עונת היובל של הסינפונייטה הישראלית באר שבע יוצאת לדרך

$(function(){setImageBanner('bebf6326-7f0b-49be-b7c0-0f3261513c40','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

הסינפונייטה הישראלית באר שבע חושפת את הרפרטואר החדש לעונת הקונצרטים 2022/23 בניהולו של ניר קברטי, מנהלה המוסיקלי. התזמורת תחגוג חמישה עשורים של פעילות מוסיקלית עשירה ומגוונת, במהלך עונה המסמלת יותר מכל את החיבור המיוחד של התזמורת הקאמרית הוותיקה והגדולה בדרום- לעיר באר שבע, לתושביה, לאמנים ולמוסיקאים הבולטים שצמחו בבירת הדרום ורחבי הנגב ולמלחינים ישראליים

במסגרת סדרת "קלאסיקה" – יתארחו סולנים ואמנים מובילים שיבצעו יצירות מקוריות: בקונצרט פתיחת העונה החגיגי תבוצע בין השאר, יצירה שחוברה במיוחד לכבוד הסינפונייטה: 'ברכת היובל'- בכורה עולמית מאת המלחינה אנה סגל, וכן יתארח הפסנתרן רוברטו פרוסדה, שיביא עמו לישראל ערכת פדלים מיוחדת לצורך ביצוע יצירה נדירה מאת גונו, הדורשת תפעול מסובך של פסנתר דוושות, סגנון נדיר ומרהיב של נגינה שבה שולט פרוסדה באופן ווירטואוזי!

קברטי ימשיך במסורת של קיום קונצרט בסגנון "נשף וינאי", לציון חגיגות השנה האזרחית החדשה, והשנה הוא קיבץ ליגת- על של רקדנים וסולנים אוסטריים שיתארחו בקונצרט שיתקיים בבאר שבע ובתל אביב במהלך חודש דצמבר 2022 .

"אני שמח וגאה להנהיג את הסינפונייטה ואת הקו המוסיקלי של עונת היובל שלה! זהו מעמד מרגש במיוחד עבורי ועבור כל עובדי ועובדות התזמורת, בין אם הם מופיעים על הבמה ובין אם הם עמלים על העבודה מאחורי הקלעים, במיוחד לאחר השנתיים הקשות שעברו על כל מי שעסק בענף אמנויות הבמה בארץ ובעולם", אמר המנהל המוסיקלי, ניר קברטי.

צילום: Eliors

בסדרה הקלאסית יתארחו גם המנצחת האיטלקיה ג'אנה פראטה ואמן המנדולינה הבינלאומי, יליד באר-שבע, אבי אביטל, בקונצרט "איטליה הקלאסית". יצירה מקורית נוספת: 'ארץ ארבע השפות' מאת אריה לבנון תבוצע עם אנסמבל הפסנתרנים 'מולטיפיאנו'. התזמורת תבצע במהלך העונה יצירות נוספות מאת המלחינים הישראליים: נעם שריף ומקס שטרן .

אחד האורחים הבולטים שיתארחו בסינפונייטה הוא יוליאן רחלין, הכנר המחונן יליד ליטא, שגדל וחי באוסטריה, מהכנרים הבולטים והמבוקשים בעולם.

אירוע הדגל השנתי של התזמורת- "פסטיבל אביב קלאסי", יתקיים השנה במתכונת חגיגית במיוחד כ"פסטיבל היובל" ובמסגרתו, בין היתר, ינצח אבי אוסטרובסקי- מייסדה ומנהלה המוסיקלי הראשון של התזמורת,  על קונצרט 'צלילי הבכורה': ערב נוסטלגי ומיוחד המשחזר את קונצרט הבכורה של הסינפונייטה וכולל הקרנת סרט דוקומנטרי על הקמת התזמורת, קונצרט זה יבוצע גם בתל אביב.

עוד בפסטיבל, תבוצע בכורה ארצית ליצירה 'פרח במדבר' מאת המלחין האיטלקי כריסטיאן קאררה שחיבר את היצירה במיוחד עבור הסינפונייטה. היצירה כוללת 4 שירים למצו סופרן ותזמורת המבוססים על טקסטים מספר ישעיהו והיא מחווה ברורה לבאר שבע: המילים של שיר הנושא "פרח המדבר" -  הן מילותיו של הנביא על העיר באר שבע.

 צילום: Eliors

הסדרה הקלאסית הקלה, "צלילים מהגלובוס" תהיה השנה מגוונת מתמיד, עם שילובים מוסיקליים, ויצירות מרחבי העולם שיבוצעו עם אמני ויוצרי בירת הנגב. בין האמנים המשתתפים: שמוליק אלבז ואנסמבל הנגנים של המלחין והקונטרבסיסט גלעד אפרת והזמרת קרן טננבאום. הזמרת והיוצרת נעם וזאנה ואנסמבל הנגנים שלה בקונצרט "הנשים הראשונות בג'אז' בניצוחו של דורון סלומון.

 כוכב הבללייקה הידוע, דמיטרי קאלינין יגיע לישראל עם הרכב פולקלור מהמובילים בעולם, ויופיע במסגרת הסדרה בקונצרט: 'תחת שמי מוסקבה' (מהמוסיקה העממית ועד הקלאסיקה הרוסית) . גם אוהבי הלדינו והטנגו ימצאו את מבוקשם בקונצרט עם יסמין לוי בתוכנית מיוחדת תחת ניצוחו של ירון גוטפריד ובעיבודיו המוסיקליים המשלבים פסנתר, נבל, בנדונאון ועוד.

"הסדרה הישראלית" ממשיכה גם העונה להפגיש על הבמה את הקלאסי והפופ בשילובים מוצלחים ומה שמייחד אותה העונה הזו, הם האורחים ותמהיל היצירות המצדיעים למוסיקאים ילידי באר-שבע והנגב: דקלה, קובי אוז, אמיר דדון, רוני דלומי, איתי פרל ועוד... פיוז'ן דרומי מקומי ובינלאומי מרתק, תחת שרביטם של ניר קברטי, זיו קוז'וקרו וגיל שוחט.

קברטי הוסיף: "אנו נארח אמנים מהשורה הראשונה מהארץ ומחו"ל, בנוסף לשיתופי פעולה אמנותיים עם מוסדות התרבות המובילים בבאר שבע. במהלך העונה, ינצחו על התזמורת שלושה מנהלים מוסיקליים קודמים ויבוצעו שלוש יצירות מקוריות שנכתבו במיוחד עבור הסינפונייטה! גם הקהל הצעיר ימצא הנאה מרובה ממופעי העונה, המשלבים מוסיקה קלאסית עם אומנויות הבמה ובכך מנגישים את עולם המוסיקה הקלאסית הנפלא, על מנעדו הרחב, לדור הבא.

כמו כן, העונה אנו יותר מתמיד, יוצאים להופעות מחוץ לבאר-שבע (יתקיימו קונצרטים בתל אביב, ירושלים, קרית-גת, עין -גדי, אשדוד ועוד...) אני מזמין את קהל שוחרי המוסיקה בדרום וברחבי הארץ, לחגוג אתנו את עונת היובל ומאחל לכולנו עוד שנים רבות של עשייה מוסיקלית - כי את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק!".

 

לרפרטואר היובל המלא: https://digitaler.cld.bz/Sinfonietta/20/

טל' להזמנת כרטיסים: 086266422 (משרדי הסינפונייטה) // או באתר התזמורת www.isb7.co.il

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b4bccca5-2c75-47fa-a1ef-c7da9b697d15','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה