"פסטיבל הפרינג' הבינלאומי מהווה מוקד עלייה לרגל לבאר שבע"

$(function(){setImageBanner('25b15834-f0f7-4bc6-ab3c-b8ffeee282da','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

אחרי הפוגה של שנה, פסטיבל הפרינג' הבינלאומי ה-11 חוזר לבאר שבע בארבעה ימים של מופעים, הצגות ואירועים! רגע לפני פתיחת החגיגה התרבותית הגדולה, שוחננו ב'באר שבע נט' עם מנכ"לית תיאטרון הפרינג', אפרת זיו אספיס, שסיפרה על ההכנות, ההתרגשות והציפייה לפסטיבל: "זה אירוע שמתקיים פעם בשנה אבל אנחנו עובדים עליו שנה שלמה ואני בטוחה שתושבי באר שבע יצביעו ברגליים ויבואו ליהנות מהחגיגה"

בתחילת השבוע הבא ייצא לדרך כאן בבאר שבע אחד מאירועי השיא של הקיץ, פסטיבל הפרינג' הבינלאומי ה-11! מדובר בחגיגה צבעונית של מופעי תרבות אלטרנטיביים והצגות פרינג' למבוגרים וילדים של מיטב היוצרים הישראלים, לצד הופעות שמגיעות במיוחד מחו"ל.

אחרי הפוגה של שנה בשל מגיפת הקורונה, הפסטיבל מחזיר לעיר העתיקה את מיטב מופעי התרבות האלטרנטיביים כשהנושא המרכזי הוא 'קשר אנושי' ויתקיים בין התאריכים 26-29 ביולי. כשהם בהכנות האחרונות וההתרגשות בשיאה, שמענו מאפרת זיו אספיס, מנכ"לית תיאטרון הפרינג' באר שבע, על התחושות שלה לקראת האירוע הגדול וההפתעות שמצפות לנו לצד אתגרי הקורונה.

אז אחרי הפוגה של שנה בשל הקורונה, פסטיבל הפרינג' הבינלאומי חוזר- איך התחושות שלך כמנכ"לית התיאטרון?

"קודם כל המילה 'חוזר' מרגשת כי זה מאוד מרגש לחזור אחרי השנה הזו, שנה בה עשינו סוויץ' ולמדנו את הכללים החדשים, התכתבנו עם תקופה מוזרה שאני מקווה שחלפה ועשינו פסטיבל בזום. פתאום גילינו את העולם הדיגיטלי אבל אני שמחה ונרגשת שהשנה הפסטיבל יהיה שוב בלייב, נראה אנשים ברחובות העיר העתיקה ובבאר שבע בכלל. הפסטיבל הוא מוקד עלייה לרגל לעיר, הוא הפסטיבל העירוני הגדול ביותר שמתקיים ועוגן תרבותי לאנשים מכל הארץ שבאים ליהנות מחגיגה תרבותית מטורפת. השנה זכינו ליצור תכנית אומנותית מגוונת שמתאימה לקהלים מכל הסוגים והמינים, יהיה הכל אם זה אומנות פלסטית, סטנד אפ, מחול, קרקס, פנטומימה, תיאטרון ומוסיקה. רצינו ליצור מניפה רחבה כדי לגעת בכמה שיותר אנשים וזה בא לידי ביטוי במופעים שיהיו בפסטיבל כמו ווקה פיפל, מחווה לשנות ה-80 ועוד. הקורונה קצת שיבשה את אלמנט הבינלאומיות אבל כן הצלחנו להביא להקת פלמנקו מספרד למופע הפתיחה ומופע מליטא. בזום ובפלטפורמות הדיגיטל יתארחו מופעים מרומניה, צרפת, איטליה וצ'כיה".

מה היו האתגרים בהכנה לפסטיבל כזה כשהקורונה עדיין נמצאת ומרחפת מעלינו?

"האתגר הראשון היה למצוא תכנייה שתשלב אמנים ממדינות ירוקות שיכולות להגיע ולהיות כאן. האתגר השני היה לקחת בחשבון שאם ישתנו הכללים אז מראש לעשות כמה שיותר מופעים שיהיו בחוץ כי באירועים בחוץ יותר קל לנו להתנהל עם הקורונה. אז מצד אחד השתמשנו במוזיאון הנגב כלוקיישן, בבאר אברהם, ברחבת הפרינג', בדשא מרכז הצעירים ורחוב אנליביץ'. מצד שני השתמשנו במקומות קטנים שם מופע יכול להתקיים על אף ההנחיות אם תהיינה. אנחנו מאוד משתדלים להתרגש לקראת הפסטיבל שבא, אנחנו רוצים להיות אופטימיים ולבחור לראות את הטוב שבא. העיר שלנו בתנופה והתרבות חזרה, האורות על הבמות של כל גופי התרבות. זה באמת משהו שמחמם את הלב ומשמח, יש לנו מלא תכניות ואנחנו לא רוצים לעצור אותן אז מקווה שכך יישאר".

 צילום: דיאגו מיטלברג

ואכן במטרה להפוך את באר שבע למוקד תיירותי- תרבותי, הפסטיבל משתרע על פני מתחמים רבים ברחבי העיר, ביניהם: מוזיאון הנגב, מרכז הצעירים, תיאטרון הפרינג' באר שבע, זאפה, החלוץ 33, באר אברהם וגודמן בית הספר למשחק. תכנית הפסטיבל מציגה מגוון רחב של מופעי תרבות אלטרנטיביים והצגות פרינג' למבוגרים ולילדים של מיטב היוצרים העצמאיים בישראל. הנושא העיקרי של הפסטיבל הוא 'קשר אנושי', שבמהלך משבר הקורונה הרגשנו כולנו בחסרונו. פסטיבל הפרינג' יוצא לדרך בזכות שיתופי פעולה של תיאטרון הפרינג' עם עיריית באר שבע, חברת כיוונים וחברת יעדים. "אני תמיד בעד כמה שיותר שיתופי פעולה זה תמיד יכול להוביל לתוצרים טובים יותר. ללא השותפים שלנו לדרך הדברים לא היו יכולים לקרות", מוסיפה אפרת.

הפסטיבל השנה יתקיים ארבעה ימים, ולא שלושה ימים כמו בשנים עברו, כאשר היום הראשון והאחרון (26 ו-29 ביולי) יהיו אירועי רחוב חגיגיים ואילו ב-27-28 ביולי יתקיימו שלל הצגות ומופעים indoor. "ביום שני, היום הראשון לפסטיבל, ייסגר רחוב אנילביץ' בעיר העתיקה ויהיו שלל אירועי רחוב, סדנאות, דוכנים ונגנים, נעשה גם אירוע פלייסמייקינג בו נצבע קיר עם הקהל, זה יהיה יום של חגיגה צבעונית", הוסיפה אפרת, "יהיו סדנאות יצירה, דוכני אמנים וקרקס רחוב, הכל כמובן חופשי וללא עלות וזו חגיגה אמיתית". ביום חמישי ה-29 ביולי, היום האחרון לפסטיבל לצד שלל הצגות יתקיים בדשא של מרכז הצעירים מסיבת שנות ה-80 עם להקת SRF, מופע של להקת ווקה פיפל ועוד. בפסטיבל יצאו בשיתוף פעולה עם בעלי העסקים כך שמי שמגיע לרכוש בעיר העתיקה יקבל כרטיס מתנה לפסטיבל.

אילו עוד הפתעות אתם מתכננים בפסטיבל עצמו?

"יהיו הרבה הפתעות, למשל מבין הרוכשים של הכרטיסים לפסטיבל נגריל 50 אנשים שיקבלו סלסלת פיקניק מפנקת מתנת השוק העירוני, והם יגיעו ביום חמישי בערב לדשא מרכז הצעירים שם נקיים פיקניק משותף וחגיגי. זה יהיה רגע מרגש באמת כי כך אנחנו רואים איך תושבי העיר תומכים בפסטיבל ואנחנו בעצם מחזירים להם בחזרה. חשוב לנו כגוף עירוני תרבותי לעשות פעם בשנה את הפסטיבל הזה למען ולרווחת התושבים, להנגיש את התרבות לכמה שיותר תושבים בבאר שבע ובארץ בכלל. אל הפסטיבל תגענה קבוצות מכל הארץ לסיורים מודרכים והולך להיות קסום. בנוסף אני יכולה לספר שבפסטיבל השנה נבחר שחקן ושחקנית מצטיינים שיקבלו פרס כספי על שם השחקן תומר שחורי שנפטר".

השנה נושא הפסטיבל יהיה 'קשר אנושי'- ספרי על המשמעות הנושא? איך זה יבוא לידי ביטוי במופעים?

"זה אך טבעי לקחת את הנושא הזה אחרי התקופה של הקורונה ולהבין שבסוף כל בן אדם צריך את הקשר האנושי, זה הדבר שהכי היה לנו חסר, המפגש הבינאישי. התגעגענו לראות אנשים מחייכים, מוחאים כפיים בתיאטרון, לראות אנשים נהנים. הקשר האנושי זועק מתוך התקופה הזו, גם העיר באר שבע היא עיר של אנשים, יש די.אן.איי לעיר הזו ואנחנו גאים להיות חלק מזה, זה מתחיל מראש העיר שמאמין באנשים עד אחרון התושבים. אז אנחנו חוגגים את הנושא הזה בהצגות והמופעים, בפיקניק שיהיה, בסדנאות והדוכנים... אחרי שנה וחצי שלא ראינו אנשים אנחנו רוצים לראות אותם כאן בעיר, זה אירוע שמתקיים פעם בשנה אבל אנחנו עובדים עליו שנה שלמה ואני בטוחה שתושבי באר שבע יצביעו ברגליים ויבואו ליהנות מהחגיגה".

 אפרת זיו אספיס, מנכ"לית תיאטרון הפרינג' באר שבע

כעת אנשי תיאטרון הפרינג' נמצאים ביישורת האחרונה, בהכנות האחרונות, ימים ספורים בלבד לפני פתיחת הפסטיבל. אפרת מסבירה: "אלה בעיקר הכנות טכניות ולוגיסטיות. אנחנו עושים הידוק של ההפקה והתזמון של כל המופעים, צובעים את העיר העתיקה בתפאורה מתאימה. חשוב לנו שאנשים שמגיעים לעיר יעברו מבמה לבמה אז מבחינת ארגון זה להיות כמו מנצח על תזמורת. אנחנו כמובן דואגים להכל מבחינה בטיחותית ובתיאום עם כל הרשויות. היומן מלא במשימות ואנחנו מתרגשים".

לסיום, מה היית רוצה להגיד לכל הקוראים הבאר שבעים? מזמינה אותם לצאת מהבית ולהגיע לפסטיבל?

"בהחלט, מזמינה אותם להצביע ברגליים, לבוא לפרגן לתרבות מקומית ישראלית, ליוצרים שבאים וייקחו חלק. אני נרגשת ומתרגשת ומאוד מאוד אשמח לראות כמה שיותר משפחות, ילדים ומבוגרים גם בתיאטרון, גם בהצגות וגם באירועים ברחובות. אנחנו מחכים לכם".

 צילום: דיאגו מיטלברג

פסטיבל הפרינג' הבינלאומי ה-11: בין התאריכים 26 עד 29 ביולי 2021 החל מהשעה 18:30.

בתאריך 29 ביולי הפסטיבל יתקיים ברחוב אנילביץ' ויהפוך את הרחוב לססגוני ותיאטרלי במיוחד עם מגוון מיצגי רחוב, הופעות קרקס וליצנות והצגות ילדים לכל הגילאים.

לצפייה בלוח ההצגות המלא ורכישת כרטיסים: thefringe.co.il או בטלפון: 08-6466657

לתכניה המלאה לחצו כאן

צילום: דיאגו מיטלברג

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c02a0b22-7878-4d65-aebd-8a5795c0c68d','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה