וותיקים עם המון ניסיון ומוכרים בכל הארץ. בבמה המרימה אנחנו כן נראה אמנים צעירים בתחילת דרכם, אבל יתר האמנים בבמות האחרות הם בעלי ניסיון ומוכרים".

אז איזה קהל אתה מצפה לראות בפסטיבל? אתה רוצה לנצל את הבמה ובנימה אישית להזמין את תושבי באר שבע להגיע?

"הציפייה האישית היא שיגיעו לפסטיבל ויבקרו בו אנשים מבאר שבע והסביבה, מכל איזור הדרום. אם זה מקרית גת, ערד, אשקלון, נתיבות, ירוחם ואופקים... אנחנו סוג של מרכז איזור החיים פה בדרום ואני בטוח שהקהל בבית צמא לתרבות ופסטיבלים. כמובן שהפסטיבל פתוח לקהל הרחב מכל הארץ. אני חושב שיש לנו את העיר העתיקה והרחובות בה הם מהיפים והמיוחדים בארץ. אז אני מזמין את כל הקהל לבוא ולחוות פסטיבל מיוחד, שהשקענו בו מהפרט הכי קטן רק כדי שאנשים יקבלו חוויה של מוזיקה, תרבות ובילוי ואני בטוח שכל מי שיבוא ייהנה מאוד".

 פסטיבל סמילנסקי, צילום: מעין קאופמן

חלק ממופעי הפסטיבל: פלד במופע להקה | טדי נגוסה מארח את עדן דרסו | להקת שפתיים – האיחוד SIDE | MONOLYT | קובארי | נדב דלומי | TAPASH | נומקה | MALOX | קורל ביסמוט.

הפסטיבל מופק ע"י אגף האירועים - חברת כיוונים - עיריית באר-שבע, ניהול אומנותי: בוראס- בית לאמנות עצמאית. הפסטיבל בשיתוף ובתמיכת המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל.

פסטיבל סמילסנקי בעיר העתיקה בבאר שבע: ימים שלישי עד חמישי, 9-11 באוגוסט החל מהשעה 18:30, הכניסה חופשית!

פרטים בפייסבוק

 פסטיבל סמילנסקי 2022

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3425ce36-f871-432e-9c47-64cc1f328aeb','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה