סיפורה של אשת החברה הבריטית במסעה במזרח התיכון: שיח גלריה בבאר שבע



"H.S_LADY#"- בואו לשמוע את סיפורה של ליידי הסטר לוסי סטנהופ, במסגרת שיח גלריה בתערוכה "מסעות המזרח" במוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח עם האמניות יעל סונינו-לוי ותמר שליט-אבני בהנחיית האוצרת דר' שרון לאור-סירק

המוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח יקיים שיח גלריה בתערוכה "מסעות המזרח", עם האמניות יעל סונינו-לוי ותמר שליט-אבני  בהנחיית האוצרת דר' שרון לאור-סירק, ב-26 בנובמבר.

בעבודה  Lady­­­­_H.S#, שיצרו האמניות יעל סונינו-לוי ותמר שליט-אבני, המוצגת בתערוכה "מסעות המזרח", נחקר סיפורה של ליידי הסטר לוסי סטנהופ, אשת חברה בריטית אשר יצאה למסע הרפתקני ברחבי המזרח התיכון. בעבודה משתקף סיפור מסע מרתק, זה אשר בו נחשפה הליידי למפת אוצר עתיקה המציינת את מיקומו של אוצר מטבעות זהב בתל אשקלון, אותו יצאה לחפש ב 1815.

האמניות עקבו אחר סיפור חייה התזזיתי והמרתק  ויצאו בעקבותיה לתל אשקלון שבו חפרה. לצד שחזור מדומיין של חפצים וממצאים מהחפירה ההיסטורית, הן מציגות את דמותה רוכבת על סוס וחובשת טורבן כמנהג הגברים בתקופתה. לא זו בלבד שנושא העבודה מתחקה אחר פועלה ההיסטורי של הליידי הבריטית, סונינו-לוי מתחפשת לַליידי ומצולמת על ידי שליט-אבני כפי שהליידי תועדה על ידי המלווה שלה. כך האמניות מתחקות אחר המסע עצמו ואחר התהליך הפיזי והנפשי שעברה הליידי בביקורה במזרח התיכון.

 Lady_H.S. תמר שליט אבני יעל סונינו לוי

יעל סונינו-לוי , אמנית רב תחומית היוצרת בשילוב מדיות העיצוב וההדפס האמנותי, סונינו-לוי יוצרת תחריטים, תצריבים, קולוגרף וליטוגרפיות ומשלבת מגוון מדיות הדפס בסטודיו שלה במרכז הארץ.

תמר שליט-אבני, אמנית בתחום הצילום והווידאו ארט. גוף העבודה  של שליט-אבני עוסק  בנושאים הקשורים בזהות מקומית ונשית עם התייחסות לטקסים ואמונות מתקופות היסטוריות שונות.

בעבודתן המשותפתLady_h.s  # משלבות האמניות בין המדיות השונות הדפס (סונינו לוי ) וצילום (שליט-אבני). העיסוק בדמותה של ליידי סטנהופ  הוא חלק ממסע היסטורי אמנותי משותף בשם "הידוק" שעורכות האמניות בעקבות דמויות נשים שפעלו במרחב הגאוגרפי של ארץ ישראל בתקופות היסטוריות שונות.

26.11.2022 , בשעה 11:00, המוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח, במסגרת מיזם “שבת ישראלית”  הכניסה ללא תשלום!

 www.ine-museum.org.il

רח' העצמאות 60, באר שבע | טלפון: 08-6993535

Lady_H.S. תמר שליט אבני יעל סונינו לוי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה